یزدفردا:

 

 

 

 

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۳

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا:

همکاری با برند های مطرح خارجی در اولویت برنامه های گروه سایپا است

 

مدیر عامل سایپا گفت: در برنامه همکاری با سرمایه گذاران خارجی قطعاً شرکت هایی در اولویت خواهند بود که در شرایط سخت اقتصادی دوستی خود را ثابت کرده باشند.

 

به گزارش دنیای خودرو مدنی مدیر عامل گروه خودرو سازی سایپا در دومین همایش بین المللی صنعت خودرو ایران اظهار کرد: دولت تدبیر و امید با محور قرار دادن تولید برای توسعه اقتصادی کشور روح جدیدی را در کالبد تولیدکنندگان و صنعت گران دمیده به طوری که صنعت خودرو در یک سال و نیم گذشته شاهد رشد خوبی بوده است.

 

وی با اشاره به این که نقش خودروسازان در توسعه اقتصادی غیر قابل انکار است افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت با اصلاح بسیاری از قوانین راه را برای خودروسازان همواره کرده است.

 

مهندس مدنی ضمن قدردانی از شرکت های تابعه گروه خودروسازی سایپا که با همدلی و تلاش شرایط سخت اقتصادی را پشت سر گذاشته و روند رو به رشد را در پیش گرفته اند گفت: ایران نقش تایین کننده ای در معادلات جهانی دارد و از منابع فراوانی برای همکاری اقتصادی با دیگر کشورها برخوردار است.

 

همکاری با برند های مطرح خارجی در اولویت برنامه های گروه سایپا است

همکاری با برند های مطرح خارجی در اولویت برنامه های گروه سایپا است

 

مدنی با اشاره به موقعیت ژئوپلتیک ایران و برخورداری از زیرساخت های مناسب توسعه اقتصادی نسبت به سایر کشورهای منطقه گفت: حمایت از سرمایه گذاران خارجی از اولویت های دولت تدبیر و امید است.

 

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا نیروی کار توانمند و جوان در کنار نرخ پایین انرژی را از جمله مهم ترین مزیت های سرمایه گذاری در زمینه توسعه صنعت خودرو دانست و گفت: گروه خودروسازی سایپا از زنجیره تامین بسیار قوی برخوردار است به طوری که ۷۰ درصد از قطعات مورد نیاز خودرو در ایران قابل تولید است.

 

وی برخورداری از شبکه گسترده خدمات پس از فروش را یکی دیگر از مزیت های صنعت خودرو در ایران دانست و گفت: با وجود این امکانات و توانمندی ها، سرمایه گذاران جدید نیاز به ایجاد چنین تشکیلاتی ندارند و به همین دلیل سرمایه گذاری در ایران بسیار اقتصادی خواهد بود.

 

وی با اشاره به سابقه تاسیس سایپا گفت: هم اکنون ۹۴۵ هزار دستگاه خودرو در سال تولید شده و ۴۶ هزار خودرو نیز در سایت های خارجی سوریه، عراق، سودان و ونزوئلا به تولید رسیده است.

 

وی با اشاره به اشتغال ۳۵ هزار نفر در گروه خودروسازی سایپا گفت: سایپا با یک هزار شرکت قطعه سازی همکاری دارد و ۸۰ شرکت زیرمجموعه نیز با سایپا همکاری می کنند.

 

مدنی خاطرنشان کرد: ۵۰ درصد از قطعات تولیدی خودرو در شرکت های وابسته به سایپا تولید می شوند و در حوزه محصول نیز دارای پلت فرم های جدیدی هستیم.

 

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به همکاری با برندهایی همچون سیتروئن، کیا، ایویکو، نیسان، رنو، فیات و چانگان گفت: شرکایی که در شرایط کنونی همکاری خود را با ما حفظ کرده اند در برنامه ریزی های آتی سایپا از شرایط بهتری برخوردار خواهند بود.

 

مدنی در ادامه با بیان این که پلت فرم ایکس ۲۰۰ کاملا ایرانی است یادآور شد: تمام خودروهای تولیدی این پلت فرم با تکیه بر توان داخلی تولید می شوند.

 

وی با تاکید بر ضرورت همکاری با کشورهای خارجی در طراحی و مهندسی محصول گفت: قطعاً در این زمینه بر توانایی های داخلی تکیه خواهد شد اما به منظور صرفه جویی در زمان از متخصصین خارجی نیز استفاده خواهیم کرد.

 

وی با اشاره به تولید خودرو با پلت فرم ایکس ۹۰ در پارس خودرو گفت: پارس خودرو به عنوان یکی از شرکت های زیرمجموعه سایپا با رنو و نیسان همکاری می کند ضمن این که برنامه تولید مشترک با بریلیانس را هم دنبال خواهد کرد.

 

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به این که در سایپاکاشان نیز پلت فرم SP100 تولید خواهد شد گفت: سایت بن رو نیز در تولید خودرو بر روی پلت فرم های ایکس ۱۰۰ و SP100 فعال خواهد بود.

 

وی با اشاره به همکاری سایپادیزل با شرکت ولوو اظهار کرد: عمده خطوط تولید ما در بخش مرکزی ایران واقع شده که هزینه های لجستیکی را به حداقل می رساند.

 

مدنی تصریح کرد: در شرایط کنونی در حجم بسیار کوچکی با شرکت های چینی همکاری می کنیم و معتقدیم باید ز فضای رقابتی آن ها استفاده کنیم ، البته برای ما همکاری و تولید خودرو با برندهایی که سابقه همکاری از گذشته را دارند در اولویت قرار دارد.

 

وی با اشاره به طراحی پلت فرم های جدید در مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا تاکید کرد: آزمایشگاه های این مرکز رو به تکامل بوده و مراکز تست خودرو در سایپا رو به توسعه هستند، ضمن این که به تدریج به وضعیتی خواهیم رسید که تمام نیازهای تحقیقاتی ما در این مرکز برطرف خواهد شد.

 

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: به تدریج ظرفیت تولید محصولات ایکس ۱۰۰ را کاهش خواهیم داد و تا سال ۹۵ تولید خودرو بر مبنای پلت فرم ایکس ۲۰۰ افزایش می یابد و در ادامه نیز از اواخر سال ۹۵ تولید ایکس ۲۰۰ کاهش خواهد یافت و تولید خودرو بر مبنای پلت فرم SP100 آغاز خواهد شد، البته برای کمک به قطعه سازان داخلی و پاسخ گویی به نیازهای صادراتی تولید محصولات ایکس ۱۰۰ را در حد رفع نیازهای صادراتی ادامه خواهیم داد.

 

وی افزود: هم اکنون دو خط تولید محصولات ایکس ۱۰۰ جمع آوری شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: در سال ۲۰۱۱ گروه سایپا با ۸۰۰ هزار دستگاهبیشترین میزان تولید را داشته اما در سال های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ کاهش تولید داشته ایم، این در حالی است که از ابتدای سال ۹۳ روند افزایش تولید آغاز شده و ادامه خواهد یافت به گونه ای که هم اکنون در تولید خودروهای سواری ۴۳ درصد و در مجموع تولیدات ۳۷ درصد رشد داشته ایم.

 

مدنی با اشاره به برخورداری گروه سایپا از ۶۶۰ نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش و ۵۷۴ ناوگان امدادی گفت: برخورداری از چنین شبکه گسترده ای یکی از مزیت های گروه سایپا است .

 

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا افزود: تا سال ۱۴۰۰ به منظور برطرف کردن ظرفیت تولید با شرکت های چینی همکاری می کنیم که اگر شرایط تولید و کیفیت تولیدات بالا بود این همکاری را ادامه خواهیم داد.

 

مدنی با اشاره به توان فنی بسیار بالای مگاموتور گفت: با توجه به این که مجبور هستیم در سال های آتی استاندارد مصرف سوخت را رعایت کنیم تولید موتورهای با حجم کمتر و توان بیشتر در دستور کار قرار گرفته است.

 

مدنی با اشاره به ظرفیت های صادراتی گروه خودروسازی سایپا گفت: در سال جاری ۳۰ هزار دستگاه خودرو به ارزش ۲۲۴ میلیون دلار صادر خواهیم کرد، همچنین باید به این نکته توجه کرد که همسایگان ما تمایل زیادی برای همکاری با سایپا دارند، یکی از اهداف ما توسعه صادرات تا ۳۰ درصد تولیدات داخلی است.

 

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: گروه سایپا روند رو به رشدی را در پیش گرفته و آینده آن بسیار روشن است.

 

وی واگذاری بخشی از سهام شرکت های تابعه به سرمایه گذاران خارجی که در تولید مشارکت داشته باشند و توان قطعه سازان داخلی را افزایش دهند یکی از راهبردهای گروه سایپا برشمرد و گفت: بر این اساس واردات CBU محدود خواهد شد.

 

وی افزود: همکاری در تولید قطعه برای ورود به بازارهای خارجی و بالابردن سطح استانداردها نیز از دیگر راهبردهای گروه سایپا است.

 

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در خاتمه گفت: در برنامه همکاری با سرمایه گذاران خارجی قطعاً شرکت هایی در اولویت خواهند بود که در شرایط سخت اقتصادی دوستی خود را ثابت کرده باشند.

 

 

 

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۳

 


 

 
 
 

 

ورود خودروی جدید بهمن موتور به بازار ایران + قیمت

مدیرعامل شرکت بهمن موتور از ورود خودروی آسا به بازار خبر داد و گفت: این خودرو مدل سال ۲۰۱۴ شرکت FAW بوده که تولید آزمایشی آن از مهرماه کلید خورده است.

داوودزاده در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شرکت FAW اولین خودروساز چین است که با ۵۰ میلیارد دلار سرمایه در گردش و ۱۲۰ هزار نفر نیروی انسانی یکی از قطب های اصلی خودروساز این کشور به شما رمی رود و با خودروسازان برتر جهانی از جمله فولکس واگن، مزدا، آئودی و جنرال موتورز همکاری داشته و محصولات مشترکی را تولید می کند.

مدیرعامل شرکت بهمن موتور افزود: پروژه تولید خودرو آسا از بهمن ماه سال ۹۲ آغاز شده و تولید آزمایشی آن در مهرماه امسال کلید خورد و در آبان ماه ۹۳ شاهد ارائه این محصول به بازار هستیم.

وی ادامه داد: این خودرو مدل سال ۲۰۱۴ این شرکت چینی است که با موتور ۱۸۰۰ و سازگار را محیط زیست تولید شده و قابلیت ارتقا به استاندارد یورو ۵ را نیز دارد.

به گفته داوودزاده این خودرو مجهز به گیربکس تیپ ترونیک ۶ سرعته ژاپنی است و در آن از بدنه پلت فورم مزدا ۶ استفاده شده ضمن اینکه طراحی ظاهری بدنه نیز توسط یک شرکت ایتالیایی صورت گرفته است.وی ادامه داد: این خودرو مجهز به چهار ایربگ سنسور دنده عقب، کروز کنترل و آپشن های به روز است که در کشور چین و در کلاس خود گران ترین خودروی بازار این کشور به شمار می رود.

داوودزاده ادامه داد: به مشتریان اطمینان می دهیم که این خودرو در کلاس خود یک خودروی بسیار مناسب بوده و رقیب خودروهای اروپایی و کره ای به شمار می رود که در کنار آن از خدمات پس از فروش گسترده شرکت مزدا یدک نیز برخورد است.داوودزاده ابراز امیداری کرد که با همکاری این شرکت چینی بتواند در سال آینده مدل های جدیدی را به سبد محصولات بهمن موتور اضافه کرد. این خودرو با قیمت ۷۲.۵ میلیون تومان در نمایندگی و ۷۶ میلیون تومان در بازار بفروش میرسد .

وی خاطرنشان کرد: در هفته گذشته وانت کارا به مرحله عرضه در بازار رسیده است که این وانت صد در صد تولید داخل و دارای بالغ بر ۳۰۰ قطعه طراحی شده داخلی است.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا