یزدفردا" رئیس‌جمهور لایحه برنامه ششم توسعه و لایحه بودجه سال ۹۵ را تقدیم رئیس مجلس کرد.


به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور که ساعاتی پیش برای تقدیم لایحه بودجه سال 95 و لایحه برنامه ششم به صحن علنی مجلس آمده بود، این دو لایحه را تقدیم علی لاریجانی رئیس مجلس کرد.

رئیس‌جمهور با حضور در صحن علنی مجلس پیش از تقدیم این دو لایحه، توضیحاتی در مورد شرایط اقتصادی، کاهش تورم و رکود مطرح کرد.

براساس آئین‌نامه داخلی مجلس دولت باید 15 آذرماه هر سال لایحه بودجه سنواتی را به مجلس تقدیم کند.

همچنین براساس قانون برنامه و بودجه لوایح برنامه‌های توسعه نیز باید شهریورماه تقدیم مجلس شود که دولت در این زمینه تخلف داشت و لایحه برنامه ششم را با حدود 4 ماه تاخیر و لایحه بودجه سال 95 را نیز با 43 روز تاخیر تقدیم مجلس کرد.

با توجه به تاخیر دولت در تقدیم این دو لایحه به مجلس و زمان کوتاه باقیمانده تا انتخابات مجلس شورای اسلامی به نظر می‌رسد که تصویب لایحه دو دوازدهم بودجه بسیار محتمل است..

رئیس‌جمهور ساعتی قبل لوایح برنامه ششم توسعه و بودجه 95 را برای بررسی تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد.

 
به گزارش فرارو، حسن روحانی رئیس‌جمهور که از صبح امروز در صحن علنی مجلس شورای اسلامی حضور یافته بود، ساعتی قبل و پس از پایان سخنرانی‌اش لوایح اولین بودجه پس از اجرایی شدن برجام و برنامه ششم توسعه را تقدیم هئیت رئیسه مجلس شورای اسلامی کرد.
 
 علی لاریجانی رئیس مجلس هم هنگام تحویل گرفتن لوایح بودجه 95 و برنامه ششم توسعه از زحمات دکتر روحانی رئیس جمهور تشکر کرد. عکس های سایت ریاست جمهوری، محمدعلی نجیب عکاس ایسکا، محمدبابائی عکاس ایرنا، حامد حق دوست عکاس مهر و امین خسروشاهی عکاس ایسنا از حضور روحانی در مجلس را در زیر می‌بینید.

 





سایت خبری یزد فردا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا