معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد گفت: نگاه هاي سياسي خاص به عرصه ايثارگري و شهادت در جامعه وجود دارد و عده اي مي خواهند جايگاه شهدا، ارزشهاي انقلاب و دفاع مقدس را به نفع اهداف سياسي و گروهي خود مصادره نمايند.

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا:دوشنبه شب 18 آبان ماه همايش «شهدا به روايتي ديگر» با حضور نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد و معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار در سالن اجتماعات دانشكده پيراپزشكي حضرت امام رضا (ع) يزد برگزار شد.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد در اين همايش دانشجويي ضمن تسليت سالروز شهادت حضرت امام سجاد (ع) اظهار داشت: اينكه نام گردهمايي شهدا به روايتي ديگر گذاشته شده است شايد نقدي به نگاه موجود و جاري در كشور و جامعه ما به جايگاه شهدا باشد.
"محمدعلي طالبي " با تأكيد بر لزوم نگاه واقع بينانه به جايگاه شهدا و عرصه ايثارگري كشور افزود: اگر نگاهي واقع بينانه داشته باشيم مشاهده مي كنيم اقشار مختلف جامعه با ديدگاهها و سليقه هاي گوناگون و با تعصب ملي و ديني براي اهدافي مقدس قدم در عرصه مبارزه نهادند، از جان خود گذشتند و به فيض شهادت نائل گرديدند.
وي ادامه داد: بايد بدانيم شأن شهدا و ايثارگران جامعه ما بالاتر از سليقه هاي سياسي و منفعت هاي گروهي است و شأن آنها بالاتر از اين است كه شهدا را ابزار رسيدن به قدرت كنيم و يا خداي ناكرده از جايگاه شهدا و ايثارگران و دادن شعارهاي ارزشي بخواهيم براي خود در اين دنيا جايگاهي درست كنيم و سوار بر موج ارزش گرايي بخواهيم مدت زماني مسند امور را در دست گيريم.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار تصريح كرد: اين چيزي است كه قطعا نه موردنظر ملت شريف ايران و نه جزء اهداف و آرمانهاي شهداي انقلاب بوده است و بزرگترين ظلم به شهدا و ارزشهاي متعالي دفاع مقدس و انقلاب اسلامي داشتن همين نوع نگاه و چنين استفاده هاي ابزاري از جايگاه شهدا و ايثارگران است.
طالبي گفت: امروز نسل جوان و دانشجوي ما بيشتر از هر زمان ديگري نيازمند آشنايي هرچه بيشتر با جايگاه شهدا، ارزشهاي متعالي دفاع مقدس و خاطرات آن دوران و ارزشهاي انقلاب اسلامي است و اگر بخواهيم شهدا را در منفعت هاي گروهي خود محدود و محصور کنیم نسل جوان و جمع زيادي از مردم جامعه را از آشنا شدن با اين مفاهيم و ارزشها محروم كرده ايم.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار در پايان سخنان خود اظهار اميدواري كرد: با نگاه واقع گرايانه به شهدا و ايثارگران و به كمك همين اقدامها و فعاليتهاي دانشجويي شاهد اين باشيم كه همه مردم، همه كساني كه به اسلام و ايران علاقمند هستند و قلبشان براي آباداني، عزت و سربلندي ايران اسلامي مي تپد به جايگاه والاي شهدا احترام بگذارند و همه شهدا را از خودشان بدانند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا