یزدفردا:تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۲ /با تصمیم شورای سیاست‌گذاری خودرو؛

مجری نمایشگاه بین‌المللی قطعات سلب اختیار شد

عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران گفت: با تصمیم شورای سیاست‌گذاری خودرو اختیار برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قطعات از شرکت بازرگانی ایدرو سلب و به انجمن قطعه‌سازان واگذار شد.

به گزارش دنیای خودرو محمدرضا نجفی‌منش در گفت‌وگو با ایسنا ، اظهار کرد: نحوه برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قطعات و مجموعه‌های خودرو در چند سال گذشته چندان مطلوب نبود.

وی با بیان این‌که شرکت بازرگانی ایدرو به عنوان یک شرکت خصوصی تنها از جنبه مالی و سوددهی این نمایشگاه را برگزار می‌کرد، خاطرنشان کرد: به همین دلیل در جلسه چندی پیش شورای سیاست‌گذاری خودرو تصمیم گرفته شد که از سال آینده نمایشگاه بین‌المللی قطعات توسط انجمن قطعه‌سازان برگزار شود.

عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران ادامه داد: سال گذشته حضور شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه قطعات بسیار کمرنگ و حضور شرکت‌های قطعه‌سازی چینی بسیار پررنگ بود که دلیل اصلی آن نیز رویکرد مجری نمایشگاه به درآمدزایی و نه کمک به ارتقای صنعت خودرو و قطعه بود.

وی افزود: بنابراین از سال آینده و با برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قطعات توسط انجمن قطعه‌سازان از حضور بسیاری از قطعه‌سازان چینی به خصوص قطعه‌سازان درجه دو و سه جلوگیری خواهد شد.

نجفی‌منش تصریح کرد: وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید زیادی بر ضرورت ارتقای کیفیت قطعات و خودروهای تولیدی دارد بنابراین برگزاری مناسب نمایشگاه سالانه قطعات و مجموعه‌های خودرو از راهکارهای این کار خواهد بود.

 


 

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۲

 


 

 
 

 

احتمال اخذ عوارض از پل طبقاتی صدر

تصویب متمم بودجه سال ۹۲ شهرداری، احتمال اخذ عوارض از پل طبقاتی صدر و تغییر مدیریت در سازمان فرهنگی هنری شهرداری از مهمترین اخبار شهری این هفته بود.
احتمال اخذ عوارض از پل طبقاتی صدر

به گزارش  مهر، این هفته متمم ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی شهرداری در صحن شورا مورد بررسی قرار گرفت و با وجود برخی از انتقادها اعضای شورا به متمم ۳ هزار ۴۴۹ هزار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی شهرداری رای دادند.

حسین محمد پورزرندی معاون مالی و اداری شهرداری تهران در جریان بررسی بخش درآمدی متمم بودجه گفت: سال گذشته بودجه ۹۲ را به میزان ۱۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به شورای شهر ارائه کردیم که ۲۳۰۰ میلیارد تومان آن را کم کردند و به شهرداری پیشنهاد دادند که در صورت نیاز متمم ارائه دهد و من خوشحالم که متمم بودجه به شورای چهارم رسیده است.

او با بیان اینکه بعد از تصویب بودجه کمیته های درآمدی ما به طور کامل فعال بوده و حتی در زمان انتخابات نیز تعطیل نشد تا بتوانیم به میزان مورد نظر برسیم گفت: عملکرد مالی شهرداری تهران در ۶ ماهه سال جاری در بحث درآمد نقدی ۱۱۰ درصد تحقق و در غیر نقد ۱۴۵ درصد محقق شده است و در هفت ماهه نیز میزان درآمد نقدی محقق شده ۱۲۰ درصد و درآمدغیر تقدی ۱۴۰ درصد است، این میزان در پایان هشت ماهه نخست سالجاری نیز ۱۲۱ درصد در بخش نقدی و ۱۴۰ درصد در بخش غیر نقدی است که در مجموع از ابتدای سالجاری تا پایان آبان ماه میزان درآمد محقق شده ۱۳۰ درصد بوده است.

خداحافظی خوراکیان از سازمان فرهنگی هنری

خبر دیگر این هفته انتصاب حجت الاسلام شهاب مرادی به عنوان جایگزین امیر خوراکیان در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بود. هر چند این خبر هنوز به طور رسمی تایید نشده است. بعد از انتخاب مجدد محمدباقر قالیباف به عنوان شهردار تهران چندین بار از این روحانی محبوب در میان جوانان برای حضور در جمع مدیران شهرداری تهران دعوت شده بود که او نپذیرفته بود.

وی پیش از این یکی از اعضای هیات منصفه نظارت بر مطبوعات بود که در دور جدی فعالیت این هیات نیز مجددا به عنوان یکی از اعضای آن انتخاب شد. کلاس مجردهای این استاد اخلاق و مهارتهای زندگی یکی از پرطرفدارترین دوره های مشاوره قبل از ازدواج در سطح کشور است که معمولا با استقبال گسترده گروه های مختلف جوانان برگزار می شود.

پاسخ به حاشیه های پل صدر

شنبه ۹ آذرماه پل طبقاتی صدر افتتاح خواهد شد. بازدید اهالی رسانه پیش از بهره برداری رسمی از این پروژه و پاسخ به برخی از اخبار حاشیه ای از اخبار مهم این هفته حوزه شهری بود. مازیار حسینی معاون فنی عمران شهرداری تهران، درباره اظهار نظر کمیسیون عمران شورا مبنی بر استفاده از برخی مصالح چینی در ساخت پل صدر بویژه سیگمنت اظهار کرد: هیچ جنس چینی در پل صدر استفاده نشده است. هر چند اگر جنس چینی خوب و استاندارد‌ باشد استفاده از آن اشکالی ندارد. در پل صدر ما از این مصالح چینی استفاده نکرده‌ایم تنها قالب‌هایمان را در چین ساختیم که طراحی آن در نروژ صورت گرفته بود. این قالب‌ها در پل باقی نماندند و مصالح پل از برند معتبر اروپایی بوده است.

با تأکید بر اینکه اعضای کمیسیون عمران شورای شهر را در این زمینه قانع کرده‌ایم در مورد قراردادهای پایاپای برای ساخت پل صدر نیز گفت: به نظر من این مسائل مواردی نیستند که وقتی برای آن گذاشته شود تا درباره آن صحبت کنیم. شرایط مشخص است و حسابرسی در حال انجام است.

در این بازدید مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران درباره چرایی نصب تابلوهای عوارض بر روی پل صدر هم به خبرنگاران گفت: از آنجا که احتمال دریافت عوارض پیش‌بینی می‌شود از این رو این سیستم برای پل صدر در نظر گرفته شده است تا در صورت تصویب شورای شهر امکان اخذ عوارض از شهروندان وجود داشته باشد.

تدوین مقرارت نمای ساختمان

این هفته محمدمهدی تندگویان، نایب‌ رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با بیان اینکه مقررات نمای ساختمان در شورای شهر بزودی تصویب و تا یک ماه دیگر به شهرداری تهران ابلاغ می شود، گفت: در جریان صدور جواز ساخت و ساز باید مجوز مقررات نما نیز از شهرداری دریافت شود.

او از اعمال تغییراتی در مقررات ساختمان خبر داد و گفت: در کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران برای نخستین بار موضوعی در دست بررسی قرار دارد که بر اساس آن به مقررات ساختمان، مقررات نما نیز اضافه خواهد شد.

خسارت روزهای تعطیل را خودرو سازان بدهند

رحمت الله حافظی، رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با اشاره به اینکه خودروسازان باید خسارت ناشی از آلودگی هوا و ایمنی مردم را بپردازند گفت: بانک جهانی اعلام کرده ایران ۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۰۶ به دلیل آلودگی هوا خسارت دیده است.

او با بیان اینکه خودروسازان برای تولید خودروهای غیر استاندارد خود از دولت زمان می گیرند گفت: کسی هم از خودروسازان بابت خسارتهایی که به مردم می زنند مطالبه ای نمی کند. به اعتقاد من روزهایی که طرح زوج و فرد به دلیل آلودگی هوا از درب منازل اجرا می شود باید ناوگان حمل و نقل عمومی مانند مترو و اتوبوس رایگان اعلام شود و هزینه آن را خودرو سازان پرداخت کنند.

 


 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا