یزدفردا:نخستین کمیته برنامه ریزی شهرستان ابرکوه در سالجاری ظهر روز یکشنبه باحضور رئیس سازمان مدیریت، امام جمعه، فرماندار و مسئولان دستگاه های اجرایی در محل این فرمانداری برگزار شد.

 

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا :رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان یزد در این نشست با بیان اینکه این انتظار از کمیته برنامه ریزی شهرستان ها وجود دارد تا به اتاق فکر و شورای مشورتی فرمانداران تبدیل شود، گفت: توسعه باهمفکری همه آحاد جامعه علی الخصوص مسئولان دستگاه ها و صاحبنظران بدست می آید و این کمیته محمل خوبی برای تحقق این امر است.

حمید رضا نصیری زاده در این رابطه گفت که سند توسعه شهرستان ابرکوه در نخستین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان مطرح و مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 

این دانش آموخته دانشگاه امام صادق (ع) در ادامه سخنان خود با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت ا... مهدوی کنی و با تاکید بر اینکه نَحنُ لا نُریدُ اَن نَرفَعُ السِّلاح ونُهاجِم اِلی بَلَدِ الاُخری، نَحنُ نُریدُ اَن نُصَدِّر هذَا الروح و المَعنَویات تصریح کرد: ما قصد نداریم با سلاح و جنگ طلبی انقلاب را صادر کنیم بلکه به دنبال آن هستیم تا با ارائه فرهنگ ناب اسلامی و معنویات، شئون انقلاب را به دیگر کشورها ارائه کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از راه های صدور انقلاب، نشان دادن ظرفیت های بالای فرهنگی و اجتماعی کشورمان در قالب میراث فرهنگی و تاریخی است، افزود: شهرستان ابرکوه ظرفیت های خوبی برای ارائه به گردشگران خارجی و داخلی دارد و می تواند از این طریق در جهت محرومیت زدایی حرکت کند. همچنان که جذب گردشگر بامحوریت مراسم مذهبی در ماه محرم می تواند به محورهای گردشگری شهرستان اضافه شود.

 

این مقام مسئول با اعلام 142 میلیارد تومان اعتبار عمرانی استانی 94 گفت که سهم شهرستان ابرکوه از این میزان، 9.3 درصد و 13.2 میلیارد تومان است.

نصیری زاده در این خصوص اضافه کرد که بعلت توسعه نیافتگی شهرستان، اعتبارات خوبی از محل ماده 180 قانون برنامه پنجم و دو درصد نفت به منطقه داده شده است.

 

این عضو ستاد تدوین برنامه ششم کشور سپس با تاکید بر اینکه اعتبارات دولت جوابگوی توسعه شهرستان نیست، تاکید کرد: در این دوره که با سیاست های شایسته دولت تدبیر و امید، زمینه جذب سرمایه گذاری خارجی فراهم شده، شهرستان می بایست گزینه های جذب سرمایه گذاری خارجی را روی میز قرار دهد.

وی در عین حال که زمان صدور موافقت های اصولی در کشورمان هم اشاره کرد و گفت این زمان بسیار بالاتر از میانگین جهانی است و برای سرمایه گذاران قابل قبول نیست.

 

رئیس سازمان مدیریت در بخش پایانی سخنان خود همچنین از پیگیری های این سازمان و تخصیص اعتبار 30 میلیارد ريالی از سوی دفتر رهبر معظم انقلاب به مصوبات سفر ایشان خبر داد و اظهار امیدواری کرد تا مخزن 10 هزار مترمکعبی آب شرب شهرستان با این اعتبار تکمیل شود.

 

در ادامه جلسه نیز امام جمعه، فرماندار و مسئولان دستگاه های اجرایی شهرستان به بحث و تبادل نظر پیرامون توزیع اعتبارات پرداختند و جدول توزیع به تصویب رسید.

یادآور می شود معاون هماهنگی برنامه و بودجه، مدیر مرکز آموزش و پژوهش و کارشناسان سازمان مدیریت، حمید رضا نصیری زاده را در این نشست همراهی می کردند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا