مدير كل صيانت و پيشگيري بازرسي كل ناجا در جمع كاركنان پليس استان يزد

یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس استان یزد: مدير كل صيانت و پيشگيري بازرسي كل ناجا در جمع كاركنان پليس استان يزد گفت: معلوم نيست كه ما فردا مسئول باشيم يا نه، پس بايد ازمسئوليت خود  براي خدمت به مردم استفاده كنيم.

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا: حجت الاسلام والمسلمين "حيدري" در جمع كاركنان انتظامي استان يزد با اشاره به حديثي از امير مومنان حضرت علي (ع): "عمري كه براي بني بشر بخشيده شده است 60 سال است" گفت: اگر موي صورت سفيد شود بايد عصاي عاقبت انديشي به دست گرفت.

وي با بيان اينكه همه از اين دنيا خواهيم رفت؛ به سه گروه از دوستان انسان  اشاره كرد و گفت: اين افراد تا يك جاهايي با انسان هستند و سپس انسان را ترك مي كنند؛ در مرحله جان دادن، روح از بدن خارج مي شود و مال و اختيارات انسان از او گرفته مي شود چرا كه حق تملك، بخشي از نعمت الهي است و وقتي روح خارج شد، تملكي وجود نخواهد داشت.

حيدري افزود: شما كاركنان دو نقش داريد؛ يكي نظامي و ديگري شخصي، كه مي بايست  اين دو نقش از هم منتزع باشد و در نقش پدر  بايدبه خانواده كمك كنيد.

وي خطاب به مسئولان گفت: بايد كاري كنيد قبل از اينكه برويد، درست برويد و معلوم نيست كه ما فردا مسئول باشيم يا نه؛ پس از مسئوليت خود، براي خدمت به مردم استفاده كنيم، هرچه هستيد پدر خوبي باشيد و به خانواده محبت كنيد و در خانه مرد باشيد و صبوري و عقلانيت به خرج دهيد.

مديركل صيانت و پيشگيري بازرسي ناجا با بيان اينكه تمام بدبختي هاي  انسان، از مال شبهه ناك و داخل كردن حلال و حرام است افزود: دير آمدن، زود رفتن، كم كاري و درست انجام ندادن امورات محوله، مال انسان را حرام مي كند، پس به حساب خود رسيدگي كنيد قبل از اينكه به حساب شما رسيدگي شود.

حجت الاسلام حيدري با بيان اينكه خداوند متعال نادار و حقير نيست بلكه ما حقير و ناداريم افزود: اگر براي خدا حركت كنيم، خداوند نيز به شما كمك خواهد كرد، پس بايد نيت خود را اصلاح كرده و كار را براي رضاي خداوند انجام دهيم.

حيدري در ادامه از كاركنان خواست، مشكلات كاري را به خانواده منتقل نكنند و هميشه خدا را مد نظر داشته باشند و سلسله مراتب را نيز رعايت كنند چرا كه رعايت سلسله مراتب، مبناي تمام انضباط هايي‌ست كه مانع جرم مي شود.

مديركل صيانت و پيشگيري بازرسي ناجا در پايان  بهترين توشه را تقواي الهي دانست و افزود: انسان نادان كسي است كه دين را با دنيا معامله كند و انسان نادان تر كسي است كه دينش را بخاطر دنياي ديگري بدهد، پس هيچ كس از خودمان ارزشمند تر و بهتر نخواهد بود و  كاري نكنيم كه در آن دنيا شرمنده باشيم.

 

دستگیری کلاهبردار 120 ميلياردی توسط پليس يزد در پایتخت!

یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس استان یزد: فرمانده انتظامي استان يزد از دستگيري يک کلاهبردار متواري که به بهانه واردات لوازم يدکي خودرو و همچنين انجام مانورهاي متقلبانه، 120 ميليارد ريال از شهروندان يزدي کلاهبرداري کرده بود خبر داد.

سردار "ايرج کاکاوند" گفت: با توجه به دريافت خبري مبني بر کلاهبرداري فردي 28 ساله به هويت "م.ح" از شهروندان و متواري بودن وي از شهر يزد به مکاني نامعلوم، دستگيري وي به ماموران اداره عمليات ويژه پليس آگاهي ارجاع داده شد.

وي ادامه داد: با شروع تحقيقات پليسي، مشخص شد که اين متهم با انجام مانورهاي متقلبانه و با معرفي خود به عنوان وارد کننده لوازم يدکي خودرو و همچنين خريد و فروش سکه و طلا، مبالغ بسيار زيادي را از شهروندان کلاهبرداري کرده و متواري شده است.

سردار کاکاوند افزود: تلاش و پيگيري هاي ماموران اداره آگاهي ادامه داشت تا اينکه ردپايي از متهم در تهران به دست آمد که به همين منظور هماهنگي هاي لازم با مقام قضائي انجام شد.

کاکاوند ضمن اشاره به اخذ نيابت قضائي، گفت: با ورود ماموران پليس به تهران، متهم که داراي چندين مخفيگاه بود به طور مداوم محل اختفاي خود را تغيير مي داد که سرانجام با تلاش شبانه روزي کارآگاهان پليس، دستگير و به استان يزد انتقال داده شد.

اين مقام ارشد انتظامي ادامه داد: متهم 28 ساله در بازجويي هاي اداره پليس به کلاهبرداري 120 ميليارد ريالي از شهروندان به بهانه هاي مختلفي از جمله واردات لوازم يدکي خودرو، خريد و فروش سکه و طلا و ... اعتراف کرد.

سردار کاکاوند گفت: متهم با فريب تعدادي از شهروندان و همچنين معرفي خود به عنوان فرد بانفوذ و صاحب منصب، تعدادي از مالباختگان را از طريق اخذ وام بانکي و واريز به حساب خودش در ازاي پرداخت سود و سرمايه گذاري در کار تجاري فريب داده است.

رئيس پليس استان يزد ضمن اشاره به اين موضوع که بيش از 20 تن از مالباختگان به پليس آگاهي مراجعه و از اين کلاهبردار طرح شکايت کردند؛ افزود: با دستور مقام قضائي و با قرار قانوني مناسب، متهم روانه زندان شد.

فرمانده انتظامي استان يزد با بيان اينکه يکي از شيوه هاي اين کلاهبردار اين بوده که هميشه تعدادي سکه طلا در خودرو خود و در مقابل ديد مالباختگان قرار مي داده تا اعتماد آنها را به خود جلب کند يادآور شد:  شهروندان در برخورد با افرادي که وانمود مي کنند با سرمايه گذاري بسيار کم و اندک، سود بالايي پرداخت خواهند کرد به هيچ وجه اعتماد نکنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا