معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه یزد در آستانه فرارسیدن هفته آموزش، با تبریک این هفته به تمامی اساتید دانشگاه، عناوین روزهای این هفته را اعلام و از دانشگاهیان درخواست کرد مطالب خود را به مناسبت روزهای مختلف یادشده برای درج در وبسایت دانشگاه به روابط عمومی ارسال کنند.

دکتر قاسم برید لقمانی با بیان اینکه هفته آموزش و روز معلم، روز بزرگداشت سنت­ های پسندیده و تعظیم علم و معرفت است آن را به تمامی اساتید تبریک گفته و اسامی روزهای هفته آموزش سال 93 را بدین شرح اعلام کرد:

شنبه: سیزدهم اردیبهشت       آموزش، استاد واخلاق حرفه­ای

یکشنبه:چهاردهم اردیبهشت     آموزش، کیفیت و چالش­ها

دوشنبه:پانزدهم اردیبهشت       آموزش، شاگردپروری

سه­ شنبه:شانزدهم اردیبهشت  آموزش، اعتلا و ارتقا جامعه و شهروندان

چهارشنبه:هفدهم اردیبهشت    آموزش، اقتصاد و مدیریت

پنج­شنبه: هجدهم اردیبهشت    آموزش، روش و محتوا

وی در خصوص چرایی و چگونگی نامگذاری این هفته گفت: معاونان آموزشی دانشگاه­ها و موسسه­ های آموزش عالی کشور در بیانیه پایانی سی­ و هفتمین اجلاس خود در اسفند 1387 در دانشگاه شهید چمران اهواز، با توجه به نقش کلیدی آموزش در توسعه علمی کشور نامگذاری هفته ­ای را به عنوان هفته آموزش خواستار شدند. وی افزود: در جهت تامین این درخواست، با هماهنگی و همفکری مسؤولان و صاحب نظران دانشگاهی و وزارتخانه­ های آموزش و پرورش و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و فرهنگستان­ های کشور، هفته دوم اردیبهشت، هفته آموزش نامگذاری شد.

به گفته معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه یزد هدف از نامگذاری این هفته، تبیین جایگاه آموزش در رشد و توسعه جامعه، بازیابی و تقویت مفاهیم آموزش و آموزش اخلاقی، احیای مفهوم معلمی و تکریم اعضای هیات علمی سرآمد در امر آموزش و شاگردپروری و غیره است.

دکتر برید لقمانی با اشاره به جایگاه آموزش و آموزش صحیح و علمی خاطرنشان کرد: اگر هدف را رسیدن به جامعه و کشوری مترقی، پیشرفته و قابل مطرح شدن در سطح جهانی بدانیم، در راه رسیدن به این مهم به پژوهش و پژوهشگرانی نیازمندیم که به خلق ایده و تبدیل آن به فناوری می اندیشند و لذا نیاز به فوندانسیونی محکم بنام آموزش داریم تا بتوانیم این بنای عظیم و استوار را بر آن بنا کنیم.

 وی درپایان از همکاران خود خواست در خصوص عناوین هفته آموزش برای ارایه در سایت روابط عمومی دانشگاه مطالب ارزنده خود را ارایه نمایند.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا