در بازديد معاون رئيس جمهور در امور زنان و خانواده از مرکز کاهش طلاق بهزیستی مطرح شد؛بررسی علمی فعالیتهای مرکز کاهش طلاق خانواده بهزیستی استان یزد

دکتر مولاوردي معاون رئيس جمهور در امور زنان و خانواده، دکتر الفت معاون پيشگيري از وقوع جرم قوه قضائيه و جمعي از مسئولين استانی از مرکز کاهش طلاق و مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی استان یزد بازدید کردند.

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا" در این بازدید رئيس سازمان بهزيستي استان يزد ضمن ارائه عملکرد مرکز کاهش طلاق بهزیستی گفت: بخشي از فعاليت مرکز اورژانس اجتماعي ارائه خدمات مداخله در طلاق است که از سال 1391 با همکاري سازمان بهزيستي و دادگستري يزد در حال انجام است و اقدامات خوبي در راستاي کاهش طلاق صورت گرفته است.

دکتر عفتي افزود: بايد بعد از چندين سال ارائه خدمات مشاوره و مددکاري، اينگونه فعاليت ها به صورت علمي مورد بررسي قرار بگيرد تا بفهميم آيا واقعا سازش منجر به زندگي شده است يا خير.

وي خاطرنشان ساخت: اگر کار علمي روي اين مجموعه انجام شو ، ميتوان اين روش کاهش طلاق را در تمام دنيا استفاده کرد.

دکتر عفتي در بخش ديگري از سخنان خود به بحث پيشگيري اشاره اي داشت و گفت: نبايد همه جامعه هدف ما کساني باشند که دچار آسيب شده اند بلکه بايد در بحث پيشگيري هم قدم برداشت و خيلي از اقدامات ما در بخش پيشگيري باید قبل از ازدواج صورت گیرد.

رئيس سازمان بهزيستي ادامه داد: شناسايي مشکل شناسايي مشکل و ارجاع، بخش ديگري از مباحث پيشگيري است که  سعي کرديم با ارائه خدمات  راهکار تخصصي را به افراد بدهيم تا دوباره به بستر سلامت جامعه برگردند.

وي با بیان اینکه ايجاد اعتماد بين مردم و حاکميت رمز سلامت يک جامعه است تصريح کرد: ميخواهيم مبنا را بر اين بگذاريم که مشارکت مردم را در اينگونه طرح ها داشته باشيم و هرچه به سمت اعتماد سازي پيش برويم در پيشگيري از وقوع آسیب اجتماعی و جرم قدم برداشته ايم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا