کیا اسپورتیج کراس‌اوور جمع‌وجوری است که مدت‌هاست وارد بازار ایران شده است. نسل فعلی این خودروی محبوب که از سال ۲۰۱۱ معرفی گردیده، تاکنون دچار تغییری اساسی نشده است اما اخیراً مدل آزمایشی نسل بعدی این خودرو در اروپا دیده شده است.

اخبار خودرو – کیا اسپورتیج کراس‌اوور جمع‌وجوری است که مدت‌هاست وارد بازار ایران شده است. نسل فعلی این خودروی محبوب که از سال ۲۰۱۱ معرفی گردیده، تاکنون دچار تغییری اساسی نشده است اما اخیراً مدل آزمایشی نسل بعدی این خودرو در اروپا دیده شده است. به نظر می‌رسد در سال آینده شاهد اسپورتیج ۲۰۱۷ در خیابان‌ها باشیم.

2017-kia-sportage-spy-shots
درست مثل نسل‌های قبلی، مدل جدید هم از لحاظ مکانیکی مشابه هیوندای توسان طراحی شده است. موتور توربوی کوچک، گیربکس دو کلاچه و سیستم‌های الکترونیکی کمکی رانندگی ویژگی‌های هیوندای توسان ۲۰۱۶ است و انتظار داریم که این ویژگی‌ها را در اسپورتیج ۲۰۱۷ هم ببینیم.

2017-kia-sportage-spy-shots
این عکس‌های جاسوسی نشان می‌دهند که اسپورتیج جدید با حفظ ابعاد و استیل نسل قبلی تغییرات زیادی را تجربه نکرده است. با دقت به طراحی داخلی این خودرو هم می‌بینیم که صفحه‌نمایش وسط این خودرو بین ورودی هوا و اهرم دنده قرارگرفته که باز هم تغییر زیادی نداشته است.

2016 KIA sportage rendered
مدل فعلی این خودرو هم امسال با بهبودهایی همراه می‌شود. این بهبودها بیشتر در مدل استاندارد نمو داشته است که صفحه‌نمایش لمسی و دوربین عقب در مدل پایه و استفاده از چرم در مدل بالاتر تغییرات داخلی کابین هستند. البته تغییری در موتورهای این خودرو به وجود نیامده و می‌توان از میان موتور چهار سیلندر ۲.۴ لیتری با ۱۸۲ اسب بخار نیرو و موتور ۲.۰ لیتری توربو با ۲۶۰ اسب بخار نیرو یکی را انتخاب کرد.

2017-kia-sportage-spy-shots-interior
این خودرو به‌صورت استاندارد با گیربکس شش سرعته اتوماتیک و سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل جلو همراه شده است. سیستم انتقال قدرت AWD هم به‌صورت آپشن و در تریم بالاتر برای این خودرو در نظر گرفته‌شده است.

  • 2017-kia-sportage-spy-shots
  • kia-sportage-spy

منبع:

motorauthority

کیا اسپورتیج ۲۴۰۰

کیا اسپورتیج
کیا اسپورتیج 2400

کیا اسپورتیج ۲۴۰۰

کیا اسپورتیج 2400

کیا اسپورتیج ۲۴۰۰

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا