یزدفردا:تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۴/تعلیق کابلی، شبیه‌ساز هیجان‌انگیز رانندگی

شبیه‌سازهای رانندگی رالی امروزی یک محیط نسبتاً واقعی را به تصویر می‌کشند اما تقریباً هیچ‌کدام از آن‌ها بدون جک‌های هیدرولیکی وضعیت حرکتی مناسبی ندارند.

اخبار خودرو – شبیه‌سازهای رانندگی رالی امروزی یک محیط نسبتاً واقعی را به تصویر می‌کشند اما تقریباً هیچ‌کدام از آن‌ها بدون جک‌های هیدرولیکی وضعیت حرکتی مناسبی ندارند. پژوهشگران اخیراً راه جدیدی برای شبیه‌سازی حرکتی ابداع کردند، این سیستم جدید که با کابل کار می‌کند شاید حتی نتیجه‌ی بهتری هم در پی داشته باشد.

csm_PM_Seilsimulator_Bild_2-526x351

همکاری دو شرکت فرانهوفر IPA و توبینگن مکس پلانک در یک پروژه زیستی سایبرنتیک، باعث خلق رباتی شبیه‌ساز شد که ربات موازی کابلی نامیده شد. این محصول فناورانه چندی پیش در کنفرانس شبیه‌سازهای رانندگی توبینگن آلمان به نمایش گذاشته شد.

MPI-Cable-Robot-Simulator-526x290

اما این دستگاه جدید که همان شبیه‌سازی را انجام می‌دهد چه مزیت‌هایی دارد؟ به نظر می‌رسد که این سیستم با قدرتی ۴۷۰ اسب بخاری نیرویی تا ۱.۵g را شبیه‌سازی می‌کند. این میزان قدرت تولیدی در این دستگاه یک سری هشت‌تایی وینچ را به چرخش درمی‌آورد. وینج ها هم با قرقره کردن کابل‌ها اثرات حرکت را شبیه‌سازی می‌کنند.

منبع:پدال

 

 

 

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۴

 


 

 
 
 

 

آلودگی هوا بحرانی که مرز ندارد

معاون نظارت شورای اسلامی شهر تهران گفت:متاسفانه بی‌برنامه‌گی و اعتقاد نداشتن به برنامه‌ها در سال‌های گذشته موجب شده است که وضعیت غیر قابل قبولی در حال حاضر در سطح شهر تهران به وجود آید.
آلودگی هوا بحرانی که مرز ندارد

به گزارش اخبار خودرو به نقل از فارس ،عباس جدیدی در جریان یکصد و هشتاد و هشتمین جلسه شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور جلسه امروز اظهار داشت: بسالانه ۳ میلیون نفر در دنیا در اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند. در برخی کشورها این تعداد بیشتر از قربانیان سوانح رانندگی است و تاثیر این آلودگی بر کودکان و سالمندان بیش از سایر گروه‌های سنی است.

وی تصریح کرد: از سال ۱۳۷۹ برنامه جامع مبارزه با آلودگی هوای شهر تهران طراحی و تصویب شد تا ظرف ۱۰ سال هوای تهران به کیفیت سالم و قابل تنفس برسد.

به گفته جدیدی، استانداردسازی خودروهای تولید داخل،از رده خارج کردن خودروهای فرسوده، ارتقای حمل و نقل عمومی، بالا بردن کیفیت سوخت،معاینه فنی خودروها و مدیریت ترافیک و آموزش همگانی، ۷ محور این برنامه بوده‌اند که با همکاری وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مسئول قرار بر اجرای آن بوده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران بیان داشت: متاسفانه بی‌برنامه‌گی و اعتقاد نداشتن به برنامه‌ها در سال‌های گذشته موجب شده است که وضعیت غیر قابل قبولی در حال حاضر در سطح شهر تهران به وجود آید.

معاون نظارت شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: منابع تولید آلاینده‌های هوای شهر تهران، به دو دسته کلی منابع متحرک و منابع ساکن تقسیم می‌شود. منابع متحرک شامل خودروهای شخصی، تاکسی‌ها، موتورسیکلت‌ها، مینی‌بوس و اتوبوس‌ها، خودروهای باری سبک و سنگین هستند و منابع ساکن شامل صنایع خانگی و تجاری، تبدیل انرژی،‌ جایگاه‌های بنزین و پایانه‌های مسافربری اعم از فروگاه مهرآباد، راه‌آهن و پایانه‌های اتوبوس‌های درون شهری هستند.

وی افزود: سهم منابع متحرک از تولید ۵ آلاینده هوا یعنی منوکسید کربن، اکسیدهای نیتروژن، اکسیدهای گوگرد، ترکیبات آلی و فرار و ذرات معلق در سال ۹۳ برابر با ۶۱۸ هزار تن بوده است یعنی ۸۵ درصد کل آلاینده‌های هوا مربوط به منابع متحرک هستند.

جدیدی در ادامه به حجم و ترکیب آلاینده‌ها از نظر نوع منبع اشاره کرد و گفت:منوکسید کربن ۵۰۹ هزار تن که ۶۰۸ درصد منابع متحرک و ۲.۵ درصد منابع ساکن-اکسیدهای نیتروژن ۸۷ هزار تن که ۴۷ درصد منابع متحرک و ۵۳ درصد منابع ساکن۳- اکسیدهای گوگرد ۳۷.۵ هزار تن که ۶.۵ درصد منابع متحرک و ۹۳.۵ درصد منابع ساکن- ترکیبات آلی فرار ۸۴ هزار تن که ۷۰ درصد منابع متحرک و ۳۰ درصد منابع ساکن هستند.

معاون نظارت شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: ذرات معلق گرچه از نظر میزان تولید کمتر از سایر آینده‌ها است ولی اثرات مخرب آن به دلیل جامد بودن این آلاینده‌ها روی محیط زیست و سلامتی انسان بیشتر است و باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرند ضمن اینکه منبع اصلی این‌ آلودگی خودروهای فرسوده و کاربراتوری شناخته شده است.

جدیدی در ادامه به همکاری‌های دستگاه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی باید نقش قانونی خود را در مبارزه با آلودگی هوا به طور جدی ایفا کند، طبق مصوبه هیات دولت خودروهای بالای ۲۰ سال در کلان شهرها اجازه تردد ندارند و همچنین موتورسیکلت‌ها و خودورهای فاقد معاینه فنی حق تردد و عبور و مرور در شهر را ندارند لذا راهنمایی و رانندگی موظف است به طور مستمر و جدی‌تر از تردد این خودروها جلوگیری کند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران به دیگر همکاری‌های بخشی اشاره کرد و گفت: تسریع در شماره‌گذاری موتور سیکلت‌های برقی و توقف شماره‌گذاری موتور سیکلت‌های بنزینی که فاقد استاندارد مناسب هستند که باید توسط راهنمایی و رانندگی صورت بگیرد،

معاون نظارت شورای اسلامی شهر تهران بیان داشت: راهنمایی و رانندگی در اجرای طرح محدوده کاهش آلودگی هوا یا LEZ به جای طرح زوج و فرد که آمار نشان می‌دهد که در کاهش آلودگی هوا فقط ۳ تا ۴ درصد اثر داشته به طور جدی مشارکت و همراهی نماید و وزارت نفت طرح کاهش، هدایت و انتقال بخارهای بنزین به منظور جمع‌‌آوری بخارهای بنزین در پمپ بنزین‌ها را هر چه زودتر اجرایی نمایند.

جدیدی در ادامه جلسه به سایر همکاری‌ها اشاره نمود و گفت: میزان گوگرد در سوخت دیزل در حال حاضر با همت و تلاش وزارت نفت ۷۰۰۰ PPM به ۲۵۰ PPM تقلیل پیدا کرده است و گام مهمی در کاهش آلودگی مهی در کاهش آلودگی گوگرد از هوای شهر تهران می‌باشد ولی طبق استاندارد‌های بین‌المللی باید به ۲۰ PPM  برسد، سازمان حفاظت محیط زیست نسبت به وظیفه قانونی خویش در عدم تایید شماره ‌گذاری خودروهای آلاینده فاقد استاندارد تولید داخل و جلوگیری از شماره‌گذاری خودروهای بی‌کیفیت چینی اقدام نماید.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه تردد اتوبوس‌های بالای ۱۵ سال در کلانشهر تهران ممنوع است، لذا کلیه دستگاه‌ها و نهادهای نظامی و غیر نظامی باید سرویس‌های اداری خود را که اغلب اتوبوس‌های فرسوده و آلاینده هستند از رده خارج نمایند. ضمن اینکه شهرداری تهران طرح نصب فیلتر جذب دوره اتوبوس‌های شرکت واحد را که به دلیل عدم تخصیص بودجه و عدم همکاری مدیریت شرکت واحد متوقف شده است فورا اجرایی نماید.

عضو شورای اسلامی شهر تهران بیان داشت: شهرداری تهران پروژه تعویض کاتالیست تاکسی‌ها را که در سال ۹۴ به دلیل عدم تخصیص بودجه نیمه کاره رها شده است سریعا اجرایی نماید.

جدیدی گفت:با توجه به اینکه ۲۸۰ هزار خودرو کابراتوری بیش از ۴۰ درصد آلودگی هوای شهر تهران را موجب می‌شوند سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، وزارت نفت و شهرداری تهران به طور اضطراری و به فوریت نسبت به تامین بودجه لازم برای از بین بردن این منبع عظیم آلودگی شهر تهران اقدام نمایند (حدوداً هزار میلیارد تومان برای این امر نیاز است)

وی در پایان خاطر نشان کرد: وزارت کشور و دستگاه قضایی نسبت به تعطیلی و ساماندهی مراکز فروش برگ معاینه که اغلب در حاشیه شهر تهران و شهرهای اقماری مستقر اقدام نمایند، ستاد شورایاری‌ها و روابط عمومی شهرداری تهران با همکاری شرکت کنترل کیفیت هوا نسبت به آموزش عمومی و اطلاع‌رسانی به شهروندان خصوصا از طریق صدا و سیما اقدام نمایند چرا که هر امری که با مشارکت مردم انجام شود موفقیت‌آمیز خواهد بود، معاونت حمل و نقل و ترافیک خصوصا شرکت واحد اتوبوسرانی و شرکت‌های خصوصی اتوبوسرانی و سازمان‌ پایانه‌ها و ترمینال‌ها موظفند به رانندگان اتوبوس‌ها ابلاغ نمایند تا در ساعات غیر سرویس نسبت به خاموش کردن موتورهای اتوبوس اقدام نمایند تا عملاً ۵۰ درصد آلودگی ناشی از اتوبوس‌ها حذف شود.

 









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا