پایگاه خبری یزدفردا"نوبل پزشکی به سه پژوهشگر مغز رسید/جایزه نوبل پزشکی امسال به جان اوکیف آمریکایی ـ بریتانیایی، و می ـ بریت موزر و ادوارد موزر نروژی اعطا شد. این جایزه به خاطر کشف سیستم مکان‌یابی مغز به آنها اهدا شد.


روز دوشنبه (۶ اکتبر/ ۱۴ مهر) در مؤسسه کارولینسکای استکهلم سوئد اسامی برندگان جایزه نوبل پزشکی سال ۲۰۱۴ میلادی اعلام شد.

بنا بر اعلام کمیته نوبل، این جایزه به جان او‌کیف (John O´Keefe) آمریکایی ـ بریتانیایی و می ـ بریت موزر (May-Britt Moser) و ادوارد موزر ‌(Edvard Moser)، زوج نروژی که همگی دانشمندان علوم اعصاب هستند اهدا شده است.

جایزه نوبل پزشکی به پاس کشف سلول‌های تشکیل‌دهنده سیستم مکان‌یابی مغز به این سه دانشمند داده شده است.

سیستم ‌مکان‌یابی مغز امکان پاسخ‌دهی ما به سئوال‌های ساده را فراهم می‌سازد؛ سئوال‌هایی همچون: از کجا می‌دانیم، کجا هستیم، چطور مسیر را از یک جا به جای دیگر بیابیم، و چطور می‌توانیم این اطلاعات را ضبط کنیم، به‌گونه‌ا‌ی که بار دیگر بتوانیم فورا همان مسیر را پی بگیریم. نخستین یافته‌های این سیستم را جان اوکیف در سال ۱۹۷۱ کشف کرد و می ـ بریت موزر و ادوارد موزر در سال ۲۰۰۵ یافته‌های کلیدی دیگری را پیدا کردند.

در هفته پیش رو برندگان جوایز نوبل فیزیک، شیمی، ادبیات، صلح و اقتصاد نیز روشن خواهد شد. روز دوشنبه کمیته نوبل اعلام کرد، پنج‌شنبه (۹ اکتبر) ساعت ۱۳ به وقت اروپای مرکزی برنده جایزه نوبل ادبیات اعلام خواهد شد.

ارزش جایزه نوبل امسال (۲۰۱۴) ۸ میلیون کرون سوئد (یک‌میلیون و یک‌صدهزار دلار) است. در مورد نوبل پزشکی نیمی از این پول به جان اوکیف و نیم دیگر به زوج اتریشی می‌رسد.

جایزه نوبل معتبرترین جایزه ‌علمی است. بنیانگزار جایزه نوبل آلفرد نوبل، کارخانه‌دار و شیمیدان سوئدی و مخترع دینامیت است.

بنا بر سنت هر ساله جوایز نوبل در ۱۰ دسامبر، سالروز مرگ آلفرد نوبل اعطا می‌شود.

 

(تصاویر)  30 جوان تاثیرگذار دنیای فناوری/کامپیوتر و فناوری‌های رایانه‌ای در مقایسه با سایر حوزه‌ها بسیار جوان‌تر است، از این‌رو به اقتضای این روحیه‌ی جوان و ساختار سیال این صنعت، افراد فعال، تاثیرگذار و ایده‌پرداز شاغل در این حوزه نیز دارای سن و سال کمی هستند، بطوریکه برخی حتی به موجب سن کم صلاحیت قانونی برای انجام برخی کارها را ندارند.

شاید استارت‌آپ‌های موفق دیروز که تبدیل به غول‌های فناوری امروز شده‌اند، گواهی بر این مدعی باشند که برای نمونه می‌توان به فیس‌بوک اشاره کرد. یقیناً در سال‌های آتی شاهد رشد چنین افرادی خواهیم بود، بطوریکه به افراد کلیدی در دره‌ سیلیکون، قلب تپنده‌ی فناوری در جهان تبدیل خواهند شد.

در ادامه به معرفی ۳۰ شخصیت تاثیرگذار زیر ۳۰ سال دنیای فناوری خواهیم پرداخت. لازم به ذکر است که ترتیب این لیست بصورت نزولی است.

مارک زاکربرگ
سن: ۲۹
شغل: موسس و مدیرعامل فیس‌بوک



دلیل تاثیر گذاری: یقیناً نام مارک زاکربرگ گویای همه چیز است و نیازی به تشریح دلیل قرار گرفتن در این لیست نیست، چراکه نام وی با فیس‌بوک، محبوب‌ترین شبکه‌ی اجتماعی حال حاضر جهان گره خورده است. اما وی تنها به‌دلیل بنیان نهادن فیس‌بوک در این لیست جای نگرفته است، بلکه به‌دلیل شمه‌ی بالای مدیریت و آینده‌نگری که در خرید اپلیکیشن‌های ناشناخته چون Glancee و سرویس نام‌آشنایی چون WhatsApp متجلی است، در این لیست قرار گرفته است.

تریستان واکر
سن: ۲۹
شغل: موسس و مدیرعامل کمپانی Walker & Company



دلیل تاثیرگذاری: واکر با ترک کمپانی Foursquare به سمت و سوی تاسیس استارت‌آپ خود با نام Walker & Company‌پیش رفت و توانست تا با جمع‌آوری بودجه‌ای 2.4 میلیون دلاری استارت‌آپ موفق خود را تبدیل به یک کمپانی بزرگ کند. شرکت تحت امر واکر به تولید ریش‌تراش، خمیر ریش و انوع محصولات در زمینه‌ی زیبایی می‌پردازد.

داستین‌ موسکُویتز
سن: ۲۹
شغل: موسس Asana



دلیل تاثیرگذاری: در صورتی که اشتراک وی در تاسیس فیس‌بوک متقاعدکننده نباشد، شاید تاسیس سرویس موفق Asana، بنیاد خیریه Ventures و Vicarious Systems دلیل خوبی برای دعوت وی به این لیست باشد. Asana یک سرویس تحت وب است که هدف از توسعه‌ی آن تسهیل کار تیمی بدون نیاز به ایمیل و سایر امکانات است. Vicarious Systems ‌نیز یک کمپانی فعال در زمینه‌ی تولید نرم‌افزار مبتنی بر یادگیری ماشین براساس الگوی فعالیت مغز انسان است. Asana در زمان تاسیس موفق به جذب سرمایه‌ای ۳۸.۲ میلیون دلاری به‌همراه استخدام ۸۰ کارمند شد. Good Ventures نیز دارای 55 میلیون دلار به‌عنوان دارایی است. در آخر Vicarious Systems قرار دارد که قادر به جمع‌آوری یک سرمایه‌ی ۶۰ میلیون دلاری شده که فقط شش نفر کارمند دارد.

جوئی گرین
سن: ۲۹ سال
شغل: موسس Causes



دلیل تاثیرگذاری: گرین موفق شده تا مبلغ ۴۰ میلیون دلار را برای انجام خدمات غیرانتفاعی جمع‌آوری نماید. گرین به‌عنوان یکی از نزدیک‌ترین دوستان مارک‌زاکربرگ شناخته می‌شود که در دانشگاه هاروارد به اتفاق زاکربرگ در یک مکان زندگی کرده‌اند، با این‌حال وی پیشنهاد زاکربرگ برای کار در فیس‌بوک را رد کرد. کمپانی Causes در تلاش است تا با استفاده از بستر شبکه‌های اجتماعی کمک‌هایی را برای مقاصد بشردوستانه جذب کند. این کمپانی هم‌اکنون با سرمایه‌ای ۱۶.۴ میلیون دلاری ۷۷ نفر را به کار مشغول کرده است.

کریتستین تایتوس
سن: ۲۹ سال
شغل: مدیراجرایی پیشین Girls Who Code، فعالیت به‌عنوان مشاور



دلیل تاثیرگذاری: وی تلاش‌های زیادی انجام داده تا حوزه‌ی فناوری را از سیطره‌ی مردان خارج کرده و این حوزه از کسب و کار را از تسلط مردان خارج کند. Girls Who Code در تلاش است تا با آموزش دختران و تشویق آن‌ها به فعالیت در حوزه‌های مختلف صنعت رایانه و فناوری، حضور پررنگ مردان را در این حوزه کمرنگ‌تر و نابرابری جنسی را در حوزه‌ی فناوری از بین ببرد. اخیرا وی به فعالیت اصلی خود یعنی مشاوره بازگشته و مشتریان خود را در زمینه‌هایی چون مدیریت و برنامه‌ریزی استراتژیک، جذب سرمایه و ارتباطات مشاوره می‌دهد.

آدام دی آنجلو
سن: ۲۹ سال
شغل: موسس و مدیرعامل Quara



دلیل تاثیرگذاری:  کمپانی Q&A که دی آنجلو آن را بنیان نهاده هم‌اکنون ارزشی برابر ۹۰۰ میلیون دلار داشته و ۷۵ نفر در آن مشغول به کار هستند. آدام موفق شده تا سرمایه‌ای برابر ۱۴۱ میلیون دلار را برای کمپانی خود جمع‌آوری کند. همچنین باید به این نکته اشاره کرد که وی جزو اولین افرادی است که در فیس‌بوک مشغول به‌کار بوده‌اند.

جان زیمر
سن: ۲۹ سال
شغل: موسس و رئیس کمپانی Lyft



دلیلی تاثیرگذاری: زیمر موفق شده تا سرمایه‌ای برابر ۳۳۲.۵ میلیون دلار را برای اپلیکیشنی که هدف از توسعه‌‌ی آن ایجاد سیستم جدیدی از حمل و نقل است. Lyft هم‌اکنون ۲۵۰ کارمند دارد.

آرون لیوای
سن: ۲۸ سال
شغل: موسس و مدیرعامل Box



دلیل تاثیرگذاری: انتظار می‌رود کمپانی Box‌ که با ارائه‌ی سرویس آنلاین اشتراک‌گذاری فایل‌ها و سرویس ذخیره‌ی ابری نامی برای خود دست و پا کرده است، در آینده‌ی نزدیک وارد بازار بورس شده و ارزش خود را ۲۵۰ میلیون دلار دیگر افزایش دهد. درآمد این کمپانی در هر سال برابر ۱۲۴ میلیون دلار است. این کمپانی با سرمایه‌ای برابر ۴۱۴.۱ میلیون دلار و با در اختیار داشتن ۱،۱۸۳ نفر کارمند در حال طی مسیر موفقیت خود است.

مایک کرگر
سن:  ۲۸ سال
شغل: موسس اینستاگرام



دلیل تاثیرگذاری: مایک‌کرگر موسس سرویس اشتراک‌گذاری تصاویر اینستاگرام است و با وجود راه‌اندازی این سرویس با کوین‌سیستروم، مایک را به‌عنوان روح اینستاگرام می‌شناسند. وی اینستاگرام را همراه با کوین سیستروم در سال ۲۰۱۰ میلادی بنیان نهاده است و نقش پررنگی در توسعه‌ی این سرویس داشته است. اینستاگرام پس از همکاری این دو برای توسعه‌ی یک اپلیکیشن اشتراک‌گذاری مکان‌محور متولد شده است.

لیسا فالزونه
سن: ۲۸ سال
شغل: موسس کمپانی Revel Systems



دلیل تاثیرگذاری: لیسا با توسعه‌ی سیستم فروش مبتنی بر آیپد کمپانی Square که توسط شعب فروشگاه‌هایی چون Popeyes‌ مورد استفاده قرار می‌گیرد، موفقیت بزرگی از آن خود کرده است. این کمپانی تاکنون سرمایه‌ای ۱۳.۸ میلیون دلاری را مال خود کرده و هم‌اکنون نیز ۱۳۴ نفر در حال فعالیت در این کمپانی هستند.

جاش کوشنر
سن: ۲۸ سال
شغل: موسس کمپانی‌های Thrive Capital and Oscar



دلیل تاثیرگذاری: کوشنر با جذب مهندسان کارکشته‌ی کمپانی گوگل و همچنین استخدام مدیر ارشد فناوری در Tumblr توانسته تا سرمایه‌ای ۷۰ میلیون دلاری را برای کمپانی اسکار جذب کند. این کمپانی هم‌اکنون در حدود ۵۲ نفر کارمند دارد. کمپانی اسکار در زمینه‌ی بیمه‌ی درمانی فعالیت می‌کند که ایده‌ی خلاقانه‌ی بکار برده شده توسط این کمپانی رابطه‌ی مشتریان با کمپانی بیمه در رابطه صدور و پرداخت صورت‌حساب‌ها را تسهیل کرده است.

رابی استین
سن: ۲۸ سال
شغل: مدیر محصولات در یاهو



دلیل تاثیرگذاری: رابی‌استین توسعه‌دهنده‌ی سرویس Stamped است که این کمپانی توسط یاهو خریداری شد و در نتیجه استین نیز راه یاهو را در پیش گرفته است. اپلیکیشن Stamped امکان پیدا کردن و اشتراک‌گذاری پیشنهادات برای استفاده از رستوران‌ها، کافه‌ها یا هر مکان و سرویس دیگری را بین اعضا امکان‌پذیر می‌کند. این کمپانی پیش از تصاحب توسط یاهو سرمایه‌ای ۳ میلیون دلاری را کسب کرده بود.

سم آلتمن
سن: ۲۸ سال
شغل: رئیس Y Comnbinator و موسس Loopt



دلیل تاثیرگذاری: Y Combinator بنیادی برای حمایت و سر و شکل دادن به محصولات و ایده‌های استارت‌آپ‌ها است که با سرمایه‌گذاری روی استارت‌آپ‌ها بخشی از سهام آن‌ها را از آن خود می‌کند. اما آلتمن پس از تاسیس کمپانی Loopt و توسعه‌ی اپلیکیشن Loopt به این مقام رسیده است. اپلیکیشن Loopt یک شبکه‌ی اجتماعی مکان‌محور است که توسط Green Dot Corporation تصاحب شد. این کمپانی پیش از رفتن به زیر پرچم Green Dot سرمایه‌ای برابر ۳۹.۱ میلیون دلار را از آن خود کرده بود.

آرش فردوسی
سن: ۲۸ سال
شغل: موسس و مدیر اجرایی در دراپ‌باکس



دلیل تاثیرگذاری: آرش فردوسی که یک ایرانی-آمریکایی است، به‌همراه Drew Houston دیگر بنیان‌گذار دراپ‌باکس که ۳۱ سال دارد، نحوه‌ی ذخیره‌ی فایل‌ها و استفاده از سرویس‌های ذخیره‌ی ابری را تغییر داده است. شاید جالب باشید تا بدانید که هم‌اکنون هر پنج دقیقه بیش از یک میلیون فایل در دراپ‌باکس ذخیره می‌شود. این کمپانی هم‌اکنون سرمایه‌ای ۱.۱ میلیارد دلاری را در اختیار داشته و ۶۹۴ نفر نیز در آن مشغول به کار هستند.

اریک میجیکوفسکی
سن: ۲۸ سال
شغل: موسس Pebble



دلیل تاثیرگذاری: میجیکوفسکی با طراحی و توسعه‌ی ساعت‌هوشمند خود به یکی از موفق‌ترین برند‌ها در زمینه‌ی تولید ساعت‌های‌هوشمند تبدیل شد که طرفداران بسیاری نیز در میان منتقدان دنیای فناوری و کاربران دارد. ساعت‌هوشمند پبل کار خود را از کیک‌استارتر آغاز کرده و هم‌اکنون سرمایه‌ای برابر ۲۵.۷ میلیون دلار دارد. ۳۵ نفر هم‌اکنون مشغول کار در پبل هستند.

سارا هایدر
سن: ۲۷ سال
شغل: توسعه‌دهنده‌‌ی اندروید در Secret



دلیل تاثیرگذاری: هایدر پیش از کار برای Secret‌ در کمپانی‌های نام‌آشنایی چون گوگل و توئیتر سابقه‌ی فعالیت دارد. وظیفه‌ی وی در Secret انتقال و توسعه‌ی اپلیکیشن این کمپانی از iOS به اندروید است. Secret هم‌اکنون سرمایه‌ای برابر ۱۰ میلیون دلار را جذب کرده است.

دیوید کارپ
سن: ۲۷ سال
شغل: موسس و مدیرعامل Tumblr



دلیل تاثیرگذاری: یکی از اصلی‌ترین خدمات کارپ این بود که وبلاگ‌نویسی را با جذاب‌کردن داشبورد مورد استفاده بسیار جالب‌تر و به‌بیان بهتر دوست داشتنی‌تر کرد. Tumblr در سال ۲۰۱۳ میلادی توسط یاهو با پرداخت مبلغی برابر ۱.۱ میلیارد دلار تصاحب شد. کارپ در حال حاضر ثروتی برابر ۲۰۰ میلیون دلار دارد.

تِد لیوینگستو18
سن: ۲۶ سال
شغل: موسس و مدیرعامل Kik Messenger



دلیل تاثیرگذاری: کیک‌مسنجر در حال تبدیل شدن به یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های ارتباطی بین نوجوانان است. کیک‌مسنجر در حال حاضر ۱۲۵ میلیون نفر کاربر داشته و سرمایه‌ی این کمپانی به ۲۷.۵ میلیون دلار رسیده است. کیک‌مسنجر در حال حاضر ۵۰ کارمند دارد.

تریسی چو
سن: ۲۶ سال
شغل: مهندس نرم‌افزار در Pinterest



دلیل تاثیرگذاری: چو سابقه‌ی فعالیت در دو کمپانی بزرگ فیس‌بوک و گوگل و همچنین Quora را داشته و در حال حاضر به‌عنوان یکی از افراد کلیدی در کمپانی Pinterest ایفای نقش می‌کند. وی همچنین پیشنهاد فیس‌بوک برای بازگشت به کار را در این کمپانی رد رده است. چو علاوه بر کار در Pinterest فعالیتی جانبی را با نام Where are the numbers دنبال می‌کند که هدف از آن محاسبه‌ی بانوانی است که در صنعت فناوری در حال کار هستند.

سث پرایبا
سن: ۲۵ سال
شغل: موسس SCVNGR و LevelUp



دلیل تاثیرگذاری: سث یک سال پیش از توسعه‌ی سرویس خود وارد دانسگاه پرینستون شد و سپس پس از یک سال پلتفرم بازی مکان محور خود را توسعه داد که براساس یک سیستم پرداخت مبتنی بر ابزار‌های قاب حمل بود. LevelUp هم‌اکنون در حدود ۸۵ کارمند داشته و یکی از قوی‌ترین کمپانی‌های موجود در زمینه‌ی سیستم پرداخت موبایل بوده و در حدود ۱.۵ میلیون مشترک دارد که مشتمل بر ۱۴۰۰۰ مکان تجاری است. LevelUp هم‌اکنون سرمایه‌ای بالغ بر ۴۰ میلیون دلار را جمع‌آوری کرده است.

بابی مورفی، ایوان اشپیگ
سن: ۲۵ و ۲۳ سال
شغل: بنیان‌گذاران اسنپ‌چت



دلیلی تاثیرگذاری: این دو تن که اسنپ‌چت را بنیان نهاده‌اند، پیشنهاد ۳ میلیارد دلاری را مارک‌زاکربرگ برای تصاحب اسنپ‌چت را رد کردند. اسنپ‌چت هم‌اکنون ۵۶ کارمند دارد. این کمپانی سرمایه‌ای برابر ۱۲۳ میلیون دلار داشته و ارزش این کمپانی ۲ میلیارد دلار برآورد شده است.

پاتریک کولیسون، جان کولیسون
سن: ۲۵ و ۲۳ سال
شغل: موسس Stripe



دلیل تاثیرگذاری: این دو برادر با راه‌اندازی سرویس پرداخت خود، سالانه شاهد رد و بدل شدن میلیاردها دلار پول از طریق این سرویس هستند. کمپانی Stripe هم‌اکنون ارزشی برابر ۱.۷۵ میلیارد دلار دارد و این کمپانی در طول فعالیت خود توانسته سرمایه‌ای ۱۲۰ میلیون دلاری را به‌همراه ۸۳ کارمند جذب کند.

کلسی فالت
سن: ۲۴ سال
شغل: موسس و مدیرعامل Poptip



دلیل تاثیرگذاری: کلسی فالتر پلتفرمی برای انجام تحقیقات در قالب شبکه‌های اجتماعی توسعه داده که کشتریان بزرگی از آن استفاده می‌کنندپ که می‌توان به CNN، Budweiser، the NFL و !E در جریان برگزاری مراسم اسکار اشاره کرد. Poptip در حال حاضر دارای ۱۱ کارمند است و سرمایه‌ی این کمپانی ۲.۴ میلیون دلار برآورد شده است.

دانیل گراس
سن: ۲۳ سال
شغل: موسس Greplin/Cue



دلیل تاثیرگذاری: گراس با توسعه‌ی اپلیکیشنی که وظیفه‌ی آ ن ایفای نقش به‌عنوان یک دستیار شخصی بود، نام و نشانی را برای خود دست و پا کرد و سپس اپل این کمپانی را با مبلغی برابر ۵۰ میلیون دلار از آن خود کرد. البته پیش از تصاحب توسط اپل، Greplin که بعدها به Cue تغییر نام داد، سرمایه‌ای ۴.۷ میلیون را جمع کرده بود.

برایان وان25
سن: ۲۳ سال
شغل: موسس و مدیرعامل Kiip



دلیل تاثیرگذاری:  وانگ پس از فارغ‌التحصیل شدن از کالج در پی راهی برای ارتباط بهتر برندها با کاربران ابزار‌های‌هوشمند قابل حمل بود و از این‌رو تصمیم به توسعه‌ی سیستمی گرفت که در صورت استفاده از آن آگهی‌های بازرگانی تعاملی شده و در صورتی که کاربران از آن‌ها استفاده می‌کردند، پاداشی را دریافت می‌کنند. Kiip هم‌اکنون سرمایه‌ای بیش از ۱۵.۳ میلیون دلار را جذب کرده و ۶۰ نفر نیز در این کمپانی مشغول به کار هستند.

لوکاس دوپلان
سن:  ۲۲ سال
شغل: موسس و مدیرعامل Cinkle



دلیل تاثیرگذاری: دوپلان با تاسیس کمپانی خود در سال ۲۰۱۱ میلادی بزرگ‌ترین جمع سرمایه‌ را در دره‌ی سیلیکون با جمع‌آوری مبلغ ۲۵ میلیون دلار به نام خود ثبت کرده است. این استارت‌آپ که در حال توسعه‌ی یک سیستم پرداخت مبتنی بر گجت‌های موبایل است هنوز محصول خود را معرفی نکرده و با جذب ۴۰ کارمند و با سرمایه‌ای ۳۰.۵ میلیون دلاری در پی عرضه‌ی محصول خود به بازار است.

جاش میلر
سن: ۲۲ سال
شغل: موسس Branch



دلیل تاثیرگذاری: ‌Branch محصولی است که میلر، فارغ‌التحصیل دانشگاه پرینستون برای ارتباط افراد و اشتراک‌گذاری عقاید برای یک موضوع خاص با استفاده از توئیتر و مخاطبان ایمیل ایجاد کرده است. البته برنچ با پرداخت مبلغی برابر ۱۵ میلیون دلار زیر پرچم فیس بوک رفته است. برنچ پیش از تصاحب توسط فیس‌‌بوک ۴ کارمند داشت.

پالمر لاکی
سن: ۲۱ سال
شغل: موسس Oculus VR



دلیل تاثیرگذاری: پالمر با معرفی هدست واقعیت مجازی خود تعریف جدیدی از واقعیت مجازی را ارائه کرد. آکیولس پیش از تصاحب توسط فیس‌بوک سرمایه‌ای برابر ۹۳.۴ میلیون دلار به‌همراه ۸۱ کارمند داشت. این کمپانی با مبلغی برابر ۲ میلیارد دلار توسط فیس‌بوک تصاحب شد.

ساحیل لاوینجیا
سن: ۲۱ سال
شغل: موسس Gumroad



دلیل تاثیرگذاری: کار در Pinterest لاوینجیا را راضی نمی‌کرد از این‌رو وی از کمپانی خارج شده و در پی تحقق ایده‌های خود رفت. لاوینجیا یک ابزار تحت وب با نام Gumroad تاسیس کرد که هدف از آن فروش مستقیم محتویات دیجیتال به کاربران بود که از جمله‌ی آن می‌توان به فایل‌های mp3 اشاره کرد. از سال ۲۰۱۱ میلادی Gumroad سرمایه‌ای برابر ۸.۱ میلیون دلار جذب کرده و این کمپانی هم‌اکنون ۱ کارمند در اختیار دارد.

نیک دالویسیو
سن: ۱۸ سال
شغل: موسس Summly و یکی از توسعه‌دهندگان در News Digest کمپانی یاهو



دلیل تاثیرگذاری: نیک دالویسو با راه‌اندازی اپلیکیشن Summly نحوه دریافت و همچنین نمایش اخبار را در گجت‌های موبایل متحول کرد، بطوریکه یاهو کمپانی نیک جوان را خریداری کرد و وی هم‌اکنون در بخش News Digest یاهو مشغول به‌کار است. Summly پیش از خرید توسط یاهو سرمایه‌ای ۱.۵ میلیون دلاری را جمع‌آوری کرده بود که در ادامه با مبلغی برابر ۳۰ میلیون دلار توسط یاهو خریداری شد.

منبع: زومیت/دویچه وله/فرارو

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

پروانه انتشار

پایگاه خبری
به موجب ماده 13 قانون مطبوعات

مصوب 1364/12/28مجلس شورای اسلامی
پروانه انتشار پایگاه خبری "یزدفردا "

در زمینه " اقتصادی،سیاسی"

به زبان "فارسی"

به شماره

ثبت "76093"

صادر گردید .

value="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
مخاطبان آن لاین یزدفردا -فرداییان همیشه همراه یزدفردا در سراسر جهان

محتویات این صفحه را به زبان  مورد نظر خود ترجمه کنید

This page is translated into your language 

 



  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارش ها ومسنندات خبری شماست.

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا