کشف 25 فقره کلاهبرداری پیامکی در مازندران

یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :رئیس پلیس فتا مازندران، از شناسایی و دستگیری اعضای باند کلاهبرداری پیامکی، و کشف بیش از 25 فقره کلاهبرداری خبر داد.

 

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا "سرهنگ"حسن محمد نژاد"رئیس پلیس فتا استان مازندران با اعلام این خبر افزود : در پی مراجعه فردی به پلیس فتا استان مبنی بر اینکه افرادی به بهانه این که در مسابقه طرح همراه اول مبلغ 15 میلیون ریال برنده شده، مالباخته را به پای دستگاه خودپرداز کشانده و از وی 150 میلیون ریال کلاهبرداری کردند. موضوع در دستور کار کارشناسان و ماموران پلیس فتا قرار گرفت.

وی تصریح کرد:متهمان اینترنتی در اقدامی مشابه اقدام به کلاهبرداری 400میلیون ریالی از یک شهروند کردند. 

سرهنگ محمدنژاد خاطر نشان کرد :پس از شناسایی متهم در تهران، ماموران و کارآگاهان پلیس فتا با هماهنگی مقام قضایی و در عملیاتی هماهنگ پلیسی متهم را دستگیر کردند.

رئیس پلیس فتا مازندران، افزود: متهم در تحقیقات فنی و پلیسی، به بزه انتسابی با همکاری یکی از همدستانش اعتراف کرد.

سرهنگ محمدنژاد با بیان اینکه در همین ارتباط ماموران با شناسایی برخی متهمان دیگر این پرونده بیش از 25 فقره کلاهبرداری پیامکی را کشف و ضبط کردند، افزود:متهمان این پرونده  در چندین مرحله عملیات در استان تهران شناسایی و دستگیر شدند.

وی اضافه کرد:سرکرده اصلی‌ این پرونده فردی در تهران بود، که به یکی از روستاها در استان های جنوبی کشور متواری شد. با شناسایی مخفیگاه این فرد با هماهنگی قضایی دستگیر شد .

سرهنگ محمدنژاد با هشدار به شهروندان عنوان داشت : ارسال یک پیامک دلیل بر برنده شدن شما در طرح نیست و اصرار فرستنده پیامک نشان دهنده کلاهبرداری است.

وی افزود:برای واریز نمودن وجه به حسابتان به هر دلیلی نیاز به حضور شما در پای دستگاه خود پرداز نیست و توصیه می شود: نیازی به استفاده زبان لاتین در پای دستگاه عابر بانک نیست، ارسال یک پیامک دلیل بر برنده شدن در طرح هایی نظیر طرح هزاران لبخند همراه اول نمی باشد، رمز دوم کارت خصوصی بوده و هیچ مرجعی حتی بانک نیاز به رمز دوم کارت شما ندارد، به پیامک ها و تماس های مشکوک تلفنی پاسخ ندهید.

تصاویر شخصی را در شبکه های اجتماعی به اشتراک نگذارید

یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی اظهار داشت : افراد سودجو به انواع مختلف از تصاویر خصوصی و شخصی  افراد که در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارند ، سوء استفاده می کنند .

 

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا "رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی در یکی از شبکه های اجتماعی اقدام به انتشار تصاویر شخصی شاکیه نموده است ، مراتب شناسایی فرد متخلف در دستور کار کارآگاهان پلیس فتا قرار گرفت.
سرهنگ "محسن محمودی " تصریح کرد: پس از اخذ اظهارات شاکی و جمعبندی مستندات موجود مشخص شدفردی در شبکه ی اجتماعی تلگرام اقدام به انتشار تصاویر شاکیه همراه با درج الفاظ رکیک و به دور از واقعیت نموده که با انجام اقدامات فنی ، پلیسی و تخصصی فرد متخلف شناسایی و پس از اخذ دستور مقام قضایی دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.
این مقام انتظامی افزود: متهم در اظهارات خود بیان داشت به دلیل دشمنی که با شاکیه داشته اقدام به این کار کرده است و از طرفی احساس می نموده اقدام وی در شبکه ی اجتماعی تلگرام قابل بررسی و پیگیری نیست.
 رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی با بیان اینکه متهم پس از تکمیل پرونده جهت سر مراحل قضایی به دادسرا معرفی شد ،خاطرنشان کرد  : یکی از موارد و مباحثی که مورد سوء استفاده کلاهبردارن ، شیادان و مجرمین در فضای مجازی قرار می گیرد سوء استفاده از تصاویر خصوصی ، شخصی و خانوادگی افراد است ، به شهروندان توصیه  می شود هرگز تصاویر خصوصی و خانوادگی خود را در سیستم هایی مانند ( لب تاپ، تبلت، رایانه و ...) که با آن به اینترنت وصل می شوند یا در شبکه های اجتماعی عضو هستند نگهداری نکنند چرا که متخلفین با استفاده از اینترنت به سیستم ها نفوذ و از اطلاعات آن سوء استفاده می کنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا