به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا:دویست و سی وچهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد با سخنان رئیس شورای اسلامی شهر یزد پیرامون جنگ دفاعی آغاز شد.

حجت الاسلام شیخ عباس زارع  در زمینه جنگ اسلام گفت: اسلام دین جنگ و خونریزی نیست ودر حال حاضر ما از نظر شرع مقدس اجازه شروع جنگ را نداریم و آنچه ما انجام می دهیم جهاد دفاعی است وجهاد ابتدائی ازن و اجازه امام معصوم ع را می خواهد وحتی ائمه معصومین ع هم در جنگها با اینکه اجازه شروع آن را داشتند از شروع به جنگ پرهیز داشتند.

 رئیس شورای اسلامی شهر یزد در ادامه یادآور شد:  سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در روز عاشورا خطاب به دشمن فرمودند:  من شروع کننده جنگ نیستم اول دشمن باید جنگ را شروع کند لذا ماهم شروع کننده جنگ نیستیم و اگر مورد تعرض دشمن قرار بگیریم،  برای دفاع از مملکت و ناموس خودمان اقدامات دفاعی را انجام خواهیم داد.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد در ادامه افزود: دین اسلام دین صلح و دوستی و مهربانی است ولی متاسفانه یه عده به نام اسلام در دنیا دست به جنایات می زنند که امیداریم با ظهور آقا امام زمان (عج)  نابود شوند تا شرشان از سراسلام ومسلمانان کوتاه شود.

حجت الاسلام شیخ عباس زارع در ادامه ضمن یادآوری سالروز اعدام دکتر فاطمی وزیر امور خارجه دکتر محمد مصدق به سالروز پایان جنگ جهانی اول اشاره و اظهاراميدواري كرد: انشاالله هیچ جنگی در دنیا وجود نداشته باشدو همه گوش به فرمان خدا در صلح و آرامش زندگی کنند.

در ادامه این جلسه موضوع پروژه پل شهید قهاری سعید با حضور مهندس عظیمی زاده شهردار یزد مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

گفتني است كه پروژه پل شهید قهاری سعید شامل دو پل ریلی و یک پل جاده ای است كه كمك زيادي را به كاهش بار ترافيكي در ورودي ميدان ابوذر خواهد كرد.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه این پروژه مدت زیادی است که به طول انجامیده است و همچنین احداث این پل از اولویت های پروژه های عمرانی شهر می باشد افزود :با توجه به اینکه ما به عنوان نمایندگان مردم در شورا بایدپاسخگو باشیم.

در نهایت مقرر گردید از مهندس اسلامی مدیر عامل سازمان آب و فاضلاب شهری برای شرکت در جلسه آینده شورا در راستای اجرای مجدد پروژه مذکور دعوت به عمل آید.

همچنین در ادامه جلسه، موضوع تنظیم شرایط انعقاد تفاهم نامه همکاری دانشگاه آزاد اسلامي واحد يزد و شورای اسلامی شهر یزد با حضور دکتراسلامی رئیس دانشگاه آزاد اسلامي و هیئت همراه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این جلسه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد ضمن تشریح فعالیت های صورت گرفته در دانشگاه و نقش مثبت توزیع توسعه و تحقق پذیری عدالت آموزش و پژوهش جای جای استان، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی استان با فعالیت در تمامی شهرستان ها و مرکز، نقش مهمی در توزیع توسعه و عدالت آموزشی در استان را ایفاکرده است.

دکتر اسلامی افزود: بومی گزینی شرایط تحصیل بسیار مناسبی را  برای دانشجویان به ویژه بانوان در دانشگاه آزاد اسلامی جهت فراهم کرده است که توانسته‌ایم زمینه تحصیل و کاستن از دغدغه‌ی خانواده‌ها فراهم کنیم.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان ضمن بیان اهمیت نقش شورای اسلامی شهر گفت:  با توجه به وجود شورای برنامه محور و تعقل گرا و نقش سازنده و تاثیرگزار این شورا در پیشبرد اهداف اجتماعی در شهر،  باعث گردید تا دانشگاه به تعامل با این شورا توجه کرده و در این خصوص احساس نیاز نماید تا با همکاری و همراهی شورا و دانشگاه در راستای ارتقای شرایط اجتماعی، رفاهی و علمی در توسعه ی روستایی و شهری اقدام شود.

در این نشست رییس شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه تعامل و انعقاد تفاهم نامه با ادارات و ارگان های مختلف، نقش موثری در ارتقای شرایط اجتماعی شهر خواهد داشت افزود: در این زمینه می توان از تخصص تمامی اساتید، دانشگاهیان و دانشجویان و سایر محققان و مهندسان دانشگاه آزاد اسلامی استان در جهت ارائه پیشنهادت علمی و پژوهشی به شورای اسلامی شهر نهایت استفاده را نمود.

 

حجت الاسلام شیخ عباس زارع در ادامه خاطرنشان کرد: تعامل و ارتباط بهتر و بیشتر شورای اسلامی شهر یزد با دانشگاه آزاد اسلامی استان یکی از اهمیت های پیش روی شورا است تا با ایجاد تفاهم نامه از ظرفیت و توانایی دانشگاه آزاد اسلامی استان استفاده ببریم.

دراین نشست اعضای شورای اسلامی یزد هر کدام به بیان نظرات و دیدگاه های خود در خصوص شرایط تفاهم نامه مورد نظر پرداختند.

اطلاع رسانی دانشگاه از طریق استادان، درباره شناسایی مشکلات فرهنگی و معضلات اجتماعی شهر، طرح‌های پژوهشی و بررسی طرح های ارائه شده دانشگاه آزاد به شورا توسط اعضای شورا در کمیسيون های مختلف ،از مهمترین مباحث دیگر این نشست بود.

همچنین نماینده شورای اسلامی شهر تبریز به همراه هیئتی در جلسه علنی شورا حضور پیدا کرد و پیرامون خواهرخواندگی شهریزد، اصفهان وتبریز مباحثی مطرح که مقرر گردید در جلسات مشترک این موضوع بصورت تخصصی برگزار شود.

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا