دستگيري عامل درج آگهي ساختگي در سايت هاي اينترنتي

یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :رئيس پليس فتا قم از دستگيري فردي خبر داد که با درج شماره تلفن يکي از شهروندان درآگهي ساختگي در سايت هاي اينترنتي باعث آزار و اذيت وي شده بود.

 

به گزرش واحد دریافت خبر یزدفردا:سرهنگ"علي موالي"‌اظهارداشت:در پي شکايت فردي مبني بر اينکه شخص ناشناسي با ايجاد يک آگهي ساختگي و درج شماره تلفن نامبرده در سايت هاي اينترنتي باعث ايجاد مزاحمت و سلب آسايش براي وي شده است بنابراين موضوع در دستور کار مأموران فتا استان قرار گرفت.

به گفته وي پس از تشکيل پرونده در اين خصوص و انجام اقدامات فني و تخصصي توسط کارشناسان اين پليس  متهم شناسايي و با اخذ دستور قضايي دستگير شد.

رئيس پليس فتا قم افزود:متهم در ابتدا منکر بزه انتسابي شد اما با ديدن ادله انکار ناپذير به بزه انتسابي خود معترف و اذعان کرد به دليل خصومت شخصي قصد آزار و اذيت شاکي را داشتم.

سرهنگ موالي افزود:نهايتاً متهم به همراه پرونده تشکيل شده جهت سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضائي استان شد.

رئيس پليس فتا كرمان به خانواده ها توصيه كرد:خودتان هم اينترنت ياد بگيريد

یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :رئيس پليس فتا استان كرمان گفت:براي اطمينان از مفيد بودن ، ايمني و روشن گري اينترنت براي کودکان ، بايد خودتان نيز اينترنت ياد بگيريد.

 

به گزرش واحد دریافت خبر یزدفردا:سرهنگ كامبيز اسماعيلي رئيس پليس فتا فرماندهي انتظامي استان كرمان بيان كرد:شما بايد بدانيد چه نوع اتاق هاي گفت و گو و پايگاه هاي اطلاعاتي در اينترنت وجود دارد و چگونه کار مي کنند اين آشنايي باعث قضاوت بهتر شما مي شود که بدانيد چه پايگاه هايي تهديد کننده و چه سايت هايي مفيد و مناسب است.

وي گفت:راي دسترسي به اينترنت مقرراتي وضع کنيد و براي برقراري قوانين در اينجا سوالاتي است که ميتوانيد منصفانه از خود بپرسيد مثلا:در چه سني به بچه ام اجازه دهدبدون هيچ نظارتي در اينترنت به گشت و گذار بپردازد.؟

اسماعيلي افزود:کودک هميشه تا حدي به نظارت والدين نياز دارد، حتي اگر به معناي نگاهي تصادفي به صفحه ي نمايش رايانه باشد قبل از نوجواني بايد تماس مستقيم بيشتري داشت بايد در کنار فرزند خردسال خود نشست و پرسيد که در اينترنت چه ميکند.

اين مقام انتظامي تاكيد كرد:کودکان خرد سال بايد از اتاق گفت و گو پرهيز کنند مگر اين که به خوبي بر آن نظارت داشته باشيد در مورد تجربه ها و کارهاي کودکان در اين خصوص با او بحث و گفت و گو کنيد و از اين فرصت براي اعتمادتان به توانايي ها و مسئوليت هاي او در به کار گيري درست از اينترنت استفاده کنيد.

وي گفت:شما بايد مانند تلوزيون وقت محدودي در روز براي استفاده از اينترنت تعيين کنيد گم شدن در دنياي مجازي رايانه و بي اعتنايي به گفت و شنودهاي زندگي حقيقي و کارهاي ديگر و دوستان براي کودک مضر و غيرطبيعي است ساعت معيني از روز يا هفته را براي استفاده از اينترنت تعيين کنيد.

سرهنگ اسماعيلي افزود: در مورد طرز برخورد با اطلاعات نامناسب و يا زشت و زننده با او صحبت کنيد اين موقعيتي است که با او در اين مورد صحبت کنيد که چه چيزهايي در خانواده شما پذيرفته شده و مجاز است و چه چيزهايي ممنوع،اگر پيامي ظاهر شد که کودک شما را ناراحت کرد به او توصيه کنيد فوري از اينترنت خارج شود و يا به پايگاه ديگري برود.

اين مقام آگاه در ادامه گفت:در مورد نزاکت در شبکه هاي اينترنت صحبت کنيد يادآوري کنيد که مانند تمام وضعيت هاي ديگر ، توقع داريد که او ملاحظه ي ديگران را بکند و با نزاکت رفتار کند بدين معنا که ارتباط نامناسب يا بي ادبانه تحت لواي گمنام و ناشناخته بودن نداشته باشد و بگوييد اگر تخطي کند اين فرصت از وي گرفته خواهد شد.

وي در خصوص نظارت فرزندان در فضاي اينترنت گفت:نرم افزارهاي مخصوص "مسدود کردن برنامه " را بخريد و از طرح هايي که براي نظارت بر عمليات و جزء خدمات تجاري در اينترنت است ، استفاده کنيد.

اسماعيلي افزود: شما ميتوانيد نرم افزاري بخريد که دست يابي فرزندان را محدود کند و راه ورود سهوي يا عمدي او را به اتاق هاي گفت و گو يا پايگاه هاي اطلاعاتي بزرگسالان مشکل سازد و بعضي از نرم افزارها مي توانند جاهايي را که کودک در اينترنت بوده را ذخيره کنند، بعد شما ببينيد در چه جاهايي بوده است.

رئيس پليس فتا كرمان در پايان توصيه كرد: به يادگيري کار با اينترنت در جهت نظارت و راهنمايي بيشتر فرزندانتان اهميت بدهيد و در دوره هاي آموزشي مربوط شرکت کنيد يا با مطالعه و هر روش ديگري اين مهارت را تقويت كنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا