یزدفردا "با حضور سید محمدمیرمحمدی استاندار یزد، محمدمهدی شرافت مدیرکل میراث فرهنگی یزد، فرماندار میبد و جمعی دیگر از مسئولین هتل گلشن میبد واقع در محله مهرجرد میبد افتتاح شد.

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا"مدیرکل میراث فرهنگی یزد در این خصوص عنوان کرد: خانه گلشن میبد چند سال قبل توسط فرمانداری شهرستان خریداری شد و با همت شرکت تعاونی همیاری دهیاری ها و همچنین مشارکت میراث فرهنگی مرمت گردید که به دلیل پتانسیل بالای جذب گردشگر در این شهرستان و همچنین قابلیت های این خانه تاریخی به هتل تغییرکاربری پیدا کرد.

محمدمهدی شرافت افزود: در راستای مرمت و تجهیز این هتل حدود ده میلیارد ریال اعتبار هزینه گردیده است و اکنون با ظرفیت دوازده اتاق، شش سوئیت و چهل تخت کار خود را آغاز نموده است.

وی تصریح کرد: اداره کل میراث فرهنگی نیز در سال گذشته با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال بدنه سازی و کف سازی بافت اطراف این پروژه را به انجام رساند.

این مقام مسئول همچنین از تلاشها و زحمات سیدابوالقاسم حسینی مدیرعامل شرکت تعاونی همیاری دهیاری ها در راستای اجرایی شدن این پروژه تشکر و قدردانی نمود.

گفتنی است: خانه تاریخی گلشن که محل استقرار هتل گلشن میبد می باشد متعلق به دوره قاجار می باشد و در سال 82 با شماره 10877 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا