سید علیمحمد ضیاء کاشانی گفت : به منظور حمایت از ذرت کاران و جلوگیری از ضرر و زیان کشاورزان ذرت کار، در حال حاضر کار خرید محصول ذرت دانه ای استان به نرخ تضمینی 960 تومان و تا ۳۰ بهمن امسال ادامه دارد

 به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا" ، معاون بهبود تولیدات گیاهی این سازمان  گفت :سطح زیر کشت ذرت دانه ای در استان یزد 2435 هکتار است که شهرستان خاتم با 2300 هکتار بیشترین سطح زیر کشت ذرت دانه ای را در استان یزد به خود اختصاص داده است.
سید علیمحمد ضیاء کاشانی افزود:متوسط عملکرد سالانه ذرت دانه ای 7  تن در هکتار است بدین معنی که سالانه 17 هزار تن ذرت دانه ای در استان یزد برداشت می شود.
وی گفت به منظور حمایت از ذرت کاران و جلوگیری از ضرر و زیان کشاورزان ذرت کار، در حال حاضر کار خرید محصول ذرت دانه ای استان به نرخ تضمینی در حال انجام است و تا ۳۰ بهمن امسال ادامه دارد .
کاشانی با بیان اینکه خرید امسال بر عهده پشتیبانی امور دام می باشد گفت در حال حاضر یک مرکز در دهستان چاهک تجهیز شده و قیمت تضمینی هرکیلوگرم ذرت دانه ای با رطوبت ۱۴درصد  9600 ریال می باشد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی استان یزد گفت : سطح زیر کشت ذرت در استان یزد 2835 هکتار است  که 2435  هکتار آن به کشت ذرت دانه ای و 400  هکتار آن به کشت ذرت علوفه اختصاص دارد.

http://media.mehrnews.com/old/Original/1393/05/09/IMG17003961.jpg

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا