چهاردهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی همزمان با سراسر کشور صبح امروز /چهارشنبه/ به صورت نمادین در مجتمع آموزشي حضرت مهدي (عج )حسن آباد يزدبا حضور مسوولان دستگاههای اجرای برگزار شد.
 
 در اين مانور سراسري زلزله دانش آموزان با نواخته شدن زنگ هشدار، آموخته های خود درباره نحوه مواجهه با زلزله و میزان آمادگی خود از جمله نحوه پناه گرفتن در اماکن امن مانند زیرنیمکت ها، چارچوب های در و زیرپلکان مدرسه را مرور کردند.
 
در اجرای این مانور علاوه بر نیروهای آموزش و پرورش، نیروی انتظامی، آتش نشانی، جمعیت هلال احمر و اورژانس نیز حضوری فعال داشتند.
 
مدیر آموزش و پرورش يزددر این مانور گفت : زلزله را بايد به عنوان يك واقعيت طبيعي و غير قابل انكار بپذيريم .
محمد كاظم رحيمي نژاد افزود: یادگیری نحوه عکس العمل و واکنش در مواقع خطر می تواند از وارد شدن خسارت بیشتر و در مصون ماندن انسانها از آسیب های جدی کمک کند.
 
وی، با اشاره به اینکه كشور ایران بر روی گسل هاي زلزله واقع شده است گفت : هدف از برگزاری این مانور را کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله از طریق ارتقای فرهنگ ایمنی و مقاوم‌سازی، ایجاد آمادگی برای واکنش‌های صحیح و سریع در برابر زلزله و افزایش سطح آگاهی دانش‌ آموزان در مورد پدیده‌های طبیعی عنوان کرد.
وي در ادامه تصريح كرد سازمان نوسازي مدارس استان در طرح تخريب و بازسازي مدارس بسياري از مدارس استان را نوسازي و مقاوم سازي  نموده و به جرات مي توان گفت مدارس استان يزد به سطح سلامت مطلوبي رسيده است .
رحيمي نژادافزود: دانش آموزان سفیران آگاهی جامعه هستند و می توانند با انتقال آموخته های خود در زمینه مواجهه با زلزله به خانواده و دیگر افراد جامعه، زمینه آموزش همگانی و کاهش تلفات در هنگام بروز حوادث را میسر سازند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا