بر تلاش مداوم برای ریشه کنی کامل بی‌سوادی در شهرستان تاکید کرد.

 به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا"  "محمود زارع رشکوییه" در این گفتگوی اختصاصی با اشاره به اهمیت سواد و سوادآموزی در اندیشه حضرت امام خمینی(ره) گفت: امام راحل(ره) با جهان بینی عمیق خویش، علم آموزی را عبادت و از حوائج ضروری و اولیه زندگی افراد دانسته و مردم را به قیام عمومی برای ریشه کن کردن پدیده شوم بی‌سوادی، که آن را در کشوری همچون ایران مایه شرم می‌دانستند، فرا می خواندند.

فرماندار تفت همچنین با اشاره به بیانات روشنگرانه رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) در این رابطه گفت: معظم له در این رابطه می فرمایند: "اگر هیچ چیز نباشد جز این‌که شما الفبا را به مردم بی‌سواد تعلیم می‌دهید، این خود حسنه‌ بسیار بزرگی است". وی تاکید کرد: این بیانات بر اهمیت خدمت رسانی در این عرصه الهی تاکید دارد.

وی با اشاره به رویکرد های مثبت دولت تدبیر و امید در عرصه های سوادآموزی ادامه داد: در شرايط حاضر، مشوق‌هاي مناسبي از سوي دولت تدبير و اميد براي كمك به ريشه‌كني كامل بي‌سوادي و كم‌سوادي در جامعه ايران اسلامي در نظر گرفته شده است كه هم بي‌سوادان و هم مشتاقان خدمت در اين عرصه خداپسندانه مي توانند از اين فرصت ارزشمند بهره لازم را ببرند.

فرماندار تفت ادامه داد:سازمان سوادآموزی موظف است به افراد بي سواد گروه سني ده تا چهل و نه كه در كلاس هاي سواد آموزي شركت نموده و مطابق دستور العمل ارزشيابي پيشرفت تحصيلي ابلاغي سازمان، موفق به اخذ گواهينامه پايان دوره سواد آموزي مي شوند معادل بيست درصد سرانه هزينه تمام شده از محل اعتبارات مصوب مربوط سازمان به عنوان تشويق پرداخت نمايد.

زارع با اشاره به محدودیتهای ایجاد شده برای بی سوادان  از سال 95 افزود: صدور و تمديد گواهينامه رانندگي و نیز صدور و تمديد پروانه كسب براي افراد بی سواد منوط به اخذ و ارائه مدرك دوره سواد آموزي خواهد بود.

وی ادامه داد: همچنین كميته امداد امام خميني (ره) و سازمان بهزيستي كشور از سال 95 مكلفند افراد آموزش‌پذير بي‌سواد تحت پوشش خود را براي سوادآموزي به سازمان معرفي و يا راساٌ نسبت به آموزش سواد به افراد ياد شده با همكاري سازمان سودآموزي اقدام نمايند.

فرماندار تفت در پایان از خدمات آموزش و پرورش شهرستان تفت در عرصه های سوادآموزی قدردانی کرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا