آیت‌الله سید محمد کاظم مدرسی: این برنامه (استغاثه) کار روشن و شایسته‌ای است، منتها باید کار به صورتی انجام گیرد که ان‌شاءالله اقبال عمومی انجام شود و حاشیه نداشته باشد، کسی نمی‌خواهد خدای نکرده بدعتی بگذارد.
به نقل از خبرنگار ستاد استغاثه برای تعجیل در ظهور امام عصر(عج) جلسه اعضای ستاد مردمی استغاثه برای تعجیل در ظهور امام عصر(عج) یکشنبه شانزدهم اسفندماه با حضور آیت‌الله سید محمد کاظم مدرسی و مسئولین کمیته‌های 22 گانه این ستاد برگزار گردید. در این جلسه مسئولین کمیته‌ها گزارشاتی از اقدامات انجام شده ارائه نمودند، سپس آیت‌الله مدرسی، مسئول ستاد برگزاری نماز استغاثه برای تعجیل در ظهور امام عصر(عج) ضمن اشاره به اهمیت زنده نگه داشتن نام و یاد حضرت ولی عصر(عج) در آخرالزمان به تبیین موضوع استغاثه پرداخت و از دست‌اندرکاران این طرح تشکر نمود.
آیت‌الله سید محمد کاظم مدرسی در ابتدا اظهار داشت: از وظایف هر شیعه در دوران پر مشقت غیبت - مطابق آموزه‌های دینی و سیره علما- زنده نگه داشتن نام و یاد حضرت ولی عصر(عج) به انحا و اقسام مختلف است. پیامبر اکرم(ص) در جمع اصحاب خویش دعا کردند: خداوندا برادرانم را به من نشان بده! اصحاب گفتند: یا رسول الله! مگر ما برادران شما نیستیم؟ فرمودند: نه شما اصحاب من هستید برادران من کسانی هستند در آخرالزمان خواهند آمد در حالی که من را ندیده‌اند به من ایمان دارند. وی با اشاره به روایتی دیگر درباره ارزش ایمان در دوران آخرالزمان خاطرنشان کرد: در حال حاضر داریم می‌بینیم در شرایط اجتماعی، فرهنگی، امنیتی و اخلاقی، دنیا به گونه‌ای نیست که هر کسی بتواند آن را صبوری کند، کسانی می‌توانند تحمل کنند که پیامبر(ص) در مورد آنها می‌فرمایند: آنان به من ایمان می‌آورند در حالی که مرا ندیده‌اند. خداوند متعال هم پدران و مادرانشان را به من شناسانده است قبل از اینکه به دنیا بیایند.
مسئول ستاد برگزاری نماز استغاثه برای تعجیل در ظهور ادامه داد: بالاخره یکی از وظایف ما در دوره آخر‌الزمان ذکر و یاد و نام حضرت ولی عصر(عج) است. یکی از بهترین مناسبت‌ها پایان هر سال است. با توجه به جایگاه ویژه‌ی آخر سال که وقت مناسبی برای محاسبه نفس است و انسان‌ها می‌توانند توجه بیشتری به امام زمان‌شان که قطب عالم امکان و سبب اتصال زمین و آسمان‌هاست داشته باشند؛ لذا فضا برای استغاثه برای تعجیل فرج حضرت مهدی موعود(عج) مناسب است.‌ استغاثه‌ای که الحمدالله دوستان ما و عزیزان حاضر زحمت کشیدند، در این برنامه انصافآ حالا هم در استان و هم در سطح خارج از استان جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده هم در رسانه کم و بیش البته و هم در غیررسانه کارهایی صورت گرفته است. برنامه نماز استغاثه (به نیت تعجیل در امر فرج) امری شایسته، روشن و مبرم است. الحمدلله نظر مراجع معظم تقلید هم که اخذ شده، که این کار بسیار لازمی بود.
امام جمعه محمدآباد با بیان اینکه این برنامه کار روشن و شایسته‌ای است گفت: منتها باید کار به صورتی انجام گیرد که ان‌شاءالله اقبال عمومی انجام شود و حاشیه نداشته باشد، کسی نمی‌خواهد خدای نکرده بدعتی بگذارد، نباید برای جایگاه اقامه نماز مثلاً قداستی تراشید، نه معمولاً عبادات در مراکز و اماکن متبرک انجام می‌گیرد -الا نماز استسقاء- مدرسی اضافه کرد: اولویت خواندن نماز استغاثه، در فضای متبرک با ارزشی می‌باشد؛ جایی که اقبال خوبی داشته باشد جایی باشد که احساس کنیم ارزش بیشتری دارد افرادی بیایند که خیلی توجه ندارند. باید توجه داشته باشیم نماز استغاثه را با یاد و نام او باارزش کنیم، به حضرت ولی عصر(عج) متوسل شویم. آن هم با همت‌های عالی نه با همت‌های بی‌ارزش، انسان هر چیز را باید از ائمه(ع) دریافت کند حتی نمک طعامش را. هر چه انسان تلاش کند جامعه را مهیا کند عالی و بهتر، خیلی با ارزش‌تر است.
آیت‌الله سید محمد کاظم مدرسی در آخر گفت: تقدیر و تشکر می‌کنیم از دست اندرکاران؛ افرادی که در فضای مجازی،‌ فضای حقیقی، دستگاه‌های دولتی و... زحمت می‌کشند و با شخصیت‌های استان و خارج از استان تماس گرفتند. ان‌شاءالله همه نتیجه‌های این کار را ببینند.
لازم به ذکر است حرکت مردمی استغاثه برای تعجیل در ظهور امام عصر(عج) جمعه 28 اسفندماه بعد از برگزاری دعای ندبه در ساعت 20: 7 در آستان مقدس امامزاده جعفر(بعثت) انجام می‌شود و منتظران مهدی موعود(عج) مسیر امامزاده تا گلزار شهدای گمنام امیرچخماق را پیاده طی خواهند کرد و نماز استغاثه را به نیت تعجیل در ظهور منجی عالم بشریت(عج) اقامه می‌نمایند.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا