رئیس ستاد انتخابات استان یزد تأكيد کرد: قانون بايد فصل الخطاب همه فعالیت‌ها در اجرا و نظارت بر انتخابات باشد و دولت تدبير و اميد بی‌سابقه‌ترین تأكيدات را در این زمینه داشته است.

 به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا"  روز چهارشنبه 20 آبان ماه نشست مشترك ستاد پيشگيري و رسيدگي به جرائم و تخلفات انتخاباتي با ستاد انتخابات، هیئت نظارت و فرمانداران استان با حضور معاون اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم قوه قضاييه، معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد، رئیس‌کل دادگستري استان و رئيس دفتر شوراي نگهبان در استان يزد در سالن شهداي هفتم تير اداره كل دادگستري استان برگزار شد.


ضرورت برگزاری انتخاباتی باشکوه و حداکثری


معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد در اين نشست مشترك ضمن تقدير از رئیس‌کل دادگستري استان براي تشكيل اين جلسه اظهار داشت: انتخابات پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري و دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي از حساسیت‌های بالايي برخوردار هستند و به دليل نوع نگاهي كه از بيرون به داخل كشور است، بحث‌های منطقه‌ای و بین‌المللی و تهديداتي كه در اطراف ايران وجود دارد نيازمند برگزاري انتخاباتي باشكوه با حضور و مشاركت حداكثري مردم هستيم.
«محمدعلي طالبي» ادامه داد: براي تحقق اين مهم به تعامل و هماهنگي مناسبي در همه دستگاه‌ها و حوزه‌های برگزاري انتخابات نياز داريم و خوشبختانه فضايي در كشور به وجود آمده است كه می‌توانیم شاهد مشاركت و حضور بهتري از سلیقه‌ها و گروه‌های مختلف سياسي باشيم كه خود همين امر حساسيت انتخابات و ضرورت توجه بيشتر به رعايت قانون و بی‌طرفی در برگزاري انتخابات را بيشتر می‌کند.


ستاد انتخابات استان با تجربه ترین ستاد کشور


وي افزود: خوشبختانه آن چيزي كه موجب قوت قلب ما می‌شود تجربه بالاي مجريان و ناظران انتخابات در استان يزد است به‌طوری‌که در حال حاضر همه فرمانداران استان تجربه برگزاري انتخابات رادارند، ستاد انتخابات استان يكي از باتجربه‌ترین ستادهاي انتخابات در كشور است و اعضاي هیئت نظارت بر انتخابات نيز سابقه طولاني در استان در برگزاري انتخابات دارند.
طالبي تصريح كرد: اين سابقه و تجربه در كنار تعامل و همكاري خوبي كه در استان بين دستگاه‌های مختلف، ستاد انتخابات و هیئت‌های اجرايي و نظارت بر انتخابات وجود دارد موجب می‌شود تا به لطف خدا در برگزاري باشکوه اين دو انتخابات مهم مشكلي نداشته باشيم.


قانون فصل الخطاب همه فعالیت های انتخاباتی


رئيس ستاد انتخابات استان با اشاره به تشكيل ستاد پيشگيري و رسيدگي به جرائم و تخلفات انتخاباتي از طرف قوه قضائيه و فعال شدن اين ستاد در سراسر كشور و استان يزد خاطرنشان كرد: تشكيل اين ستاد پشتوانه مطلوبی براي فعاليت قانونمند هیئت‌های اجرايي و نظارت بر انتخابات است كه باروحیه تعامل و هماهنگي می‌توانند جرائم و تخلفات انتخاباتي را به حداقل ممكن كاهش دهند.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار با تأكيد بر اينكه قانون بايد فصل الخطاب همه فعالیت‌ها در اجرا و نظارت بر انتخابات باشد، گفت: در دولت تدبير و اميد بی‌سابقه‌ترین تأكيدات را از سوي رئیس‌جمهوری اسلامي ايران و دولتمردان دولت يازدهم در زمينه رعايت قانون و حفظ بی‌طرفی در برگزاري انتخابات داشته‌ایم.
طالبي ادامه داد: اين رعايت قانون و حفظ بی‌طرفی را به فرمانداران و همه عوامل اجرايي تأكيد کرده‌ایم و حفظ بی‌طرفی در انتخابات بايد مدنظر عوامل اجرايي باشد و اين انتظار را نيز داريم تا ديگر عوامل برگزاركننده انتخابات نيز مانند سال‌های گذشته رعايت بی‌طرفی و حفظ قانون را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهند.
وي اظهار داشت: خوشبختانه نظام جمهوري اسلامي ايران از پيروزي انقلاب اسلامي تا امروز همواره از برگزاري سالم انتخابات سربلند بيرون آمده، اما شايسته است در كنار سلامت انتخابات اعتماد مردم نيز موردتوجه قرار گيرد.
طالبي افزود: اعتماد مردم در طول دوره‌های مختلف با فراز و نشیب‌هایی همراه بوده و امروز وظيفه ما اين است كه اين اعتماد مردم را براي حضور حداكثري آن‌ها در انتخابات افزايش دهيم.
رئيس ستاد انتخابات استان تصريح كرد: افزايش اعتماد مردم با رعايت قانون و بی‌طرفی در برگزاري انتخابات امکان‌پذیر خواهد بود و بايد اين دو اصل در عملكرد، رفتار و گفتار ما تجلي يابد، به‌عنوان‌مثال بايد در حضور خود در مناسبت‌ها و مکان‌های مختلف، اظهارنظر خود و در مصاحبه و مواجهه با رسانه‌های گروهي استان دقت لازم را داشته باشيم و به‌گونه‌ای رفتار نكنيم كه به اعتماد مردم نسبت به فعاليت ما خدشه وارد شود.


حضور همه سلایق در عرصه انتخابات با رعایت خطوط قرمز


طالبي بابیان اينكه مشاركت مردم هميشه سند افتخار نظام و مورد تأكيد و توصيه مقام معظم رهبري بوده است عنوان كرد: زيربناي اين حضور همين موضوع اعتماد است كه لازم است شرايطي را فراهم كنيم تا شاهد حضور همه مردم، سلیقه‌های مختلف و گروه‌هایی كه می‌خواهند در چارچوب نظام و رعايت خطوط قرمز فعاليت كنند باشيم.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار در پايان سخنان خود با اشاره به اينكه وزارت كشور تأكيد فراواني بر بحث آموزش مجريان انتخابات دارد گفت: اين مهم را با جديت در ستاد انتخابات استان دنبال می‌کنیم و آموزش عوامل اجرايي و آموزش مردم و آشنا شدن آن‌ها نسبت به انتخابات و حقوق خود و آموزش نامزدها و اعضاي ستادهاي آن‌ها در اولويت برنامه‌های آموزشي ستاد انتخابات استان قرار دارد.


استان يزد پاک‌ترین استان در امر انتخابات


در ادامه اين نشست معاون اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم قوه قضاييه بابیان اينكه استان يزد از پاک‌ترین استان‌های كشور در امر برگزاري انتخابات است گفت: اين استان باسابقه فرهنگي و علمي و حضور مسئولان فهيم و قانونمند كمترين مشكلات و بداخلاقی‌ها را در برگزاري انتخابات در دوره‌های گذشته داشته است.
«محمدباقر الفت» ادامه داد: نقطه اوج مردم‌سالاری ديني در كشور ايران مراجعه به آراي عمومي است و امر مهم انتخابات يك وديعه وامانت قانوني است كه از طرف مردم به اعضاي هیئت‌های اجرايي و شوراي نگهبان سپرده‌شده است.
الفت با اشاره به اينكه انتخابات آزاد و قانوني حق مردم و نمايندگان واقعي ملت است خواستار شد: با فضاهاي مجازي و شبکه‌های اجتماعي كه در قبل از انتخابات، هنگام برگزاري و پس از انتخابات به بداخلاقي و اقدامات خلاف قانون می‌پردازند برخورد جدي قانوني صورت گيرد.


تعامل و همكاري خوبي بین ستاد انتخابات و هیئت نظارت وجود دارد


همچنين در اين نشست رئيس دفتر شوراي نگهبان در استان يزد اظهار داشت: خوشبختانه تعامل و همكاري خوبي در اين دوره و سال‌های گذشته بين هیئت نظارت، اعضاي ستاد انتخابات استان و عوامل اجرايي برگزاري انتخابات وجود داشته است و در استان يزد شاهد كمترين تخلفات بوده‌ایم.
«حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ناصر محمدي» عنوان كرد: هرچه آموزش عمومي در حوزه انتخابات بيشتر باشد جرائم و تخلفات انتخاباتي كاهش می‌یابد و شاهد برگزاري انتخاباتي باشكوه به‌عنوان جشن ملي مردم خواهيم بود.
گفتني است در ابتداي اين جلسه «محمدرضا حبيبي» رئیس‌کل دادگستري استان ضمن اشاره به اقدامات و فعالیت‌های انجام‌شده براي تشكيل ستاد پيشگيري و رسيدگي به جرائم و تخلفات انتخاباتي در استان بر تعامل بين دستگاه‌های مختلف استان براي برگزاري باشكوه انتخابات و حضور حداكثري مردم تأكيد كرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا