دستگيري عامل درج آگهي ساختگي در سايت هاي اينترنتي

 

یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :رئيس پليس فتا فرماندهي انتظامي استان قم از دستگيري فردي خبر داد که با درج شماره تلفن يکي از شهروندان درآگهي ساختگي در سايت هاي اينترنتي باعث آزار و اذيت وي شده بود.

 

به گزرش واحد دریافت خبر یزدفردا:سرهنگ"علي موالي" ،‌اظهارداشت:در پي شکايت فردي مبني بر اينکه شخص ناشناسي با ايجاد يک آگهي ساختگي و درج شماره تلفن نامبرده در سايت هاي اينترنتي باعث ايجاد مزاحمت و سلب آسايش براي وي شده است بنابراين موضوع در دستور کار مأموران فتا استان قرار گرفت.

به گفته وي پس از تشکيل پرونده در اين خصوص و انجام اقدامات فني و تخصصي توسط کارشناسان اين پليس  متهم شناسايي و با اخذ دستور قضايي دستگير شد.

رئيس پليس فتا فرماندهي انتظامي استان قم افزود:متهم در ابتدا منکر بزه انتسابي شد اما با ديدن ادله انکار ناپذير به بزه انتسابي خود معترف و اذعان کرد به دليل خصومت شخصي قصد آزار و اذيت شاکي را داشتم.

 سرهنگ موالي افزود:نهايتاً متهم به همراه پرونده تشکيل شده جهت سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضائي استان شد

سرقت اينترنتي اين بار از طريق درج آگهي در فضاي مجازي

 

یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :ماموران پليس فتاي فرماندهي انتظامي مازندران، متهم به سرقت و کلاهبرداري اينترنتي را شناسايي و دستگير کردند.

 

به گزرش واحد دریافت خبر یزدفردا:سرهنگ"حسن محمدنژاد" رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي مازندران در تشريح اين خبر گفت : در پي مراجعه يکي از شهروندان به اين پليس و ارائه مرجوعه قضايي مبني بر كلاهبرداري رايانه اي از وي ، موضوع در دستور كار كارشناسان و کارآگاهان پليس فتا قرار گرفت .

وي تصريح کرد : ماموران با انجام تحقيقات از شاكي پرونده در يافتند، مالباخته با مراجعه به اينترنت و مشاهده آگهي فروش گوشي هاي دست دوم اقدام به ثبت سفارش يك دستگاه گوشي کرد و پس از خريد کالا و واريز 5 ميليون ريال وجه نقد به حساب اعلامي در سايت، پس از گذشت چند ماه و تماس هاي مكرر با مسئول سايت، يک عدد گوشي معيوب چيني برايش ارسال شد.

رئيس پليس فتاي مازندران خاطر نشان کرد:با دريافت اين اطلاعات ، ماموران و کارشناسان پليس با انجام اقدامات فني و تخصصي رد کلاهبردار و سارق اينترنتي را که با درج آگهي در فضاي مجازي از شهروندان کلاهبرداري مي کرد، شناسايي کردند.

سرهنگ محمدنژاد افزود:ماموران در ادامه تحقيقات با شناسايي محل سکونت متهم به کلاهبرداري با هماهنگي قضايي در اقدامي غافلگيرانه اين فرد را دستگير کردند.

رئيس پليس فتاي مازندران افزود : ماموران در بازرسي از منزل متهم 40 فقره رسيد پستي نيز کشف و ضبط کردند.

وي اظهار داشت:متهم در تحقيقات و بازجويي هاي فني پليس ضمن اقرار به بزه انتسابي گفت، با تبليغات در وب سايت معروف اقدام به درج آگهي فروش گوشي دست دوم کرده و از اين طريق بيش از 250 ميليون ريال از شهروندان کلاهبرداري کرده ام .

متهم پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضايي شد.

پليس فتا به شهروندان هشدار داد:در صورت خريد اينترنتي به آدرس وب سايت مورد نظر توجه داشته باشند و با استعلام از طريق سايت samandehi.ir از معتبر بودن آن اطمينان حاصل کنند و در صورت خريد از هر سايتي توجه داشته باشند که سايت مورد نظر داراي نماد اعتماد الکترونيک باشد.

حتي الامکان به آگهي هاي درج شده در وبسايت ها که اقدام به فروش محصول مي کنند اعتماد نکرده و پس از حصول اطمينان از آنها خريد کنيد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا