استاندار يزد گفت: ضروري است تسهیلات لازم برای صدور ويزاي زائرين کربلاي معلي در روز اربعين حسيني تسهيل و همه امكانات در اين زمينه فراهم شود.

به گزرش واحد دریافت خبر یزدفردا:نشست هماهنگي سفر زائرین يزدي به کربلا همزمان با اربعين حسيني با حضور استاندار یزد، معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار، نماینده سپاه الغدير استان و جمعي از مسئولين اين حوزه در استانداري يزد برگزار شد.
استاندار يزد در اين نشست با اشاره به‌ضرورت ساماندهي مطلوب برنامه‌های این رويداد جهاني تأكيد كرد: لازم است مشكلات و نواقص سال گذشته برطرف و تمامي امكانات موردنیاز زائرين تأمين شود.
«سید محمد ميرمحمدي» بابیان اينكه امسال گیت‌های خروجي در مرزها افزايش قابل‌توجهی داشته است تصريح كرد: همه جوانب كار براي عدم اتلاف وقت و نظم بهتر براي خروج و ورود زائرين از مرزها ديده شد و امیدواریم در اين رابطه مشكلي نباشد.
وي ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده از سوی دولت پشتيباني ارائه خدمات از مرز تا نجف و كربلا به صورت مشخص بر عهده هرکدام از استان‌ها گذاشته‌شده و مسئوليت مستقيم همه امور بر عهده ستاد عتبات عاليات است.
استاندار يزد بابیان اينكه سازمان حج و زيارت مسئول اسكان زائرين در کشور عراق است، خاطرنشان ساخت: هلال‌احمر نيز وظيفه امداد و درمان را در صورت لزوم بر عهده خواهد داشت.
ميرمحمدي در پايان تاکيد کرد: امسال همه برنامه‌ها به‌صورت متمركز انجام می‌شود و هر يك از استان‌ها شرح وظايف مشخصي دارند.
گفتني است ثبت‌نام از زائرين عتبات عاليات برای سفر به عراق و حضور در کربلا همزمان با اربعین حسيني تا 4 آذرماه ادامه دارد و تاكنون بيش از 19 هزار نفر در سامانه حج و زيارت استان یزد ثبت‌نام کرده‌اند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا