یزدفردا"حجت‌الاسلام حیدری کاشانی: قبل از آمدن فتنه‌ها باید آنها را بشناسیم. بچه شیعه این تیزبینی و بصیرت را می‌خواهد و امام زمان(عج) این تیزبینی و بصیرت را کم دارند و به خاطر همین است که تعداد یاران امام زمان(عج) به حدّ نصاب نمی‌رسد.‌

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا: حجت‌الاسلام محمدباقر حیدری کاشانی چهاردهم آبان‌ماه مصادف با بیست و دوم محرم‌الحرام میهمان مجموعه فرهنگی امامزاده سید نصرالدین(ع) بود. وی با حضور در جمع پرشور و صمیمی مهدی‌یاوران هیأت دانش‌آموزی مهدی فاطمه(عج) به طرح مبحث دشمن‌شناسی و حجت‌شناسی به عنوان دو مسئله مهم و اساسی در حوزه مهدویت پرداخت.

حجت‌الاسلام حیدری کاشانی در ابتدا بر این نکته تأکید کرد که برای هرکس که داعیه مهدی‌شناسی و مهدی‌یاوری دارد دو موضوع مهم است که اگر از آنها غفلت کند قطعاً خسارت‌زده خواهد شد و شیاطین او را زمین‌گیر خواهند کرد و نخواهند گذاشت دست او به دست امام زمانش برسد. 1. موضوع دشمن‌شناسی (شیطان شناسی) در عصر غیبت 2. حجت‌شناسی در عصر غیبت. وی اضافه کرد: اگر با این دو موضوع در این مسیر آشنا نباشیم از صراط مستقیم -که صراط ولایت است- دور می‌شویم. این دو، بحثی است که دشمن می‌خواهد ما از آن غفلت کنیم و باید آن را خیلی جدی بگیریم. لازمه مهدویت و رهبر شناسی، رهزن‌شناسی است. لازمه مهدی‌شناسی، شیطان‌شناسی است. وی ضمن تأکید بر اهمیت بحث شیطان‌شناسی گفت: دشمن درجه یک صراط مستقیم که صراط ولایت، مهدویت و امامت است، شیطان است. اگر شیطان را نشناسیم خیلی سریع در دامش می‌افتیم.

کارشناس برنامه سمت خدا ادامه داد: در بحث شیطان‌شناسی که وارد شوی خواهی فهمید شیطان در هر عصر و نسلی یک نماینده ارشد در جامعه انسانی دارد. فرعون‌ها، عادها، شدادها، نمرودها و... اگر این را یک بچه شیعه نداند شیطان خوشحال خواهد شد. وی اضافه کرد:‌ زیرشاخه دیگر دشمن‌شناسی، ‌نماینده شیطان‌شناسی است، یعنی باید نماینده ارشد شیطان زمانه‌ات را بشناسی. الان نظام سلطه شیطانی می‌گوید من کدخدای عالمم شما باید تابع من باشید فقط تعابیر عوض شده است. این همه گفته می‌شود بصیرت به خاطر همین است. وی اضافه کرد:‌ در مقابل بحث دشمن‌شناسی حجت‌شناسی است که زیرشاخه بحث رهبرشناسی است.

حیدری کاشانی درباره شناخت حجت زمان گفت:‌ نقطه اصلی شیعه در عصر غیبت، مرجعیت شیعه و شناخت مراجع در عصر غیبت است. در بحث حجت‌شناسی و مرجع شناسی ما باید چه کنیم؟ آیا هر مرجعیت و مرجع‌سازی درست است؟ الان ما با این امر مواجهیم که دانشگاه‌های عالی لندن دارند برای شیعه مرجع‌سازی می‌کنند، چون فهمیده‌اند نقطه قوت شیعه در عصر غیبت زعامت و مرجعیت است. می‌فرماید‌:«فامّا الحوادث الواقعه فارجعوا الی روات حدیثنا»؛ در حوادث واقعه به راویان حدیث ما مراجعه کنید. راوی حدیث کسی است که هم حدیث را بشناسد و هم قرآن و هم براساس آن درست عمل کند کسی که هم مخالفت با شیطان درون (هوای نفس) دارد و هم شیطان بیرون. کدام حرکت ضد استعماری و ضد شیطانی را انجام داده‌اند؟ کدامشان دفاع مقدس و شهدای ما را تأیید کرده‌اند، الفبای مقاومت را زیر سؤال می‌برند. باید ملاک داشته باشید که آیا صلاحیت دارد. امام علی(ع) فرمود: ‌حق را با اشخاص نسنجید ‌اشخاص را با حق بسنجید. ملاک‌ها و معیارهای حقی داریم که قرآن به ما داده باید با انها بسنجیم. مجلس خبرگان برای چیست؟ برای اینگه لحظه به لحظه زعامت شیعه را زیر نظر داشته باشد. حجت‌شناسی در عصر غیبت یعنی اتمام حجت بین تو و امام زمانت باشد. وی افزود:‌ برای اینکه شیطان‌شناس قوی‌ای باشی به تو ملاک داده‌اند. چرا در قرآن 99  آیه لفظ شیطان آمده؟ چرا سوره‌ای به نام سوره جن داریم؟ مگر این کتاب کتاب انسان‌سازی و انسان‌پروری نیست چر این‌قدر از جن و شیطان می‌گوید؟ این حقیقت لحظه به لحظه زندگی ماست هم می‌تواند در پوست خودمان برود، هم در پوست مرجع تقلید، هم رئیس کاخ سفید.

حجت‌الاسلام حیدری کاشانی در پایان، مهدی‌‌یاوران را به خواندن وصیتنامه‌ شهدا که به فرموده امام خمینی(ره) به اندازه 50 سال عبادت انسان را تقرب می‌دهد،‌ توصیه نمود. وی افزود:‌ در یک سال بیش از نه هزار و هشتصد مرتبه کلیدواژه بصیرت از زبان رهبری صادر شده است. لحظه به لحظه بر بصیرتتان بیفزایید. فتنه‌ها در راه است پس قبل از آمدن آنها باید آنها را بشناسیم. بچه شیعه این تیزبینی و بصیرت را می‌خواهد و امام زمان(عج) این تیزبینی و بصیرت را کم دارد و به خاطر همین است که تعداد یاران امام زمان(عج) به حدّ نصاب نمی‌رسد.

 

 

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا