به گزرش واحد دریافت خبر یزدفردا:کارشناس مسئول اداره بهداشت و مبارزه با بیماری های آبزیان اداره کل دامپزشکی استان یزد گفت: آقای دکتر کامبیز رخشانی مهر معاون دفتر بهداشت و مبارزه با بیماری های آبزیان سازمان دامپزشکی کشور به همراه تنی چند از مسئولین اداره کل دامپزشکی استان یزد و از مرکز تحقیقات ملی آبزیان آب های شور شهرستان بافق بازدید کرد.

دکتر حمید پورمیرزایی در ادامه تصریح کرد: در طی این بازدید خانم مشایی رئیس مرکز تحقیقات ملی آبزیان آب های شور شهرستان بافق برای بازدید کنندگان پیرامون نحوه ی ورود ماهی تیلاپیا به کشور و چگونگی تکثیر و تولید آن در طی مراحل نگهداری مولدین، نوزادان، پیش مولد، مولد و بازاری در استخر های مختلف توضیحاتی را ارائه نمود.

وی خاطر نشان کرد: در ضمن بازدید از مرکز پرورش ماهی تیلاپیا خانم دکتر حاج علی زاده و خانم دکتر بحرینی مسئول اداره بهداشت و مبارزه با بیماری های آبزیان اداره کل دامپزشکی کرمان و جنوب کرمان نیز حضور داشتند و از بخش های مختلف این مرکز بازدید به عمل آوردند.

لازم به ذکر است هم اکنون این مرکز تنها مرکز تکثیر و تولید ماهی تیلاپیا در کشور می باشد که در طی 7 سال گذشته بیش از 20 طرح تحقیقاتی در داخل این مرکز به انجام رسیده است که از جمله ی آن ها می توان به بررسی روش های مختلف تک جنسی کردن تیلاپیا و تهیه ی بهترین غذا از نظر ضریب تبدیل اشاره نمود.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا