استاندار یزد تكميل زیرساخت‌های بهداشت و درمان يزد براي تبدیل‌شدن به قطب پزشكي كشور را لازم و ضروري دانست و مطرح کرد: يزد در آستانه تبدیل‌شدن به قطب پزشكي كشور است.

 به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا"  روز سه‌شنبه 19 آبان ماه نشست مشترك استاندار يزد با معاون امور مجلس و استان‌های سازمان مديريت و برنامه‌ریزی كشور با حضور رئیس سازمان مدیریت استان و جمعی از مسئولان استان در استانداري يزد برگزار شد.
استاندار يزد در اين نشست مشترك بابیان اينكه استان يزد به‌عنوان یکی از استان‌های مستعد در عرصه پزشکی برنامه‌ریزی کرده است تا به قطب پزشكي و بهداشت و درمان كشور تبدیل شود، اظهار داشت: پزشكان و بیمارستان‌های يزد ازلحاظ پزشكي داراي ویژگی‌هایی هستند كه بيماران سراسر كشور به‌ویژه منطقه جنوب کشور را به خود جذب كرده است.
«سيد محمد ميرمحمدي» تأكيد كرد: در حال حاضر 45 درصد از تخت‌های بيمارستاني اين استان توسط غير یزدی‌ها استفاده می‌شود.
وي قرارگيري استان يزد در چهارراه مواصلاتي كشور را در اين امر تأثيرگذار دانست و افزود: خدمات بهداشتي و درماني در یزد با تعرفه‌های مطلوبی ارائه می‌شود و اين مهم يكي از عوامل اصلي گرايش بيماران به خدمات بهداشت و درمان یزد است.


عمده‌ترین مشکل استان یزد کمبود آب است


وي در بخش ديگري از سخنان خود عمده‌ترین مشکلات استان یزد را كمبود آب دانست و تصريح كرد: اقدامات خوبي در زمينه انتقال خط دوم آب به يزد انجام‌شده است و اين پیگیری‌ها همچنان باقوت و قدرت تمام ادامه دارد.
عالی‌ترین مقام اجرايي استان افزود: در استان يزد آب، صنعت و معدن، انرژي خورشيدي، فناوري اطلاعات، منابع طبيعي، توسعه فرهنگي، گردشگري و محیط‌زیست محور اصلی فعالیت‌های دولت تدبیر و امید است.
وي در پايان سخنان خود احياي سازمان مديريت را يكي از برنامه‌های اصلي دولت تدبير و اميد عنوان و اظهار داشت: در حال حاضر همه دستگاه‌های استان با هماهنگي کامل در جهت پيشبرد اهداف نظام و دولت تلاش می‌کنند و سازمان مديريت و برنامه‌ریزی استان يزد نیز در اين زمينه موفق عمل کرده و تعامل مطلوبي با ساير دستگاه‌ها داشته است.
در ادامه اين نشست معاون امور مجلس و استان‌های سازمان مديريت و برنامه‌ریزی كشور گفت: خوشبختانه شاهد هستيم كه ارتباط و تعامل خوبي بين استانداري و سازمان مديريت و برنامه‌ریزی استان برقرار است كه قطعاً در ادامه كار زمینه موفقیت‌های بيشتر را براي استان يزد به همراه خواهد داشت.
«محمد اسماعیل حسيني فشمي» رأی‌گیری به‌صورت مكتوب در شوراي برنامه‌ریزی استان يزد را قابل‌تقدیر دانست و عنوان كرد: اجراي قانون رأی‌گیری مخفي و مكتوب در شوراي برنامه‌ریزی استان یزد به نحو شایسته‌ای اجرا می‌شود، این در حالی است که کمتر استانی بدین شکل عمل می‌کند.
گفتنی است در ادامه این جلسه حاضرین پیرامون مباحث حوزه برنامه‌ریزی استان به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا