سرقت اينترنتي جهت پرداخت قبوض

 

یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :رئيس پليس فتا فتا همدان از دستگيري عامل برداشت اينترنتي و دسترسي غيرمجاز به حساب بانکي شهروند همداني خبر داد.   

 

به گزرش واحد دریافت خبر یزدفردا:سرهنگ "اکبر اميني" ضمن اعلام اين خبرگفت: در پي مراجعه شهروند همداني وارائه شکوائيه اي مبني بر برداشت از حساب بانکي وي، کار کارشناسان پليس فتا همدان در اين زمينه آغاز شد.

رئيس پليس فتاهمدان افزود: در بررسي صورت گرفته مشخص شد، فرد ناشناسي با دسترسي به اطلاعات حساب بانکي شاکي، اقدام به پرداخت قبوض منزل خود به صورت اينترنتي کرده است.

اين مقام انتظامي افزود: در تحقيقات بعدي و با انجام اقدامات فني و بکارگيري شگردهاي پليسي، فردي با هويت معلوم که به صورت غيرمجاز به حساب شاکي پرونده دسترسي پيدا کرده بود شناسايي و با اخذ دستور از مقام قضايي طي عملياتي دستگير شد.

رئيس پليس فتا همدان در ادامه اظهار داشت: متهم پس از اقرار به بزه انتسابي به همراه پرونده جهت سير مراحل قانوني به دادسراي عمومي وانقلاب همدان فرستاده شد.

سرهنگ اميني در پايان از شهروندان خواست تا ضمن هوشياري بيشتر در استفاده از کارت هاي بانکي، توصيه هاي ذيل را در انجام عمليات بانکي مد نظر داشته باشند.

- از در اختيار قرار دادن رمز هاي عبور وکارت حساب بانکي به ديگران خودداري نمايند.

- رمز هاي عبور خود را به صورت دوره اي تغيير دهند واز رمز هاي قابل حدس زدن استفاده ننمايند.

- با فعال کردن سرويس پيامکي حساب خود از هرگونه تراکنش صورت گرفته اطلاع حاصل نمايند.

هکر اينترنتي در خراسان جنوبي دستگير شد

یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :رئيس پليس فتا خراسان جنوبی از دستگيري عامل آموزش و فروش نرم افزارهاي هک در شهرستان بيرجند خبر داد .

 

به گزرش واحد دریافت خبر یزدفردا:سرهنگ "سيد غلامرضاحسيني" اظهار داشت: مهندسان فضاي سايبر در پايش هاي فضاي مجازي سايتي را شناسايي کردند که اقدام به آموزش و فروش نرم افزارهاي هک مي کرد که دستگيري هکر اينترنتي در دستور کار پليس فتا قرار گرفت.

وي ادامه داد: مهندسان پليس فتا با توجه به اهميت موضوع، رسيدگي به پرونده را پيگيري کردند که پس از چند روز فعاليت‌هاي سايبري و آناليز و ردگيري صفحه، متهم شناسايي و دستگير شد.

رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات خراسان جنوبي افزود: پس از دستگيري متهم در ابتدا منکر هرگونه صفحه‌اي در اين خصوص در فضاي مجازي شد ولي هنگامي که با مستندات و ادله روبه‌ رو شد لب به اعتراف گشود.

سرهنگ"حسيني" خاطرنشان کرد: متهم با اعلام اينکه از قوانين و جرايم رايانه‌اي بي‌اطلاع بوده است، سعي در تبرئه خود داشت، اما اينگونه اظهار بي‌اطلاعي‌ها براي مراجع قضايي قابل پذيرش نيست.

وي تصريح کرد:کاربران قبل از ايجاد هرگونه وب سايت و يا وبلاگ، قوانين جرايم رايانه‌اي را مطالعه کنند و از فروش هرگونه لوازم غيرقانوني در فضاي مجازي خودداري کنند، زيرا هرگونه آموزش اقدامات مجرمانه در فضاي مجازي جرم است.

رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات خراسان جنوبي ياد‌آور شد: متهم دستگير شده به همراه پرونده تشکيل شده براي رسيدگي به دادسراي عمومي و انقلاب شهرستان بيرجند اعزام شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا