به گزار یزد فردا " طبس : سعید جلیلی امروز پس از ورود به طبس و ادای احترام نسبت به مقام شهدا، آستان مبارک حضرت حسین‌بن موسی‌الکاظم(ع) طبس را زیارت، و از مجموعه‌ی فرهنگسرا و کتابخانه‌ی این آستانه بازدید کرد. وی امشب در مراسم یادواره سردار شهید محمدعلی الله‌دادی و 10 شهید روستای شیرآباد طبس اظهار داشت: امروز کشورهایی که خود را قدرت‌های جهانی می‌دانند، ایران را اولویت دانسته و با ایران گفت‌وگو می‌کنند که این نشان از اهمیت جایگاه ایران است.

وی ادامه داد: سند استراتژی امنیت آمریکا اعلام می‌کند که رهبر جهان در قرن آینده هم باید آمریکا باشد و برای تحقق آن امکان حملات یک‌جانبه و اعمال زور آمریکا به دیگر کشورها هم وجود دارد و این است منطق و استدلال آمریکا؛ اما دولت آمریکا در ایران قدرتی را مشاهده کرده که مخالف محاسباتش است و همین موضوع موجب نگرانی‌اش شده است. آن‌ها گفتند باید شاه بماند اما ملت ایران نخواستند و شاه رفت؛ آن‌ها گفتند صدام ایران را اشغال کند اما ملت ایران نگذاشتند؛ امروز هم در حل بحران سوریه عاجز مانده‌اند و از ایران تقاضای کمک کرده‌اند.

وی افزود: آمریکا امروز با پدیده‌ای مواجه است که هر روز پرثمرتر شده و آثار وجودی آن بیشتر نمایان می‌شود و تبدیل به الگو شده؛ مواجه با ملتی است که باورها و اعتقاداتش فقط جنبه نظری ندارد، بلکه در عمل هم محقق می‌شود و محاسبات آن‌ها را بر هم می‌زند که واقعه طبس یکی از این تجربیات است.

جلیلی بیان کرد: آن‌ها متوجه شده‌اند که مختصات جغرافیایی مانند طبس وجود دارد که شکست‌ناپذیر است و هم در ماجرای حمله نظامی آمریکا و هم در فرود آوردن پهپاد جاسوسی آمریکا توانسته است آمریکا را شکست دهد؛ این‌ها متوجه یاری خداوند شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا می‌گوید همچنان گزینه نظامی را بر روی میز دارد؛ گزینه نظامی گزینه اول آمریکا بوده که قبلاً در جریان هشت سال دفاع مقدس متوجه ناکارآمدی آن شده است؛ آمریکا امروز فقط به‌دنبال نفوذ است تا بتواند اصل مبارزه را منحرف کند؛ اما نمی‌داند که مردم این سرزمین حاضرند بزرگترین جان‌فشانی‌ها را بکنند، مثلاً همین روستای کویری و کم‌جمعیت شیرآباد طبس که در آن سوی کشور قرار دارد 10 شهید تقدیم انقلاب کرده است.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تاکنون آنچه موجب موفقیت انقلاب شده، اسلام ناب بوده و در مقابل همواره تحریف اسلام و تحریف خط امام هم به انقلاب لطمه زده که تنها راه مقابله با تحریف و نفوذ دشمن، بصیرت و آگاهی و تحلیل روشن از موضوعات است.

وی با بیان اینکه بصیرت باید در اقدام و عمل هم مشخص شود، افزود: امر به معروف و نهی از منکر بر هر مسلمانی واجب است که امروز بزرگترین معروف‌ها چیزی است که رهبری بیان می‌کنند که آن مراقبت از مرزهای نظام در همه عرصه‌هاست و بزرگترین منکر هم غفلت و سستی نسبت به نفوذ دشمن است.

جلیلی با اشاره به اینکه متأسفانه برخی در داخل حتی اصل دشمن و موضوع نفوذ را نمی‌پذیرند، بیان کرد: امروز دولت آمریکا بزرگترین تروریست جهان است که ملت‌ها را از حمله نظامی، تحریم، صدور قطعنامه و فشارهای دیگر می‌ترساند و متأسفانه برخی هم در داخل ایران پادوی آمریکا هستند و همین مسیر ترساندن را دنبال می‌کنند که همین راه نفوذ دشمن است.

وی با بیان اینکه آمریکا باید کابوس طبس را هر شب در خواب ببیند، تصریح کرد: دولت به پشتیبانی ملت مستحکم است؛ ملتی که ترس از بازگشتن تحریم‌ها و صدور قطعنامه‌ها ندارد؛ هر دولتی که بخواهد از مکانیسم ماشه علیه این ملت استفاده کند، در حقیقت یک عملیات انتحاری علیه خودش انجام داده است.

وی افزود: ملت ایران نگران تحریم و قطعنامه دشمن نیست و دولت با قدرت از منافع ملت حمایت کند و همین راه نفوذ دشمن را می‌بندد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا