یزدفردا :موزه میرزا محمد کاظمینی افتتاح شد وشاید برای خیلی ها جالب باشد بدانیم میرزا محمد کاظمینی کیست؟

به گزارش یزدفردا :کاظمینی مالک وموسس بنیاد ریحانه الرسول یزد میرزا محمد کاظمینی،و واقف موزه میرزا محمد کاظمینی  فرزند حاج علی اکبر، در 1343 َش از پد ری متدین از معتمدین و تجار یزد و در خانواده ای که نور معنویت نیای وی حضرت آیت ا... حاج شیخ غلامرضا یزدی (فقیه خراسانی) بر آن پرتو افشانده بود، از مادری مهربان و پاک طینت از سلسله سادات حسینی در شهر یزد متولد گردید.

وی تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در جامعه تعلیمات اسلامی رمضانی یزد گذراند ودوره متوسطه را در هنرستان شهید رجایی همان شهر سپری کرد.

در سال 1362ش دوره کاردانی صنایع را در آموزشکده فنی یزد به پایان رساند وبه استخدام آموزش وپرورش در آمد.

در 1371 ش مدرک کارشناسی مدیریت وسپس مدرک کارشناسی ارشد مدیریت را دریافت کرد و در سال 1385ش بدلیل علاقه به تالیف دانشنامه های متعدد تاریخی تحصیلات تکمیلی را ادامه و موفق به اخذ مدرک دکترای تاریخ اسلام از دانشگاه سوربن فرانسه شد.
در کارنامه خود مسوولیت هایی چون:

  • رئیس هنرستان دکتر ناصر اعظم تفت
  • معاون آموزش و پرورش تفت
  • رئیس آموزش پرورش شهرستان صدوق
  • مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان یزد
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی و انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان
  • مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • موسس ورئیس هیات امنای بنیاد فرهنگی پژوهشی ریحانه الرسول (س)

را دارد .

میرزا محمد کاظمینی فعالیت های ارزنده ای را به نام خویش به ثبت رسانده است. از جمله:

برگزاری کنگره شهید صدوقی

یادمان مرحوم وزیری،فرخی یزدی

نکوداشت آذر یزدی و صدها جشنواره و اجلاسهای فرهنگی دیگر در سطح شهرستانهای استان که نقطه عطفی در فعالیتهای اجرایی یزد محسوب می گردد.

به گونه ای که در 1381 ش از سوی جامعه فرهنگ و هنر استان عنوان (امیر فرهنگ و هنر استان یزد) را از آن خود نمود.


کاظمینی در سه مرحله معلم نمونه، مدیر کل نمونه وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی و پژوهشگر برتر استان شناخته شد.

همچنین مدیر کل حامی هنر تئاتر و سینما در کشور معرفی گردید.

او در سال 1383ش به عنوان حامی برجسته اسناد و نسخ خطی از سوی ریاست مجلس شورای اسلامی، آقای غلامعلی حداد عادل مورد تجلیل قرار گرفت .

آقای سید محمد خاتمی، رئیس جمهور وقت، در تجلیل از او فرمودند: وی از خدمات ارزنده ای برخوردار است و من همیشه از شخصیت مقبول و متعهد برادرمان آقای کاظمینی تجلیل می نمایم.
تقدیر از کاظمینی، در محضر مقام معظم رهبری حضرت آیت ا... خامنه ای، به سبب تالیف دانشنامه ائمه جمعه کشور بیانگر موفقیت نشات گرفته از تلاش او در عرصه فرهنگ است.

کاظمینی به لطف خدای متعال از همسر فداکار، صبور و با فضیلت خود، سرکار خانم مریم جوهری صاحب سه پسر بنام های محمد هادی، محمد مهدی و محمد علی است.
وبه هر حال یکی از افرادی است که توانسته فعل خواستن را به عمل تبدیل نموده و ثابت نماید که هر انسانی در سایه تلاش و پشتکار می تواند ایده های خود را محقق ساخته و جامعه پیرامون خود را نیز از داشته هایش بهرمند نماید

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا