نامه وارده به يزدفردا :

استاندار اسبق يزد و دستور رهبري (جوابيه اي به مطلب (آقای مهندس کلانتری! اگر عذرخواهی نمی فرمایید حداقل توجیه نکنید)

(انتخابات مجلس هشتم 130)

يزدفردا "در پي انتشار نامه وارده در يزدفردا تحت عنوان (آقای مهندس کلانتری! اگر عذرخواهی نمی فرمایید حداقل توجیه نکنید(انتخابات مجلس هشتم 110) ) دوست عزيز ي مطلبي را به يزدفردا ارسال نموده اند كه به عنوان جوابيه منتشر گردد و از آنجائي كه فردائيان خواستار ايجاد محلي براي گفتگوي تمامي تفكرات هستند نسبت به انتشار مطلب اقدام و مواردي را نيز جهت ادامه گفتگو ها به همه فردائياندر پايان همين مطلب  متذكر مي شويم :

برادران گرامي سايت «يزد فردا»
با وجود آن‌كه معمولا انصاف رادر مجموعه اخبار و مطالب سايت مفيد و پرمخاطب شما مشاهده مي‌كنم، اما متأسفانه ديروز شاهد مطلبي بودم كه شامل اتهاماتي گزاف به يكي از خادمان مردم ايران و دارالعباده بود. از شما تقاضا دارم اين چند سطر را دست‌كم براي حفظ بي‌طرفي در آن سايت وزين درج فرماييد.

با تشكر ـ امضا محفوظ
استاندار اسبق يزد و دستور رهبري
1. براي من جالب است كه شخصيت و سوابق مهندس سيدحميد كلانتري آنچنان روشن است كه حتي مخالفان و تخريب‌كنندگان وي به اعتدال و روحيه انقلابي وي اذعان دارند و پرسش اينجاست كار برخي به كجا رسيده كه چنين چهره‌اي را با سوابق مبارزاتي و انقلابي و دفاع مقدس و خدمت به مردم به تيغ ردصلاحيت مي‌زنند و مردم را با اين پرسش روبه‌رو مي‌كنند كه «پس چه كسي صلاحيت دارد؟!»
2. تحصن شماري از نمايندگان مجلس ششم اقدامي غلط و شكست‌خورده بود، چنان‌كه از يك‌سو رهبر انقلاب را دلگير و ناراحت كرد و از ديگر سو همچنان پيامدهاي منفي آن دامنگير حاضران در آن تحصن و عده‌اي ديگر است.
3. نامه شماري از استانداران وقت به رئيس‌جمهور به هيچ روي در دفاع از تحصن نبود، چراكه بسياري از امضاكنندگان آن نامه و از جمله شخص كلانتري از مخالفان تحصن بودند و البته مرور متن آن نامه نيز نشان مي‌دهد كه در آن هيچ اشاره‌اي به تحصن نشده است. بلكه آن نامه در اعتراض به ردصلاحيت بي‌سابقه 44 درصد از كانديداها بود كه در ميان آنها بسياري از افراد حزب‌اللهي، جانباز، آزاده و متدين ديده مي‌شوند.
4. در نامه مذكور تنها برگزاري انتخابات قانوني و عادلانه خواسته شده بود كه پيامد آن اين درخواست‌ها از طريق رؤساي جمهور و مجلس به مقام معظم رهبري نيز منعكس شد و ايشان هم با عنايت به اين درخواست‌ها به شوراي نگهبان حكم حكومتي دادند كه اعضاي مورد اشاره آقايان خاتمي و كروبي ـ ليست دويست نفره‌اي كه مورد تأييد وزارت اطلاعات به عنوان ناظر بود ـ را تأييد كنند و با اين حال شوراي نگهبان صرفا به تأييد حدود ده تن از اين ليست اقدام كرد.
5. با وجود اين، رهبر انقلاب در تاريخ 15/11/82 در سخنراني خود تأكيد مي‌فرمايند كه انتخابات بايد در زمان مقرر برگزار شود و تأخير در اين امر پذيرفته نيست كه درپي آن استانداران نیز تمام تلاش و همت خود را در حسن برگزاري انتخابات طبق دستور مقام معظم رهبری بکار بردند و نتيجه آن شد مجلس هفتم كه نه تنها به معناي تضاد با رهبري نيست بلكه نشان‌دهنده التزام استانداران به دستور معظم‌له است.
6. مقام معظم رهبري همان‌گونه كه اعلام شده از اين امر نگران بودند كه در كشور « باب انتخابات بسته شود تا دشمنان بتوانند بگويند نظام جمهورى اسلامى نظام مردمى نيست» اندكي تأمل كافي است تا مشخص شود چه كساني بهانه به دست دشمنان و رسانه‌‌هاي غربي و صهيونيستي دادند تا جيغ‌هاي بنفش بكشند و به استناد همين ردصلاحيت‌هاي بي‌سابقه مدعي عدم سلامت انتخابات شده و مردمي بودن آن را زير سؤال ببرند.
7. به نظرم خواننده شما جمله آقاي كروبي (كه البته با روزنامه اعتمادملي انجام شده، نه اعتماد)را هم با تقطيع و تحريف بيان كرده اند. چرا كه وي مي گويد: در يك جلسه اي مقام معظم رهبري به شدت از تحصن گلايه كرد و حتي به من گفتند كه چرا شما كاري نكرديد. من با شوخي گفتم حريف نشدم. حضرتعالي كه رهبر نظام هستيد و شوراي نگهبان را منصوب كرديد، به حرف شما عمل نمي كنند. معلوم است كه نماينده هم حرف مرا نمي خواند.

توضيح ضروري يزدفردا "در پي انتشار نامه وارده در يزدفردا تحت عنوان (آقای مهندس کلانتری! اگر عذرخواهی نمی فرمایید حداقل توجیه نکنید(انتخابات مجلس هشتم 110) ) دوست عزيز ي مطلبي را به يزدفردا ارسال نموده اند كه به عنوان جوابيه منتشر گردد و از آنجائي كه فردائيان خواستار ايجاد محلي براي گفتگوي تمامي تفكرات هستند نسبت به انتشار مطلب اقدام و مواردي را نيز جهت ادامه گفتگو ها به همه فردائيان متذكر مي شويم :

1-دوستان فردائي كه محبت نموده و با اعتماد به يزدفردا مطالب خود را جهت انتشار به ما مي سپارند حتما بايستي راه ارتباطي دوطرفه براي گردانندگان يزدفردا اعلام نمايند و حداقل شماره تلفن تماس خود را در زير مطلب به ما ارسال و قطعا شماره هاي ارسالي در نزد سايت محفوظ خواهد ماند .

2-دوستاني كه خواستار انتشار مطالب با نام مستعار هستند ابتدا بايستي نام حقيقي خود را به گردانندگان يزدفردا اعلام و گردانندگان يزدفردا جهت بقاء در دنياي مجازي  وحفظ اعتماد كاربران نهايت سعي خود را در حفظ اسامي اصلي افراد به كار خواهند بست و خوشبختانه تا كنون حتي يك مورد هم نشده كه نام حقيقي افراد مستعار نويس فاش شود وبراي اثبات گفتارمان نمونه (آ-ارسطو )را قبلا دوستان همراه يزدفردا شاهد بوده اند كه تا خود ايشان اين اجازه را به فردائيان ندادند  نام  واقعي ايشان فاش نشد و بعد از دوسال و با كسب نظر ايشان از ايشان تقدير و تشكر شد و همچنان خود را به تمامي دوستان اهل قلم كه هدفشان فقط و فقط كمك به رشد جامعه است مديون مي دانيم .

در پايان اميدواريم دوستان با رعايت نكات فوق ما را در انتشار مطالبشان ياري نموده و با رعايت نكات فوق تاثير گذاري مطالب خود را بيشتر نموده و در نهايت اعتماد كاربران يزدفردا را افزايش دهند .

يزدفردا

 

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا