یزدفردا"وزیر بهداشت با اشاره به جو روانی ایجادشده در جامعه درباره آنفلوانزا گفت: این یک سرماخوردگی ساده است و افرادی کشور را ملتهب کردند که داروهای تاریخ گذشته خود را به فروش برسانند، دستگاه نظارتی باید بگوید این افراد چه کسانی بودند .

هاشمی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر به وجود آمدن بازار سیاه ماسک، دارو و واکسن برای آنفلوانزا گفت: عده‌ای با وجود توضیحات ما، کشور را وارد اضطراب کرده‌اند و به راحتی توانستند در فضای مجازی و تلویزیون آنتن بگیرند. هاشمی ادامه داد: ما به زحمت توانستیم این باور را به مردم برگردانیم که H1N1همان سرماخوردگی است که از بچگی و سال هاست با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم.

هاشمی ادامه داد: ما از زمان موسم حج در مورد آنفلوانزا اطلاع‌رسانی کردیم اما به یکباره عده‌ای موجی ایجاد کردند که خیلی چیزها در آن فروخته شد حتی بازار سیاه برای ماسک و واکسن به‌وجود آمد و داروهای تاریخ گذشته همه به فروش رفت. به نظر می‌رسد با فروش این اقلام دیگر آنفلوانزا در کشور ریشه‌کن شده است.

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه رسانه‌ها نقش مهمی در اطلاع‌رسانی صحیح به مردم دارند، گفت: البته این موجی که ایجاد شد از یک جهت خوب بود چرا که توجه مردم را به خود جلب کرد اما اینکه چه کسانی و با چه هدفی این موج را ایجاد کردند دستگاه‌های نظارتی باید پاسخگو باشند، به عقیده من هرازچندگاهی یک عملیات روانی در مورد موفقیت‌های دولت در حوزه سلامت صورت می‌گیرد که البته در برخی از آنها ما نیز مقصر هستیم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا