استاندار یزد با اشاره به‌ضرورت تقويت فرهنگ كار گفت: هر چه برای ايجاد اشتغال و تقویت فرهنگ كار تلاش شود در پيشگيري و کاهش جرائم مؤثر است.

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا: روز سه‌شنبه 19 آبان شوراي پيشگيري از وقوع جرائم استان یزد با حضور معاون رئیس‌جمهوری در امور بانوان و خانواده، معاون اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرائم قوه قضاييه، استاندار يزد، رئیس‌کل دادگستري استان، معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار و اعضاي اين شورا برگزار شد.
استاندار يزد در اين جلسه پيشگيري از وقوع جرم را در دو بخش قابل‌پیگیری دانست و افزود: بايد تلاش كنيم با بهبود زیرساخت‌های اعتقادي و فرهنگي و اقتصادی زمینه را برای پیشگیری و کاهش جرائم فراهم کنیم.
«سید محمد ميرمحمدي» بابیان اينكه اگر بخواهيم جامعه ازلحاظ اعتقادي قوی‌تر شود شايسته است ايمان در بين مردم افزايش يابد، تأكيد كرد: با افزايش ايمان، خودكنترلي در جامعه رواج پيدا می‌کند و حركت جامعه به سمت پیشگیری از وقوع جرم افزایش می‌یابد.
وي با اشاره به اينكه اگر انسان همواره خود را در محضر خدا ببيند از معصيت خودداري می‌کند، تصريح كرد: بايد اقتصاد را طوري بهبود ببخشيم كه مردم به خاطر تأمين هزینه‌های زندگي به سمت جرم و بزهکاری کشیده نشوند.
استاندار يزد بابیان اينكه تقويت فرهنگ كار در جامعه موجب خواهد شد تا افراد به كار و فعالیت جذب شوند افزود: خوشبختانه استان يزد در اين زمينه تدابير و اقدامات خوبي را انجام داده است.
وی تأكيد كرد: هرگاه اقتصاد و معيشت مردم مشكل داشته باشد گرايش به جرم افزايش می‌یابد و تمام تلاش دولت تدبير و اميد و مسئولان نظام اين است كه رفاه مردم را فراهم سازند.
ميرمحمدي با اشاره به اينكه استان يزد براي تقويت بنيه اعتقادي ظرفیت‌های خوبي دارد گفت: وجود حوزه‌های علميه، کانون‌های مساجد فعال و هیئت‌های مذهبي و عزاداري موجب شده استان يزد در اين زمينه در كشور سرآمد باشد.
استاندار يزد در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به تشكيل شوراي پيشگيري از جرائم استان یزد اشاره و عنوان كرد: رفتار و اخلاق مسئولين نيز بايد به نحوی باشد كه جامعه را به‌سوی بهبود اخلاق و درستكاري سوق دهد و خوشبختانه استان يزد ازنظر پاكي، صداقت و درستكاري مسئولان در جايگاه مطلوب و ارزشمندي قرار دارد.
عالی‌ترین مقام اجرايي استان يزد در پايان سخنان خود از حساسيت مردم يزد نسبت به حفظ برند دارالعباده و دارالعلم یزد تشكر كرد و افزود: اينكه مردم نسبت به مسائل اجتماعي و فرهنگي استان حساس هستند و مسائل را پيگيري می‌کنند نشان از خودكنترلي دارد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا