معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا در بازدید از پارک علم و فناوری یزد:می توانیم بخشی از تحقیقات وزارت نیرو را به شرکت های مستقر در پارک یزد برون سپاری کنیم

رحیم میدانی، معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا، 17 آبان 94 از پارک علم و فناوری یزد بازدید کرد.

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا" میدانی در نشستی که در حاشیه این بازدید برگزار شد، با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری به حمایت از شرکت های دانش بنیان اظهار داشت: با توجه به تحقیقات موثر و کاربردی شرکت های یزدی در زمینه پایش حوزه های آب خیز و مدیریت منابع آبی، باید این شرکت ها را به بخش تحقیقات وزارت نیرو متصل کرده و بخشی از فعالیت های تحقیقاتی را به آنها برون سپاری کنیم.

وی افزود: وزیر نیرو توصیه اکید دارند که از شرکت های دانش بنیان استفاده کرده و وزارت تنها مدیریت تحقیقات را بر عهده بگیرد.

میدانی بر ضرورت امضای تفاهم نامه با پارک علم و فناوری یزد اشاره کرد و اظهار داشت: با امضای تفاهم نامه با پارک یزد و یا موسسات فناور مستقر در آن می توانیم امکان استفاده از ظرفیت های موجود در آنها را فراهم کنیم.

معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری یزد نیز در این نشست ضمن ابراز خرسندی از حضور معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا در پارک علم و فناوری یزد، گفت: پارک می تواند به مجموعه وزارت نیرو کمک کرده و بازوی علمی و اجرایی آن باشد.

احمدرضا فقیه خراسانی با اشاره به پتانسيل به وجود آمده  در استان در حوزه آب با توجه به شركتهاي فعال در اين حوزه گفت: از وزارت نیرو درخواست داریم، بستر مناسب را جهت  فعالیت این شرکت ها  در امور مرتبط با آب و مدیریت مصرف آن در کشور، در قالب تفاهم نامه همکاری  فراهم کند.

گفتنی است، دراین نشست که اسلامی، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب  استان یزد، غفوری، مدیر عامل شرکت آب منطقه ای یزد و جمعی از مدیران عامل شرکت های مستقر در پارک حضور داشتند، شرکت های آبسارکویر، مهندسین مشاور تمدن کاریز و دیده بان توسعه به معرفی دستاوردهای خود در زمینه آب و مدیریت بهینه مصرف آن پرداختند.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا