یزدفردا:

 

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۳

 


 

 
 
 

 

هدف گذاری لیفان برای حفظ و افزایش سهم بازار خود در ایران

گروه خودروسازی لیفان چین به منظور حفظ و افزایش سهم بازار در ایران، اقدام به افزایش سرمایه گذاری و گسترش زمینه های همکاری با شریک تجاری خود در ایران کرده است.

به گزارش   ایرنا، رییس لیفان موتورز چین روز شنبه در جمع خبرنگاران تصریح کرد: ما به دنبال حفظ موقعیت و موفقیت خود در ایران هستیم و افق استراتژیک و محوریت مدیریت منابع را بر روی این موضوع متمرکز کرده ایم.

یین مینگ شان (YIN MING SHAN) اظهار داشت: افزون بر ۱۰ سال از صادرات خودروهای سواری لیفان به بازارهای مختلف صادراتی می گذرد و ایران یکی از مهمترین همکاران ما در زمینه تولید و عرضه خودرو در این سال ها بوده است.

وی ادامه داد: مطالعات دامنه دار ما بر روی مصرف کنندگان ایرانی حاکی از تمایل ایرانیان به داشتن خودرویی با قدرت موتور بالا است، در حالیکه در نقطه مقابل مصرف کنندگان چینی خودروهای با حجم موتور پایین و کم مصرف را ترجیح می دهند.

رییس و مالک گروه صنعتی لیفان، در خصوص سرمایه گذاری بیشتر در ایران و مهمترین مشکلات در مسیر سرمایه گذاری در صنعت خودرو کشورمان، گفت: این گروه صنعتی به دنبال ایجاد موازنه تجاری با شریک تجاری خود در ایران است، تاجایی که معتقدیم در برابر صادرات خودرو از چین، باید زمینه واردات محصول از ایران فراهم شود.

وی مهمترین مشکل در مسیر سرمایه گذاری در ایران را موضوع نقل و انتقال پول دانست و از پیشنهاد این گروه صنعتی به کرمان موتور برای معرفی شرکت های صادرکننده ایرانی به منظور ایجاد موازنه تجاری خبر داد.

مینگ شان با ابراز علاقه نسبت به انتقال دانش فنی طراحی و تولید قطعات و افزایش عمق ساخت داخل خودروهای سواری لیفان در ایران، افزود: هر دو طرف ایرانی و چینی در مورد افزایش داخلی سازی قطعات مورد استفاده در مونتاژ خودروهای سواری لیفان توافق دارند، زیرا این اقدام علاوه بر کاهش زمان تولید، منجر به افزایش تولید نیز خواهد شد و در همین راستا به تازگی از شش شرکت قطعه ساز ایرانی بازدید داشته ایم و باید بگوییم که شرکت های ایرانی از نظر توان نیروی انسانی و زیرساخت از آمادگی لازم برای رقابت در عرصه جهانی برخوردار می باشند.

وی یکی از اهداف نهایی مشارکت با طرف ایرانی را بکارگیری سرمایه و فناوری چین در کنار منابع تولید ایرانی دانست.

مینگ شان سپس با اظهار خرسندی از پیشرفت های ایران در مذاکره با غرب تأکید کرد: با نهایی شدن توافق هسته ای رقبای جدیدی وارد بازار خودروی ایران خواهند شد، اما این موضوع نگران کننده ای برای ما نخواهد بود چرا که معتقدیم در صورت هوشیاری و استفاده از فرصت ها، تشدید رقابت می تواند زمینه ساز کسب موفقیت های بزرگتری شود.

رئیس گروه صنعتی لیفان، از تثبیت نرخ ارز و تسهیل تجارت با ایران به عنوان مهمترین فواید توافق هسته ای یاد کرد و افزود: رقابت لیفان با نام های تجاری غربی در بازار خودروی ایران در آینده نزدیک تعجب آور نخواهد بود و در تمام بازارهای صادراتی، لیفان در یک دهه گذشته چنین فضای رقابتی را پیش روی خود داشته و در چنین شرایطی موفق به حضور در جمع سه شرکت اول چینی با بیشترین حجم صادرات خودروهای سواری شده است.

وی با بیان اینکه هدف اصلی لیفان تولید انبوه خودرو و افزایش سهم بازار در ایران و دیگر کشورهای منطقه است، گفت: ایران یک بازار مهم برای لیفان محسوب می شود و این شرکت تحت هیچ شرایطی شریک تجاری خود در ایران را تنها نخواهد گذاشت و در صورت بروز مشکلات احتمالی، رفع آن و گسترش همکاری با طرف ایرانی را در دستور کار خود قرار می دهیم.

مینگ شان در پایان با اشاره به اینکه سالانه ۴۰۰ هزار خودروی سواری و تجاری در شرکت لیفان تولید می شود از هدف کوتاه مدت این شرکت برای دستیابی به تولید سالانه یک میلیون دستگاه خودرو خبر داد و گفت: نیمی از این رقم به خودروهای سواری اختصاص خواهد داشت.

براساس این گزارش، لیفان جزء ۱۰۰ شرکت برتر صادراتی در چین است و هم اکنون با فعالیت در زمینه تولید انواع خودروهای سواری و تجاری، موتورسیکلت، موتورهای دیزلی و ژنراتور، با ۱۶۵ کشور جهان در زمینه های مختلف در حال همکاری است. این گروه صنعتی در سال گذشته میلادی موفق به صادرات افزون بر ۶۰ هزار دستگاه خودروی سواری شده و با ۵۰ کشور در زمینه صادرات خودروی سواری همکاری دارد و در هفت کشور بصورت مستقیم صاحب کارخانه است.

 

 

 

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۳

 


 

 
 
 

 

آدرس غلط ندهیم/ تخریب بدون ارایه مستندات؟!

خودروسازان داخلی با وجود مشکلات داخلی از جمله تورم بالا و فقدان نقدینگی تلاش کرده اند تا ضمن تامین نیاز داخلی آن هم در شرایط تحریم، بدنبال کسب بازارهای جدید صادراتی باشند که در این زمینه نیازمند توجه و حمایت می باشند .

 ،ظاهرا برای برخی از منتقدان دیواری کوتاهتر از دیوار خودروسازان وجود ندارد زیرا مدتی است که عده ای بدون در اختیار داشتن اطلاعات و مستندات کافی دست به قلم برده و به جای حمایت و یا ارایه پیشنهادات علمی و اجرایی مشخص ، به تخریب صنایع ملی از جمله صنعت خودروسازی کشور می پردازند. متاسفانه اینکه گفته شود خودرو سازان داخلی به بنگاه مونتاژ خودروهای بی کیفیت چینی تبدیل شده اند، آنهم بدون ارایه مستندات و اطلاعات دقیق، شائبه هدف دار بودن چنین انتقاداتی را افزایش می دهد.

در این بین عده ای نیز اظهارات اخیر وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص حذف واژه مونتاژ کاری از فرهنگ خودروسازی را مستمسک تخریب صنعت خودروسازی داخلی قرار داده و منظور وزیر را وارونه و تنها از نگاه خود تفسیر می کنند. خودروسازان داخلی طی سالهای اخیر علی رغم مشکلات موجود با تمام توان تلاش کرده اند تا این صنعت را روی پا نگه دارند. در حالیکه اگر روند توسعه و شکوفایی خودروسازان برتر جهان را بررسی کنیم، درمی یابیم که دست اندرکاران این صنعت همواره مجموعه ای از حمایت های مادی و غیر مادی دستگاه های اجرایی و قانون گذاری خود را تجربه کرده و از آن بهره مند بوده اند.

خودروسازان داخلی به ویژه دو خودروساز بزرگ کشور یعنی سایپا و ایران خودرو با وجود مشکلات داخلی از جمله تورم بالا و فقدان نقدینگی تلاش کرده اند تا ضمن تامین نیاز داخلی آن هم در شرایط تحریم، بدنبال کسب بازارهای جدید صادراتی باشند که در این زمینه نیازمند توجه و حمایت می باشند . اما در این میان عده ای با فراموش کردن مشکلات ریز و درشت بخش تولید نه تنها حمایتی از صنایع داخلی نمی کنند بلکه با انتقادات غیر واقعی و ارایه اطلاعات نادرست، آدرس غلط به مخاطبان می دهند.

بدون شک صنعت خودرو آیینه ی تمام نمای اقتصاد کشور است. لذا امید می رود با حمایت های دولت و مجلس محترم مسیر ناهموار تولید ملی و تحقق اقتصاد مقاومتی هموار گشته و خودروسازان داخلی با عزم و اراده ملی به قله های پیشرفت و جهانی سازی محصولات خود دست یابند.

بی تردید برای رسیدن به محصولاتی در سطح جهان، تمام صنایع کشور از جمله صنعت خودرو باید به استاندارد های جهانی نزدیک شوند. با توجه به مشکل جدی نقدینگی خودروسازان، این شرکت ها به منظور توسعه پلت فرم های جدید نیازمند جذب تسهیلات ریالی و ارزی هستند لذا انتظار این است تا همه دستگاههای ذیربط در خصوص رفع مشکلات صنعت بزرگ کشور همکاری و تلاش نمایند زیرا صنعت خودرو لوکوموتیو صنایع داخلی است که اگر به آن آسیب برسد بسیاری از صنایع کشور نیز دچار مشکل جدی خواهند شد.

منبع:سیبنا

 


 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا