انتشار تصاوير شخصي از طريق شبكه‌هاي اجتماعي

 

یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :رييس پليس فتا گلستان از دستگيري فردي که اقدام به انتشار تصاوير شخصي شهروند گرگاني از طريق شبکه‌هاي اجتماعي كرده بود، خبر داد.

 

به گزرش واحد دریافت خبر یزدفردا:سرهنگ حبيب‌الله رجبلي اظهار داشت: در پي وصول مرجوعه قضايي مبني بر شكايت فردي دال بر انتشار تصاوير شخصي‌اش در شبکه‌هاي اجتماعي، با تحقيقات بعمل آمده از شاکي و بررسي‌هاي مقدماتي مشخص شد فردي با ايجاد يک پروفايل در شبکه‌هاي اجتماعي، اقدام به انجام  اين‌كار  مي‌نمايد.

وي افزود: در تحقيقات تکميلي و بررسي‌هاي فني و تخصصي محرز شد فردي اقدام به ايجاد اين پروفايل‌ها و انتشار تصاوير شخص شاكي بدون اطلاع وي نموده، كه پس از انجام تحقيقات پليسي و تخصصي در نهايت فرد متهم شناسايي و براي انجام تحقيقات تكميلي به اين پليس فراخوانده شد.

رييس پليس فتا فرماندهي انتظامي استان گلستان ادامه داد: متهم پس از مواجه شدن با مستندات و ادله غيرقابل انکار لب به اعتراف گشوده و انگيزه خود از انجام اين‌کار را انتقام‌جويي از شاكي، اظهار كرد.

سرهنگ رجبلي خاطرنشان كرد: در ادامه پرونده جهت سير مراحل قضائي به دادسراي عمومي و انقلاب گرگان ارسال شد.

وي به شهروندان توصيه کرد: از بارگذاري و به اشتراک گذاشتن تصاوير و فيلم‌هاي شخصي در شبکه‌هاي اجتماعي خودداري نموده و در صورتي‌كه شخصي براي آنها مزاحمت ايجاد مي نمايد از ادامه ارتباط و پاسخگويي اجتناب ورزيده و  مكالمه را ادامه ندهند.

 

عامل انتشار تصاوير خصوصي در فضاي مجازي دستگير شد

 

یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :رئيس پليس فتا استان يزد از دستگيري فردي که اقدام به انتشار تصاوير خصوصي يکي از شهروندان در فضاي مجازي کرده بود خبر داد.

 

به گزرش واحد دریافت خبر یزدفردا:سرهنگ "حسين رضايي" در مصاحبه با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: چندي پيش بود که خانمي 25 ساله با در دست داشتن مرجوعه قضايي مبني بر انتشار تصاوير خصوصي اش در فضاي مجازي توسط فرد ناشناسي اعلام شکايت کرد.

وي افزود: شاکيه در اظهاراتش به افسر پرونده گفت: "مدتي قبل در فضاي مجازي با فرد ناشناسي دوست شدم و با وعده ازدواج که توسط وي به من داده شد من هم به او اعتماد کردم و تعدادي از تصاوير خصوصي ام را در اختيارش قرار دادم و حالا از طريق يكي از دوستانم متوجه شدم كه عكس هاي خصوصي و خانوادگي ام در فضاي مجازي منتشر شده است".

حسين رضايي گفت: با توجه به حساسيت پرونده و احتمال اينکه متهم با فريب تعدادي ديگر از شهروندان و اغفال دختران در فضاي مجازي به اقدام ديگري نيز دست بزند بررسي موضوع و دستگيري وي در دستور کار ويژه کارآگاهان پليس فتا قرار گرفت.

رضايي ضمن اشاره به انجام اقدامات فني و اطلاعاتي ماموران پليس فتا افزود: با تلاش ماموران اين پليس محل اختفاي متهم به هويت "ح.م" شناسايي و در عمليات غافلگيرانه پليس، دستگير شد.

وي ادامه داد: در بازرسي از مخفيگاه اين متهم يکدستگاه گوشي تلفن همراه کشف شد که کارآگاهان پليس پس از بازنگري حافظه گوشي، متوجه تعداد بسيار زيادي از تصاوير خصوصي مربوط به فريب خوردگان شدند.

سرهنگ رضايي گفت: متهم با فعاليت در فضاي مجازي و با دادن وعده ازدواج به طعمه هاي خود، تصاوير خصوصي و خانوادگي آنها را دريافت و سپس با تهديد ميني بر انتشار اين تصاوير، قصد اخاذي از آنها را داشت که با اقدام به موقع ماموران پليس فتا يزد دستگير شد.

رئيس پليس فتا استان يزد با بيان اينکه متهم با دستور مقامات قضايي، روانه زندان شد، خاطرنشان کرد: خانواده ها اين نکته را مد نظر داشته باشند که فضاي مجازي به هيچ عنوان فضاي امني براي دوست يابي و رابطه با افراد غريبه و ناشناس نيست و چنانچه اين چنين مسائلي براي آنها به وجود آمد با مراجعه به پليس فتا استان يزد طرح شکايت کنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا