یزدفردا:

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳

 بی‌کیفیت‌ترین خودروی داخلی را بشناسید

ام‌وی‌ام۱۱۰ بی‌کیفیت‌ترین خودروی سواری تولیدی در کشور است.

براساس جدیدترین رده‌بندی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، خودروی چینی ام‌وی‌ام۱۱۰ در میان ۲۱ مدل خودروی سواری تولیدی در کشور در اسفندماه سال ۹۲ عنوان بی‌کیفیت‌ترین خودرو را از آن خود کرده است.
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران مسوول رده‌بندی کیفی خودروهای تولیدی براساس شاخص‌هایی چون عیوب فنی و عملکردی، تزیینات و مونتاژ، بدنه، رنگ و ایرادات مهم و اساسی است و در جدیدترین رده‌بندی منتشر شده از سوی این شرکت خودروی ام‌وی‌ام ۱۱۰ با ۸۵.۴ نمره منفی در انتهای جدول رده‌بندی قرار گرفته است.
ام‌وی‌ام۱۱۰ خودرویی چینی است که قطعات آن از کشور چین وارد شده و در شرکت مدیران خودرو مونتاژ می‌شود. این خودرو دارای حجم موتور ۱۱۰۰ سی‌سی بوده و با میانگین قیمت ۲۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.
قرار گرفتن ام‌وی‌ام۱۱۰ در قعر (انتهای) جدول رده‌بندی کیفی خودروهای سواری داخلی در حالی است که شرکت مدیران خودرو در سایت رسمی خود در معرفی ویژگی‌های ایمنی این خودرو نوشته است: “خودروی ۱۱۰ خودرویی بسیار ایمن در کلاس خود است. وجود یک کلاف تقویتی دور تا دور اتاق خودرو و همچنین سپرهای ضربه‌گیر، ضریب ایمنی داخل اتاق را به طرز محسوسی افزایش داده است.”
منبع : ایسنا

 

مدیرعامل شرکت مدیران خودرو:تیگو ۵ و ام‌وی‌ام۱۱۰ جدید به بازار می‌آید

 

 

مدیرعامل شرکت مدیران خودرو با اشاره به برنامه‌های این شرکت برای عرضه محصولات جدید، گفت: دو محصول تیگو ۵ و ام‌وی‌ام۱۱۰ جدید در دو مدل برقی و بنزینی امسال به بازار عرضه می‌شوند.

 

به گزارش سرویس بازار ایسنا، بهرام شریعت در یک نشست خبری افزود: خودروی تیگو ۵ به عنوان یک خودروی لوکس ۲۷ مردادماه در نمایشگاه مشهد رونمایی و با لوگوی چری به بازار عرضه می‌شود.

 

وی ادامه داد: بازار ایران از انحصار خارج شده و به سمت رقابتی شدن در حال حرکت است و شرکت مدیران خودرو در سال آینده نیز سه محصول دیگر را راهی بازار می‌کند.

 

مدیر عامل شرکت مدیران خودرو بیان کرد: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید امکان کاهش قیمت خودرو وجود ندارد؛ در نتیجه این شرکت چندین ماه است که درخواست افزایش ۱۵ درصدی محصولات خود را به شورای رقابت ارسال کرده اما تغییرات اعضای شورای رقابت باعث شده این درخواست در شورا مورد بررسی قرار نگیرد.

 

شریعت افزود: یکی از سیاست‌های کنونی دولت یکسان‌سازی نرخ ارز است و این سیاست نشان می‌دهد که در آینده بدون شک قیمت خودرو افزایش می‌یاید.

 

وی ادامه داد: نرخ ارز مبادله‌ای در ابتدای سال گذشته ۲۴۵۰ تومان بود اما امروز نرخ این ارز رشد ۲۱ درصد رشد داشته و به ۲۹۶۰ تومان رسیده است. در این میان نرخ دستمزد و مالیات بر ارزش افزوده نیز افزایش یافته و این موارد همگی نشان می‌دهد که امکان کاهش قیمت خودرو وجود ندارد.

 

مدیرعامل شرکت مدیران خودرو، از جمله اثرات مهم توافق هسته‌ای‌ را آزاد شدن منابع مالی، بهبود نقدینگی و تسهیل اعطای اعتبارات دانست و افزود: این موارد قدرت خرید مردم را افزایش می‌دهد؛ با وجود این اگر هیچ سیاست جدیدی از سوی دولت اعمال نشود حضور و فعالیت گسترده شرکت‌های خودروساز خارجی در بازار ایران دو سال زمان می‌برد.


 

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۳

 


 

 
 

 

رئیس سازمان ملی استاندارد:اتوبوس اسکانیا از نظر ما استاندارد است

رئیس سازمان ملی استاندارد با اشاره به اینکه با خودروسازان بر سر ایمنی و سلامت مردم شوخی نداریم، گفت: نباید وضع به گونه ای باشد که برای ارتقای کیفیت خودروهای داخلی نیاز به حکم حکومتی داشته باشیم.
اتوبوس اسکانیا از نظر ما استاندارد است

نیره پیروزبخت در نشستی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا درباره اینکه موضع شما در برابر فشارهای خودروسازان برای به تعویق افتادن قوانین استاندارد چیست؟ گفت: کشوری که ادعای خودروساز بودن را دارد باید بتواند بدون نیاز به حکم حکومتی استاندارد و کیفیت خودروهای خود را ارتقا دهد.

وی با تائید فشارهای وارده به سازمان استاندارد از سوی خودروسازان اظهار کرد: سیاست دولت این است که با هیچ بنگاهی بر سر سلامتی و ایمنی مردم شوخی نداشته باشد و صنعت خودروسازی نیز این قاعده مستثنی نیست. در جلساتی هم که در چند وقت اخیر با خودروسازان داشتیم این موضوع را به آنها گوشزد کردیم.

او درباره اخبار منتشر شده مبنی بر آتش گرفتن پنج اتوبوس اسکانیا در تعطیلات نوروزی نیز اظهار کرد: اعتقاد دارم در مورد اتوبوس اسکانیا و استاندارد و کیفیت آن از سوی برخی جوسازی رسانه‌ای صورت گرفته و من از اصحاب رسانه می خواهم در این زمینه با دقت عمل کنند. اتوبوس اسکانیا از نظر ما استاندارد بوده و تائیدیه‌های لازم را نیز کسب کرده است. هم اکنون در حال بررسی موارد موردنیاز برای اصلاح استاندارد این اتوبوس در صورت تغییر در طراحی آن هستیم. این را نیز باید بگویم که استانداردهای خودرو ۵۲ مورد است اما همه این استانداردها برای اتوبوس اجباری نیستند.

رئیس سازمان ملی استاندارد در ادامه با اشاره به اینکه سازمان استاندارد برنامه های خود را در راستای اقتصاد مقاومتی به دولت ارائه کرده است، گفت: قانون سازمان ملی استاندارد هم اکنون در کمیسیون ویژه ای در مجلس در دست بررسی است که قرار است با رویکرد فرابخشی بودن سازمان به زودی نهایی و پس از تصویب برای اجرا ابلاغ شود.

پیروزبخت همچنین در پاسخ به سوال دیگر ایسنا درباره واردات لاستیک های غیراستاندارد و تاریخ مصرف گذشته از امارات نیز گفت: در قانون استاندارد، پیوست ۱۲ وجود دارد که طبق آن واردکنندگان کالاهای حد واسط و مواد اولیه تولید می توانند با تعهد خود اقدام به واردات کالا کنند. البته کالاهایی که با سلامت مردم سروکار دارند از این قاعده مستثنی هستند که لاستیک نیز از آن جمله است. لاستیک نیز تنها پس از آزمون و بررسی های لازم اجازه ورود دارد.

وی گفت: در هر صورت اگر موردی از واردات لاستیکهای غیراستاندارد از امارات وجود داشته باشد حتما آن را به گمرکها و ادارات استانی استاندارد در جنوب کشور اعلام می کنیم.

رئیس سازمان ملی استاندارد همچنین با اشاره به تدوین ۳۰۲۵ مورد استاندارد ملی در سال گذشته گفت: سال قبل همچنین ۳۹۶۲ مورد پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری صادر و بیش از ۱۸ هزار پروانه نیز تمدید شد.

او همچنین با اشاره به اختلافات به وجود آمده بین ایران و چین بر سر استاندارد کالاهای وارداتی از چین به ایران نیز گفت: چینی ها از یک سو تلاش داشتند که تعداد کالاهای مورد بازرسی چین که به ایران صادر می شوند کاهش یابد و از سوی دیگر برای واردات کالا به ایران نیز تنها بازرسی های چین مورد پذیرش قرار گیرد که ما در هر دو مورد مقاومت کرده و با پیشنهاد آنها مخالفت کردیم. قرار است در آینده نزدیک تفاهم نامه بازرسی کالاهای چینی صادراتی به ایران با موارد مدنظر کشورمان به امضای دو کشور برسد.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا