استاندار يزد جلب اعتماد عمومي مردم برای حضور در انتخابات را ضروري دانست و تأكيد كرد: ستاد انتخابات و همه هیئت‌های اجرايي و نظارت بر انتخابات امانت‌دار رأی مردم هستند.

روز شنبه 23 آبان ماه جلسه ستاد انتخابات استان با حضور استاندار يزد و اعضای ستاد انتخابات استان در سالن زنده‌یاد حميديا استانداري يزد برگزار شد.
 استاندار يزد در اين جلسه ضمن تشكر از اعضاي ستاد انتخابات به‌واسطه كسب آمادگی‌های لازم تا اين مرحله از برنامه‌ها، محترم دانستن رأي همه مردم را یادآور شد و تأكيد كرد: وظيفه همه مسئولین نظام است كه اعتماد و انگیزه‌های مشاركت مردم در انتخابات را افزايش دهند.
«سید محمد ميرمحمدي» افزود: مردم بايد بپذیرند كه نقش آن‌ها در تعيين سرنوشت خودشان بسيار مهم است و می‌توانند حال و آينده خود را تعیین كند.
وي آسیب‌شناسی انتخابات گذشته را مهم و ضروري عنوان كرد و تصريح كرد: شناخت نقاط قوت و ضعف انتخابات قبلي باعث خواهد شد مشكلات برطرف و علاوه بر تقویت ظرفیت‌ها، اشتباهات مجدداً تکرار نشود.
استاندار يزد بابیان اينكه اختلافات و دیدگاه‌های اختلافي در انتخابات موردپذیرش نيست، خاطرنشان ساخت: بايد به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی كرد كه انتخابات 7 اسفند اتحاد ملي، انسجام مردمي، آگاهي، بلوغ و علاقه مردم به‌نظام را نشان دهد.
استاندار يزد بابیان اينكه کاندیداها اخلاق و فرهنگ را مدنظر قرار دهند، تأكيد كرد: كانديداها از تخريب يكديگر خودداري كنند و توجه لازم را در اين زمينه داشته باشند چراکه نگاه بردوباخت در انتخابات معنايي ندارد.
ميرمحمدي بابیان اينكه همه فعالیت‌ها در راستاي همگرايي و اتحاد است، تصريح كرد: مردم بايد احساس كنند كه در آينده كشور سهيم هستند و رأي آن‌ها در آينده شهر، استان و كشور مؤثر است.
وي ادامه داد: آمادگي خوبي در همه دستگاه وجود دارد و خوشبختانه همه اعضاي ستاد و فرمانداران تجربه خوبي در عرصه برگزاري انتخابات دارند و در اين رابطه جاي نگراني نيست.
استاندار يزد انتخابات رایانه‌ای را سيستمي شفاف و روشن دانست و افزود: رياست محترم جمهوري تأكيد مؤكد دارند كه تمامي مراحل و اجزاي انتخابات شفاف و مشخص باشد.
عالی‌ترین مقام اجرايي استان يزد در پایان سخنانش انتخاب هیئت‌های اجرايي و نظارت را مهم دانست و تصريح كرد: انتخاب اين افراد بايد از بين اشخاص مطمئن، متعهد، مردمي و كاردان صورت گيرد.
در ابتدای این جلسه نیز رئیس ستاد انتخابات استان بابیان اینکه تاکنون جلسات متعددی پیرامون بحث انتخابات در استان برگزارشده است، تأکید کرد: تعامل خوبی بین ستاد انتخابات استان و هیئت نظارت برقرار است.
«محمدعلی طالبی» هماهنگی ایجادشده بین مسئولان اجرایی استان و قوه قضاییه را نیز مطلوب ارزیابی کرد و افزود: امیدواریم در مسائل فرارو این نهاد پشتیبان خوبی برای ما باشد.
گفتنی است در ادامه این جلسه هریک از مسئولان کمیته‌ها و اعضای ستاد انتخابات استان یزد گزارشی از فعالیت‌های انجام‌شده خود ارائه نمودند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا