رزمایش پدافند غیرعامل؛ تسهیل شرایط مدیریت بحران است

یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس استان یزد: رئیس اداره آمادگی و نظارت پدافند غیر عامل ناجا هدف کلی ناجا از برگزاری رزمایش های مختلف در استان ها را تسهیل شرایط مدیریت بحران برشمرد.

سرهنگ "علی محمدی" در حاشیه­ی اجرای مانور پدافند غیرعامل پلیس استان یزد و در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: پلیس امروز به این حد از آمادگی رسیده است که بتواند در تمامی استان ها رزمایش مرتبط با پدافند غیر عامل را به مرحله اجرا بگذارد.

وی هدف از اجرای این مانور را تداوم چرخه خدمات و تسهیل شرایط مدیریت بحران برشمرد و افزود: استان یزد جزو دهمین استانی است که این رزمایش در آن با سناریوی "زلزله" انجام می شود.

محمدی ،شرایط برگزاری رزمایش را توسط پلیس استان یزد مطلوب ارزیابی کرد و گفت: در این رزمایش تمامی معاونت ها و رده های پلیسی با استقرار در مقر یدکی، اقدامات لازم را شروع کرده و همه واحدها آمادگی لازم را برای خدمات رسانی به شهروندان دارند.

رئیس اداره آمادگی و نظارت پدافند غیرعامل ناجا در خاتمه، هدف کلی ناجا از برگزاری رزمایش های مختلف در استان ها را تسهیل شرایط مدیریت بحران برشمرد و گفت: رسیدن به آمادگی پلیس بدون نیاز به دیگر سازمان ها از مهمترین اهداف برگزاری این رزمایش است.

 

وظیفه­ ی پلیس ایجاد بستر امنیتی شهروندان در شرایط بحران است

یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس استان یزد: جانشین فرمانده انتظامی استان یزد گفت: پلیس در همه حالات و در هر شرایطی مثل شرایط بحران و بلایای طبیعی، وظیفه دارد بستر امنی را برای افراد جامعه فراهم کند.

سرهنگ "عطاءا...احمدی" در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، ضمن اشاره به انجام وظایف خدمات رسانی توسط دستگاه های مختلف که هر یک وظیفه خاصی را در سطح جامعه بر عهده دارند، گفت: پلیس در همه حالات و در هر شرایطی مثل شرایط بحران و بلایای طبیعی، وظیفه دارد بستر امنی را برای افراد جامعه فراهم کند.

وی ادامه داد: به همین منظور و در راستای تقویت توان عملیاتی ماموران پلیس استان یزد؛ مانور تمرینی زلزله فردا از ساعت 7 و 20 دقیقه صبح در شهرستان یزد به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.

سرهنگ احمدی هدف از اجرای این طرح را آموزش کارکنان پلیس در راستای انجام وظیفه در شرایط بحرانی به ویژه زلزله برشمرد و گفت: به همین منظور سناریوی زلزله و فراخوان نیروهای پلیس انجام و همزمان مقرر پلیس به خارج از شهر انتقال داده خواهد شد.

جانشین انتظامی استان یزد یادآور شد: پس از برقراری مقرر یدکی پلیس، تمامی واحدهای پلیسی که در سطح شهر فعالیت و خدمات رسانی به شهروندان را انجام می­دادند همانند پلیس آگاهی، موادمخدر، کلانتری، و ... به آن محل منتقل خواهند شد و بحث برقراری امنی_ت شهروندان در دستور کار قرار خواهد گرفت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا