در هفت ماهه سال جاری مجوز پنج دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در استان یزد لغو شد.

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا" سیدمصطفی فاطمی در دیدار با اعضای هیأت مدیره انجمن دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری عنوان کرد: یکی از وظایف مهم سازمان میراث فرهنگی نظارت کامل و مستمر بر فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و نحوه عملکرد آنها در زمینه برگزاری تورهای سیاحتی داخل و خارج از کشور می باشد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان یزد افزود: در هفت ماهه سال جاری مجوز پنج دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری لغو گردید که از میان سه دفتر در سال گذشته و دو دفتر نیز در سال جاری پس از تذکر و اخطار به دلیل تخلفات متعدد تعلیق شده بودند.

وی خاطرنشان ساخت: کارشناسان این معاونت پس از بازدید از دفاتر و بررسی روند فعالیت آنها، در صورت مشاهده هرگونه تخلف طی نامه ای به مدیریت دفاتر تذکر داده و مشکلات و تخلفات را اعلام می نماید که اگر مدیر دفتر طی مدت تعیین شده نسبت به رفع مشکلات اقدام ننماید، مراحل بعدی اخطار، تعلیق و سپس لغو مجوز با طی بازه زمانی تعیین شده اجرا می گردد.

این مقام مسئول تصریح کرد: لازم است کلیه دفاتر در برگزاری گشتها و معرفی آثار و ابنیه تاریخی استان و همچنین ارائه خدمات و تسهیلات به مسافرین و گردشگران از راهنمایان تور مجاز و دارای کارت راهنمای گردشگری استفاده نمایند.

فاطمی اظهار داشت: تعدادی متقاضی تأسیس دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری نیز مدارک لازم جهت راه اندازی دفتر را به این معاونت ارائه نموده اند که پرونده آنها جهت صدور مجوز در دست بررسی می باشد.

شایان ذکر است: در حال حاضر در استان یزد 60 دفتر خدمات مسافرتی و جهانگردی تحت نظارت این اداره کل در حال فعالیت می باشند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا