پایگاه خبری یزدفردا"خون‌آشامی جراحان برای نجات جان یک بیمار/جراحان انگلیسی برای برداشتن لخته در ریه یک بیمار مجبور به خارج کردن تمام خون از بدن وی شدند.

 
به گزارش ایسنا، با انجام اسکن اشعه‌ایکس از ریه یک بیمار مبتلا به فشار خون ریوی ترمبوآمبولیک مزمن (CTEPH)‌، وجود لخته‌های خونی در ریه مشاهده شد که منجر به تنگی نفس شدید بیمار شده بود.
 
بدن بطور طبیعی این لخته‌ها را حل می کند، اما در برخی موارد نادر این لخته حل نشده و منجر به مسدود شدن شریان‌ها و جلوگیری از جریان طبیعی خون می‌شود.
 
جراحان بیمارستان پاپ‌ورث در یک عمل جراحی دشوار که هفت ساعت بطول انجامید، کل خون بدن بیمار دچار آمبولی مزمن ریه (اندارترکتومی) را بمدت 20 دقیقه خارج کردند؛ پمپ قلبی- ریوی کنترل عملکرد حیاتی بدن را برعهده گرفته و مغز بطور طبیعی به فعالیت خود ادامه داد، ‌بدون اینکه خون اکسیژن‌دار در بدن جریان داشته باشد.
 
در مدت 20 دقیقه و پیش از اینکه اندام حیاتی بدن بطور کامل از کار بیفتند، لخته‌های خونی در ریه که تنفس بیمار را مختل کرده بودند، خارج شدند.
 
این بیمارستان یکی از چهار مرکز در دنیا و تنها مرکز در انگلیس است که این عمل دشوار و پیچیده را در آن انجام می‌شود.

 

تغذیه ناسالم مغز مردان را ملتهب می‌کند/متخصصان سلامت در بررسی‌های آزمایشگاهی دریافتند تاثیر مخرب مصرف غذاهای ناسالم روی مغز مردان بیش از زنان است.

به گزارش دیسکاوری، متخصصان آمریکایی در مطالعه‌ای که روی تعدادی موش انجام دادند مشاهده کردند تاثیر مخرب غذاهای ناسالم با التهاب مغز در موش‌های نر مرتبط است در حالی که مغز موش‌های ماده با هورمون استروژن محافظت می‌شود.

دکتر «دبورا کلگ»،‌ متخصص ارشد این مطالعه از دانشگاه تگزاس گفت: برای انجام این مطالعه اقدام کردیم زیرا این ارتباط با التهاب در مغز موش‌های نر مشاهده شد و به این ترتیب این پرسش مطرح شد که آیا این فرآیند در موش‌های ماده هم اتفاق می‌افتد؟

در بررسی‌های پیشین آمده است یکی از دلایل التهاب در غده هیپوتالاموس، اسید «پالمیتیک» نوعی اسیدچرب اشباع شده در روغن پالم و محصولات لبنی و گوشت است و در غذاهای با میزان چربی بالا زیاد است.

در این بررسی تاثیر رژیم غذایی معمولی و رژیم با میزان چربی بالا روی موش‌های نر و ماده مورد مطالعه قرار گرفت. پس از گذشت 16 ماه از شروع مطالعه نشانه‌هایی از بروز التهاب در مغز موش‌های نر مشاهده شد در حالی که این وضعیت در هیپوتالاموس موش‌های ماده مشاهده نشد.

متخصصان می‌گویند از آنجا که بیولوژی موش‌ها شباهت زیادی به بدن انسان دارد احتمال می‌دهند که فست‌فودها و تنقلات ناسالم همین تاثیر را روی مغز مردها نیز داشته باشند و انجام مطالعات بیشتر در این زمینه ضروری است.
 

 


این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

پروانه انتشار

پایگاه خبری
به موجب ماده 13 قانون مطبوعات

مصوب 1364/12/28مجلس شورای اسلامی
پروانه انتشار پایگاه خبری "یزدفردا "

در زمینه " اقتصادی،سیاسی"

به زبان "فارسی"

به شماره

ثبت "76093"

صادر گردید .

value="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
مخاطبان آن لاین یزدفردا -فرداییان همیشه همراه یزدفردا در سراسر جهان

محتویات این صفحه را به زبان  مورد نظر خود ترجمه کنید

This page is translated into your language 

 



  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارش ها ومسنندات خبری شماست.

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا