موزه هنرهاي معاصر در هفت استان كشور از جمله يزد راه اندازي مي‌شود

يزد،علي غياثي ندوشن در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اعتبار ايجاد اين موزه توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي تامين مي‌شود كه با 8 هزار مترمربع شامل فضاي نمايشگاهي، فضاي پشتيباني، فضاي اداري و محوطه سازي است.
وي افزود: تالار مركزي شهر يزد نيز با بيش از 11 هزار مترمربع و با امكاناتي نظير آمفي تاتر استاندارد با هزار صندلي كه بزرگترين تالار يزد محسوب مي‌شود، اتاق گريم، آرشيو، نگارخانه، فضاي اداري و فضاي آموزشي هنري احداث خواهد شد.
مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي در بخش ديگري از سخنانش با بيان روند احداث كتابخانه‌ مركزي يزد، گفت: مشكل اين كتابخانه كه در بافت قديم واقع شده با توافق رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري كشور حل شده و با تغييرات جزئي كه در شكل ظاهري پروژه داده خواهد شد، كار ادامه مي‌يابد.
غياثي ندوشن خاطرنشان كرد: با پيگيري صورت گرفته و طبق آخرين اطلاعات، اعتبار سال 84 پروژه، محفوظ است. مشكل پروژه به خاطر نظر سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري در كم كردن يك طبقه از كتابخانه بوده كه مشاورين طرح با اين كار به علت به هم خوردن كليات پروژه، مخالفت كرده‌اند.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان در ادامه به بحث راه اندازي صندوق اعتباري حمايت از نويسندگان، روزنامه‌نگاران و هنرمندان پرداخت و گفت: نمايندگي اين صندوق كه با هدف كمك به تامين نيازهاي معيشتي و رفاهي اصحاب فرهنگ و هنر در مواقع اضطراري، تامين منابع مالي مورد نياز اعضا براي آفرينش و توسعه فعاليت‌ها در حوزه فرهنگ و هنر و ... شكل گرفته هفته آينده در يزد افتتاح مي‌شود
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا