یزدفردا"نخستین نشست كميته برنامه ريزي شهرستان تفت با حضور رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان يزد، فرماندار تفت و مديران دستگاههاي اجرايي شهرستان صبح روز یکشنبه در محل فرمانداري تشكيل شد.

 

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا :رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد در اين نشست با اشاره به تلاش هاي شبانه روزي فرماندار تفت، از پيگيري هاي وي در جهت اخذ بودجه هاي استاني و ملي براي توسعه شهرستان قدرداني كرد.

حمیدرضا نصیری زاده در سخنان خود با اشاره به انحلال سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در دولت قبل گفت: با انحلال این سازمان، دستگاه نظارت کننده و توزيع كننده اعتبارات در کشور حذف شد و اين مسئله مشكلات عدیده ای را ايجاد كرد كه اثرات منفی آن همچنان دامنگير كشور است.

 

این عضو ستاد تدوین برنامه ششم کشور با بیان این که متغيرهاي اقتصادي مانند زنجير به هم پيوند خورده و نمي توان اقتصاد را به حالت دستوري مديريت كرد، ادامه داد: شرایط اقتصادی کشور در سال های گذشته مطلوب نبود و اگر با اراده مردم، دولت تدبير و اميد، روي كار نمي آمد با شرايط دشوار و جبران ناپذيري در آينده روبرو مي شديم. 

وی با اشاره به تدوین سندهای توسعه ای در شهرستانهای استان اظهار داشت: بايد سندهاي توسعه بروز شود و مورد بازنگري قرار گيرد و مباحث توسعه اي شهرستان ها مرور و زمینه ها و برنامه هاي لازم براي تحقق و اجرایی شدن آنها مهیا شود.

 

این مقام مسئول با اشاره به این که بودجه هاي دولتي تنها مي توانند زمينه تامين زيرساختها را فراهم آورند و بايد به دنبال جذب سرمايه گذار باشيم، افزود: با اجرای سیاست های دولت تدبیر و امید، شرایط کنونی بهترين زمان براي جذب سرمايه گذاري خارجي است و در اين زمینه، باید از همه ظرفیت های موجود بهره گرفت تا توسعه مناطق مختلف شتاب گیرد.

 

رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان يزد در سخنان خود تاکید کرد: مقرر شده تا پروژه هاي بالاي 80 درصد در اولويت تكميل قرار گیرند و این مسئله باید از سوی دستگاههای اجرایی نیز مدنظر قرار گیرد.

وی با بیان این که میانگین صدور مجوزهای ايجاد كسب و كار در كشور ما بیش از 300 روز برآورد شده است خاطرنشان کرد: لازم است موانع را برطرف نماييم و همه دستگاهها بايد در اين رابطه به ايفاي نقش حقيقي خود بپردازند.

 

نصیری زاده در بخش دیگری از سخنان خود، تفت را شهرستاني نمونه و افتخار آفرين عنوان كرد و گفت: شهرستان تفت بايد شهرستان پاك باقي بماند و باید به قطب گردشگري مبدل شود.

وی با اشاره به تدوين برنامه ششم توسعه در کشور از همه مدیران و نخبگان و صاحبنظران خواست تا نقطه نظرات و دیدگاه های خود را ارائه نمایند. نصیری زاده ادامه داد: توسعه، تنها با مشاركت تك تك افراد جامعه حاصل خواهد شد و همه بايد درگير موضوع توسعه شوند و از محورهاي توسعه منطقه خود آگاه باشند.

 

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح الزامات بودجه 94، سهم شهرستان تفت را از اعتبارات عمرانی استانی 10.5 درصد و میزان آن را 151 میلیارد ريال اعلام کرد.

در ادامه جلسه، فرماندار و مسئولان دستگاه های اجرایی شهرستان به بحث و تبادل نظر پیرامون توزیع اعتبارات پرداختند و جدول توزیع به تصویب رسید.

یادآور می شود معاون هماهنگی برنامه و بودجه، مدیر مرکز آموزش و پژوهش و کارشناسان سازمان مدیریت، حمید رضا نصیری زاده را در این نشست همراهی می کردند.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا