یزدفردا:

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۴

 


 

 
 
 

 

نام کوچکترین شاسی بلند ایران چیست؟

بازار خودروهای شاسی بلند نه تنها در ایران بلکه در کشورهای دیگر نیز با تب و تاب فراوانی همراه است.
نام کوچکترین شاسی بلند ایران چیست؟

خودروهایی که هر چند آفرود نیستند اما از قدو قواره ای بلند تر از دیگر خودروها برخودارند.

حال این قد و قواره گاهی بسیار بزرگ است و گاهی کوچک است اما هر چه هست suvنام دارد.
همان خودروهایی که این روزها بیشتر مردم برای خریدنشان تقلا می کنند.

در این میان چینی ها هم بیکار ننشستهو نمونه های مختلفی از این شاسی بلند ها را روانه بازار ایران می کنند.

خودروهای قد بلندی که در مسیرهای ناهموار حرفی برای گفتن ندارند و بیشتر به مانند یک سواری قد بلند هستند تا یک شاسی بلند تمام عیار.

این کلاس از بازار اینقدر پر رونقاست که نه تنها شرکت هایی چون کرمان موتور و مدیران خودرو بلکه سایپا و ایران خودرونیز به صرافت عرضه این خودروها افتاده اند.

اما به تازگی کلاسی جدید از این suvها روانه بازار ایران خواهد شد کلاسی که به مینی suvمعروف شده است.

ابعاد بدنه کمی کوچکتر از suvهای کامپکت بوده و البته موتورهای ضعیف تری نیز در سینه دارند و به طبع با قیمت کمتری عرضه خواهند شد.
به زودی یکی از این شاسی بلند ها با کدx50روانه خیابان ها می شود؛خودرویی که در نمایشگاه شیراز در معرضدید عموم قرار خواهد گرفت.

این خودرو از موتوری با حجم ۱۵۰۰سی سی بهره می برد موتوری که قادر به تولید۹۵اسب بخار قدرت است.

همچنین دو نوع گیربکس برای لیفان جدید در نظر گرفته شده است که یکی ۵سرعتهدستی و دیگری cvtاست.

این خودرو از چهره ای زیبا بر خوردار است چهره ای که در نمای جلو شبیه به محصولاتاپل بوده و در نمای عقب نیز شباهت فراوانی به آلفارومئوی جولیتا دارد.

پیش بینی می شود این خودروبا قیمتی در حدود ۵۰میلیون تومان راهی بازار ایران شود که در این صورت عنوانارزان ترین شاسی بلند ایران را به دوش خواهد کشید.

لیفان x50از امکانات مناسبی برخودار بوده و بازار هدفخانم ها را نشانه گرفته است .

خودرویی که برای اولین بار در نمایشگاه شیراز در معرض دید همگان قرار خواهد گرفت.

 

 

 

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۴

 


 

 
 
 

 

 

 

نعمت زاده چه ماموریتی به مدیرعامل وقت سایپا داد؟

مدیرعامل سابق سایپا گفت: وزیرصنعت در مقابل استعفا و اصرار بنده برای رفتن عنوان می‌کرد که اگر فرد قوی‌تری را پیدا کردید، معرفی کنید تا با استعفایت موافقت کنم که هم‌اکنون این فرد پیدا شده است.
نعمت زاده چه ماموریتی به مدیرعامل وقت سایپا داد؟

به گزارش دنیای خودرو به نقل از مهر، سعید مدنی در مراسم تودیع خود از مدیرعاملی گروه خودروسازی سایپا، گفت: بعد از شش ماه تقدیم استعفای خود به وزیر صنعت، معدن و تجارت و تاریخ سوم آذرماه سال گذشته، بالاخره با این تقاضا موافقت شد، این در حالی است که طی ماه گذشته نیز دو بار به دفتر وزیر رفتم و تقاضای موافقت با این استعفا را داشتم که آخرین بار هم چهارشنبه هفته گذشته بود که بالاخره توانستم وزیر را قانع کنم که بار سنگین مدیریت را به دوش فرد دیگری بسپارد.

مدیرعامل سابق سایپا افزود: وزیرصنعت، معدن و تجارت در مقابل استعفا و اصرار بنده برای رفتن عنوان می‌کرد که اگر فرد قوی‌تری را پیدا کردید، معرفی کنید تا با استعفایت موافقت کنم که هم‌اکنون این فرد پیدا شده است.

وی در ادامه با انتقاد از برخورد دولت با خودروسازان خارجی که ایران را طی سال‌های گذشته تحریم کرده بودند، تصریح کرد: علیرغم تمام تحریم‌ها و بلاهایی که غربی‌ها در صنعت خودرو بر سر ایران آورده‌اند، اما ما برای آنها فرش قرمز پهن می‌کنیم و حاضر نیستیم که حتی یک اخم به آنها بکنیم در حالی که آنها در تحریم‌ها به تعهدات خود عمل نکردند.

مدنی تصریح کرد: دو سال است که از کمپانی کیا به دلیل تخلفاتش شکایت کرده‌ایم و این شکایت علیرغم مخالفت‌هایی بود که از سوی دولت مطرح شد، این در شرایطی است که هم اکنون برخی به همکاری سایپا با چینی‌ها اعتراض دارند در حالی که اگر غربی‌ها ببینند هیچ رقیبی در ایران ندارند، یکه‌تاز بلامنازع می‌شوند.

مدیرعامل سابق سایپا اظهار داشت: طی دو سال گذشته خودروهای ۲۱۱، ۲۳۲ و سراتو وارد خیابان‌های ایران شدند که البته خودروی ۲۱۲ نیز در دست تولید است و اواخر سال ۹۵ یا اوایل سال ۹۶ به تولید می‌رسد، ضمن اینکه مذاکره با رنو نیز شروع شده و امیدواریم در آینده شاهد تولید خودروی ساندرو باشیم و شاید یک مدل خودروی لوکس را با رنو در ردیف مگان تولید کنیم.

مدنی اظهار داشت: از مرداد سال ۹۱ وضعیت بسیار ناگواری در سایپا و خطوط تولید این گروه خودروساز مشاهده شد و بسیاری از قطعه سازان به دلیل سوء مدیریت همکاری خود را با صنعت خودرو قطع کرده بودند و همین اشتباهات مدیریتی بعد از گذشت مدتها خود را در سایپا نشان داد.

وی اظهار داشت: ظرف شش ماه در سال ۹۱ مجموعه سوء مدیریت‌هایی که از سوی مدیران سایپا در دولت نهم و بخشی از دولت دهم صورت گرفته بود، سایپا را به وضعیت فلاکت باری به مفهوم واقعی رساند، چرا که برخی تصمیم گرفته بودند تا اعضای منتخبی که عموما هیات مدیره دولتی بودند را در سایپا بگنجانند، البته برخی از این مدیران پا در سازمان گسترش داشتند.

مدیرعامل سابق گروه سایپا خاطرنشان کرد: این افراد منتخب کارگران و بدنه تخصصی سایپا نبودند، بلکه منتخب سازمان گسترش بودند که با برخی تفکرات سیاسی توانسته بودند به بدنه سایپا هم نفوذ کنند، ضمن اینکه برخی افراد نیز علی رغم مشکلاتی که برای سایپا ایجاد کردند، هنوز هم دوست دارند که به بدنه سایپا برگردند در حالی که آنها عامل بدبختی سایپا بوده اند.

وی اظهار داشت: اگر قرار است کسی را متهم کرده و در راس بگذاریم باید نسبت به این موضوع بررسی کامل داشته و اجازه ندهیم سیاست وارد گروه خودروسازی سایپا و تصمیمات مدیریتی این خودروساز شود.

مدنی در ادامه به ایجاد بدهی ۲۵۰۰ میلیارد تومانی برای سایپا در دولت‌های نهم و دهم اشاره و خاطرنشان کرد: تنها ۱۸۰۰ میلیارد تومان از این بدهی‌ها مربوط به سهام می‌شد، ضمن اینکه یک شرکتی که ۲۸۰ میلیارد تومان ارزش داشت را با منابع مالی سایپا به قیمت ۴۵۰ میلیارد تومان خریداری کرده بودند که این موضوع فشارهای مالی بسیاری را بر این گروه خودروساز تحمیل کرد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه مشکلات نقدینگی، مسائل زیادی را پیش روی سایپا قرار داده است، خاطرنشان کرد: متاسفانه در زمانی که تولید روزانه سایپا حتی به یکهزار دستگاه در روز نیز می‌رسید، نقدینگی کلانی از شرکت به دلیل برخی مباحث سیاسی و سوء مدیریت‌ها خارج شد که به نظر می رسد نباید اجازه داد که چنین اقداماتی تکرار شود، چرا که قطعه سازان به شدت تحت تاثیر قرار گرفتند و ۱۵۰ قطعه ساز همکاری خود را با سایپا قطع کردند و از گردونه تامین قطعات سایپا خارج شدند. از سوی دیگر، پروژه‌های مرکز تحقیقات سایپا نیز تعطیل شد و روی برخی از آنها برزنت کشیدند.

مدنی ادامه داد: علی رغم همکاری مناسبی که با نیسان و رنو صورت گرفته بود و به تدریج داشتیم وابستگی خود را به تولید پراید کم می‌کردیم، چنین مشکلاتی در سایپا بروز کرد و در همان زمان از من خواسته شد که مسئولیت سایپا را بپذیرم، در حالی که راغب نبودم و حتی دو هفته نیز خود را از دسترس خارج کردم تا بتوانم بار مسئولیت سایپا را نپذیرم اما به هر حال زنگوله به گردن من آویخته شد.

مدیرعامل سابق سایپا خاطرنشان کرد: پراید محصولی بوده که در اوایل دهه ۸۰ به مثابه یک نیروی جوان توانست منابع مالی مناسبی را برای سایپا فراهم آورد اما اکنون این محصول پیر و فرسوده شده و باید منابعی را که طی سال‌های گذشته به عنوان درآمد برای سایپا ایجاد کرده را خرج سلامت او کنیم در حالی که به نظر می رسد باید محصولات جدید را جایگزین کنیم.

مدنی خواستار عدم دخالت سازمان‌ها و نهادها در سایپا شد و گفت: سازمان‌ها علی رغم اینکه تخصصی از صنعت خودرو ندارند، در کار این صنعت دخالت می‌کنند و این موضوع مشکلات عدیده ای را برای تولید فراهم کرده است.

وی، خروج خودرو از شمول قیمت‌گذاری را خواستار شد و گفت: علی رغم اینکه ماه‌ها از استقرار دولت جدید می گذرد اما هنوز تصمیمی در خصوص خروج خودرو از شمول قیمت‌گذاری اتخاذ نشده است در حالی که به نظر می رسد این گره را باید از پای این صنعت مظلوم باز کرد.

مدنی تاکید کرد: خروج خودرو از شمول قیمت‌گذاری لزوما به منزله افزایش قیمت نیست بلکه به معنای برنامه ریزی و بهبود کیفیت است.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد هلدینگ در سطح گروه خودروسازی سایپا از جمله مواردی است که باید مدنظر قرار گیرد، این در شرایطی است که سایپا در دهه ۷۰ یک شرکت خودروساز درجه سه به شمار می آمد که به تدریج عضلاتش بزرگ شده اما مغزش کوچک مانده است، بنابراین به نظر می رسد باید برای تداوم رشد این گروه فکری کرد؛ اگر چه هم اکنون از وضعیت اسفبار سال‌های ۹۱ و ۹۲ به حالت ثبات رسیده است.

مدنی اظهارداشت: ۱۸ ماه است که سایپا به ثبات رسیده و نشانه های خوبی در آن پدیدار شده که بیمار از شرایط بحران خارج شده و کم کم نیاز به ویتامین و برطرف شدن کم خونی دارد که همانا جبران کمبود نقدینگی است.

برای حل مشکلات مالی برنامه دارم

مدیرعامل جدید گروه خودروسازی سایپا با تاکید بر اینکه برنامه کاری خود را برای این گروه خودروساز در آینده و با نظر متخصصان این گروه خودروساز اعلام خواهم کرد، گفت: برای حل مشکلات مالی سایپا برنامه دارم.

مهدی جمالی در مراسم معارفه خود به عنوان مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با ابراز خوشحالی از ورود به این گروه خودروساز گفت: مطالعات خود را بر روی سایپا در طول مدت مذاکره تا انتصاب انجام داده ام. سایپا از پتانسیل بالای نیروی انسانی برخوردار است و جای تعجب دارد که چرا با این پتانسیل عظیم باز هم مشکلات بسیاری پیش روی این خودروساز قرار گرفته است.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا افزود: هم اکنون سایپا دچار کمبود نقدینگی شده و باید تلاش شود با ایجاد اعتماد در بازار و میان قطعه‌سازان و همکاران بتوان این شرکت را از بحران خارج کرد.

وی تصریح کرد: برنامه‌های کلی خود برای سایپا را در آینده اعلام خواهم کرد، البته قصد نداشتم که به تنهایی این برنامه ها را تدوین کنم بلکه با نظر کارگران، متخصصان فنی و مهندسان این برنامه را تدوین و بر آن پایبند خواهم بود.

جمالی ادامه داد: من برنامه های خود را به صورت بلندمدت تبیین خواهم کرد و بلندمدت نیز در سایپا حضور خواهم داشت، چرا که اصولا فردی هستم که در همه جا به صورت بلندمدت کار می‌کنم.

وی گفت: هم اکنون مشکل سایپا نقدینگی است و تمام عزم خود را جزم کرده ام تا با رایزنی و برنامه ریزی این مشکل را حل کنم.

 


 

 

 

 

 

بررسی کامل رنو داستر

 

این خودرو از ناحیه شرق اروپا وارد ایران شده و از ساخته‌های شرکت داچیای رومانی محسوب می‌گردد. البته اطلاع از این موضوع، فرق چندانی هم به حال این مسئله نمی‌کند زیرا این شرکت نیز از اقمار رنو به شمار آمده و استانداردهای این کمپانی را در محصولات خویش لحاظ می‌کند.

 

در حال حاضر، بازار کراس‌اوورهای زیر ۱۰۰ میلیون تومانی در ایران، عمدتاً تحت سلطه انواع و اقسام برندهای چینی می‌باشد؛ اما یکی دو سالی نمی‌گذرد که مدلی خاص، که اتفاقاً از نمای ظاهری متفاوتی هم نسبت به انواع موجود در بازار بهره می‌برد، روانه کشورمان شده که آرم و نشان رنو را بر پیشانی خود حمل می‌کند. این خودرو از ناحیه شرق اروپا وارد ایران شده و از ساخته‌های شرکت داچیای رومانی محسوب می‌گردد. البته اطلاع از این موضوع، فرق چندانی هم به حال این مسئله نمی‌کند زیرا این شرکت نیز از اقمار رنو به شمار آمده و استانداردهای این کمپانی را در محصولات خویش لحاظ می‌کند. این کراس‌اوور رومانیایی که رنو/داچیا داستر نام دارد رقیبی قدر برای رقبای چینی خود محسوب می‌شود و حتی ممکن است که در برخی از ویژگی‌های آفرودی، همتایان کره‌ای خود را هم به چالش کشد. بگذریم!

 

Renault Duster

Renault Duster

 

 

حال فرض کنیم که شما شخصی هستید با بودجه‌ای محدود، ولی سخت گریزان و فراری از برندهای چینی! در این صورت تنها گزینه‌ای که فعلاً جهت خرید، در دسترستان است، همین خودروست که تا حدی می‌تواند رافع نیازهای شما باشد اما چنانچه دراین‌باره تردید دارید و بین خرید این خودرو و رقبای چینی‌اش مردد مانده‌اید، باید این مسئله را بیشتر مورد واکاوی خویش قرار دهید.
واقعیت آن است که اگر از خودروهایی همچون لیفان X60 و نیز MVM X33 فاکتور بگیریم و آن‌ها را در حد و اندازه‌های داستر ندانیم و یا جیلی X7 را به دلیل بهای بالای ۱۰۰ میلیون تومانی آن و نیز برلیانس V5 را نیز به دلیل بهای بالاترش نسبت به داستر، خارج از این گردونه فرض کنیم. در حال حاضر، تنها سه کراس‌اوور چینی باقی می‌مانند که از برخی از جنبه‌ها، رقیبی جدی برای رنو داستر محسوب می‌شوند.
یکی از این دو، خودروی جک S5 است که از پیشرانه‌ای ۲ لیتری (توربو) بهره می‌برد که توان خروجی‌اش معادل ۱۷۴ اسب‌بخار است و علاوه بر آن، از انبوهی از تجهیزات رفاهی هم سود می‌برد و از چهره عامه‌پسندتری نیز برخوردار است و در این میان، بهای ۷۵ میلیون تومانی (ثبت‌نامی) این خودرو را هم نباید فراموش نمود، که حدود ۲۲ میلیون تومان پایین‌تر از داستر است.
خودروی دیگر نیز چانگان CS35 نام دارد که هم‌اکنون از پرفروش‌ترین کراس‌اوورهای بازار چین به شمار می‌آید. این خودرو گرچه از پیشرانه‌ای ضعیف‌تری نسبت به داستر برخوردار است اما در ویژگی‌هایی همچون کیفیت رنگ و مونتاژ بسیار نزدیک به آن می‌باشد و درزمینهٔ هایی همچون طراحی داشبورد نیز، به‌مراتب زیباتر و شکیل‌تر از آن است؛ بهای ثبت‌نامی این خودرو در حدود ۸۷.۵ میلیون تومان است که حدود ۹ میلیون تومان ارزان‌تر از داستر می‌باشد و در ضمن، این خودرو از گیربکس خودکار هم بهره می‌برد (البته در بازار آزاد بهای این خودرو به مرز ۱۰۰ میلیون تومان هم رسیده است).
در نهایت امر، خودروی هاوال H6 را پیش رو داریم که در حال حاضر پرفروش‌ترین کراس‌اوور بازار چین محسوب می‌شود. این کراس‌اوور چینی از پیشرانه ۲.۴ لیتری (میتسوبیشی) سود می‌برد که توان خروجی آن معادل ۱۶۱ اسب‌بخار است همچنین با بهایی حدود ۸۸ میلیون ثبت‌نام می‌شود که حدود ۸ میلیون تومان ارزان‌تر از داستر است و این خودرو نیز همچون هم‌قطار چشم‌بادامی‌اش (چانگان) با گیربکس خودکار عرضه می‌شود.
اما در مقابل رنو داستر نیز نسبت به رقبای چینی‌اش از مزایایی چون پشتوانه برند معتبر رنو و خصوصیات آفرودی بهتر سود می‌برد. در زمینه کیفیت رنگ و مونتاژ هم چانگان و هاوال فاصله نزدیکی با داستر دارند و تنها جک S5 است که در این موارد، در پس داستر قرار می‌گیرد.

 

Renault Duster

Renault Duster

 

 

Renault Duster

Renault Duster ر

 

 

رنو و یا داچیا داستر، برای نخستین بار در سال ۲۰۱۰ میلادی و در نمایشگاه خودروی ژنو به نمایش درآمد. این خودرو بر مبنای پلت فرم B0 رنو تکوین یافته است که با نیسان تیدا مشترک است. خودروی مذکور، در اکثر بازارها با نام رنو داستر فروخته می‌شود و این امر شامل کشورهای همچون ایران، مکزیک، هندوستان و آفریقای جنوبی و نیز ممالک واقع در آمریکای جنوبی نیز می‌شود. مجموعاً در سال ۲۰۱۴ میلادی، ۶۰ درصد از فروش داستر با نشان رنو و ۴۰ درصد از آن نیز با نشان داچیا بوده است. این خودرو در سال ۲۰۱۵ میلادی هم دستخوش فیس‌لیفت جزئی گردید و در حال حاضر علاوه بر رومانی، در ممالکی همچون برزیل، روسیه، هندوستان، اندونزی و کلمبیا هم تولید می‌شود.

 

Renault Duster

Renault Duster

Renault Duster facelift Interior

 

Renault Duster

Renault Duster

Renault Duster facelift Interior

 

این کراس‌اوور در وب‌سایت متعددی در دنیا مورد بررسی قرار گرفته است که در این میان چند نمونه را برایتان گلچین نمودم.
سایت AUTOEXPRESS بریتانیا، این کراس‌اوور را بدین صورت مورد ارزیابی قرار داده است:
نکات مثبت
ارزش عالی در مقابل بهای پرداختی
فضای مناسب کابین
نمای ظاهری دلپذیر

 

نکات منفی
مدل پایه آن به شدت ابتدایی است. (به لحاظ تجهیزات)
سیستم کنترل پایداری در آن به صورت آپشن عرضه می‌شود. (استاندارد نیست)
موتور دیزل آن پرسروصدا است.
در مجموع، این سایت ۴ امتیاز از ۵ امتیاز را برای این خودرو قائل شده است.

 

Renault Duster

Renault Duster

Renault Duster facelift 2015

 

سایت DRIVEARABIA امارات هم نکات ذیل را برای این خودرو لحاظ نمود:
نکات مثبت
بهای ارزان
پارک آسان
هندلینگ نسبتاً خوب
کاربردی بودن خودرو
نکات منفی
کند بودن خودرو
وجود پلاستیک‌های سخت در کابین
ترکیب پیشرانه
تیپ‌های پایین آن عرضه نمی‌شود.

 

Renault Duster

Renault Duster

 

 

سایت WHAT CAR نیز این خودرو را از جنبه‌های گوناگون مورد بررسی قرار داده است که در ذیل به آن‌ها اشاره می‌شود:
عملکرد: ۳ امتیاز، عملکرد این خودرو بسیار خوب و مناسب است چنانچه سعی کنید نمونه دیزل آن را به دست آورید.
سواری و هندلینگ: ۳ امتیاز، سواری راحت و هندلینگ آشفته
خرید و مالکیت: ۵ امتیاز، خودرویی شگفت‌انگیز در مقابل بهای پرداختی
کیفیت و قابل اطمینان: ۳ امتیاز، بخش‌های مختلف به کار رفته در آن مورد تست و آزمون قرار گرفتند.
ایمنی: ۲ امتیاز، کسب نتایج ضعیف در تست تصادف موسسه EURONCAP
پشت فرمان: ۳ امتیاز، داشبورد ساده و کنترلرهای رنج‌آور صندلی‌ها
فضا و کاربردی بودن: ۴ امتیاز، فضای کافی برای ۵ سرنشین وجود دارد و صندوق عقب آن بسیار بزرگ است
تجهیزات: ۳ امتیاز، تجهیزات رفاهی موجود در این خودرو مناسب است به شرطی که از خرید مدل پایه آن پرهیز کنید.
در مجموع، این سایت ۳ امتیاز از ۵ را برای این خودرو در نظر گرفته است.

 

Renault Duster

Renault Duster

مشخصات فنی
حجم موتور: ۱۹۹۸ سی‌سی
توان: ۱۳۵ اسب‌بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۱۹۵ نیوتن‌متر در ۳۷۵۰ دور در دقیقه
شتاب صفر تا صد: ۱۰.۲ ثانیه (نمونه دو دیفرانسیل) – ۱۰.۷ ثانیه (نمونه تک دیفرانسیل)
حداکثر سرعت: ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت (نمونه تک دیفرانسیل) – ۱۷۸ کیلومتر بر ساعت (نمونه دو دیفرانسیل)
نوع گیربکس: ۴ سرعته اتوماتیک (تیپ ترونیک)
سیستم تعلیق جلو: مک‌فرسون استرات
سیستم تعلیق عقب: محور پیچشی (در نمونه تک دیفرانسیل) – مستقل، چند عضوی (نمونه دو دیفرانسیل)
مصرف سوخت ترکیبی: ۷.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
استاندارد آلایندگی: یورو ۵

 

Renault Duster

Renault Duster

Renault Duster facelift 2015

 

ابعاد
طول/عرض/ ارتفاع: ۴۳۱۵/۱۸۲۲/۱۶۳۴ میلی‌متر
فاصله بین دو محور: ۲۶۷۳ میلی‌متر
فاصله از کف زمین: ۲۰۵ میلی‌متر (تک دیفرانسیل) – ۲۱۰ میلی‌متر (دو دیفرانسیل)
وزن خالص: ۱۲۰۶ کیلوگرم
اندازه تایرهای جلو و عقب: ۲۱۵/۶۵ R 16
مینیمم و ماکزیمم گنجایش بار: ۴۷۵ – ۱۶۳۶ لیتر
حجم باک بنزین: ۵۰ لیتر

 

 

ایمنی
سه ستاره از موسسه ایمنی EURONCAP
۴ عدد کیسه هوای ایمنی (راننده، سرنشین جلو، جانبی) – نمونه پایه تنها از ۲ کیسه هوا بهره می‌برد.
سیستم ضد بلوکه ترمز ABS
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
سیستم کمکی ترمز BA
سیستم ISOFIX برای صندلی کودکان
سیستم کنترل پایداری ESC (گزینه اختیاری)
سیستم کنترل کشش ASR (گزینه اختیاری)

 

 

تجهیزات رفاهی (نمونه فول عرضه شده در امارات)
پوشش چرمی فرمان
ستون فرمان قابل تنظیم
چراغ نقشه‌خوانی
فرمان برقی
باربند سقفی
چراغ‌های مه شکن جلو و عقب
کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان + CD + پورت USB و AUX + اتصالات بلوتوث
چهار عدد بلندگو
دوربین دید عقب
سیستم ناوبری NAVIGATION
سنسورهای پارک عقب

 

Renault Duster

Renault Duster

 

 

قیمت
در ایران: ۹۶.۷۵۰ میلیون (مدل ۲۰۱۵، ثبت‌نام در نمایندگی)
در امارات: ۴۹,۹۰۰ درهم (نمونه تک دیفرانسیل) – ۵۸,۵۰۰ درهم (نمونه دو دیفرانسیل)

 

 

 

 

 

 

 

منبع :پدال

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا