یزدفردا:کمیته برنامه ریزی شهرستان میبد تشکیل جلسه داد.

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا :نخستین کمیته برنامه ریزی شهرستان میبد، ظهر امروز باحضور رئیس سازمان مدیریت، فرماندار و نمایندگان دستگاه های اجرایی در محل فرمانداری برگزار شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد در این نشست با اعلام اینکه کشور در سالجاری شرایط سختی را بلحاظ منابع درآمدی تجربه می کند، ابراز امیدواری کرد تا با رفع تحریم ها و آزادسازی منابع خارج کشور وضعیت اعتبارات در سال آینده بهبود یابد.

حمیدرضا نصیری زاده در عین حال افزود که دولت در سالجاری سعی کرده تا اعتبارات عمرانی از سال گذشته بیشتر باشد.

وی با اشاره به وجود 3400 پروژه نیمه تمام در استان یزد گفت: با روند فعلی اعتبارات، تکمیل این پروژه ها به حدود 16 سال زمان نیاز دارد.

رئیس سازمان مدیریت در ادامه به اعتباری خاص برای دستگاه های مستقر در مرکز استان که همه شهرستان ها از خدمات آنان بهره می گیرند، اشاره کرد و میزان آن را 50 میلیارد ريال اعلام نمود.

وی همچنین سهم شهرستان میبد را از اعتبارات استان 7.6 درصد و میزان آن را 109 میلیارد ريال اعلام کرد.

حمیدرضا نصیری زاده درخصوص سهم تخصیص یافته به استان از محل اعتبارات ماده 180 و دودرصد نفت و گاز گفت: داده های اعلام شده به تهران، پایه و اساس این اعتبارات است.

عضو ستاد برنامه ششم کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تصویب و ابلاغ چشم انداز 20 ساله کشور در سال 84 گفت: هم اکنون در میانه راه سند چشم انداز قرار داریم و لازم است بررسی شود که اهداف سند چشم انداز تا چه حد محقق شده است.

نصیری زاده در این رابطه افزود: تا افق 1404 دو برنامه پنجساله در پیش داریم که باتوجه به رقابت با کشورهای همسایه، تحرک و تلاش بیش از پیش در 10 سال باقیمانده لازم است.

 

حسین فلاح فرماندار میبد هم در ابتدای این نشست با اشاره به بهبود فضای سیاست خارجی و ارتقای ارزش مبادلات اقتصادی باکشورمان ابراز امیدواری کرد تا وضعیت اعتبارات استان در سال آینده بهبود یابد.

در ادامه جلسه درخصوص توزیع اعتبارات بحث و تبادل نظر صورت گرفت و جدول توزیع به تصویب رسید.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا