پارك علم و فن‌آوري يزد،رتبه دوم كشوري در تعداد موسسات فن‌آوري را داراست



مدير روابط عمومي و امور بين‌الملل پارك علم و فن‌آوري استان يزد گفت:
اين مركز از لحاظ تعداد هسته‌ها و موسسات فن‌آوري زير پوشش در رتبه دوم كشوري، پس از اصفهان قرار دارد.

محمد قويدل روزپنجشنبه درگفت و گو با خبرنگاران افزود:اين مركز فعاليت خود را از سال‪ ۸۰‬در اين استان آغاز كرده و‪ ۹۴‬موسسه در آن مستقر هستند.

به گفته او اين رقم تا پنج سال آينده به‪ ۲۰۰‬موسسه افزايش خواهد يافت.

قويدل گفت: صندوق پژوهش فن‌آوري در اين مركز، راه‌اندازي شده و اين صندوق از فعاليت‌هاي پژوهشي، علمي و فناوري‌هاي نو حمايت مي‌كند.

او افزود:۴۹درصد از سهامداران اين صندوق از بخش دولتي هستند و اعطاي وام، تامين سرمايه ريسك پذير، سرمايه‌گذاري در طرحهاي پژوهشي و فناوري از مزاياي اين صندوق است.

قويدل از مهمترين فعاليتهاي اين مركز در سالجاري را مرمت وتعمير كاربري مركز فناوري اقبال، براي استفاده موسسات فن‌آوري بيان كرد و افزود: قرار گرفتن اين مركز در كنار مراكز كارآفريني دانشگاههاي يزد از ويژگيهاي آن است.

وي راه‌اندازي انجمن نخبگان كشور در اين استان را از ديگر فعاليت‌هاي اين مركز نام برد و هدف از راه‌اندازي آن را بكارگيري افراد برگزيده و نخبه جامعه در اين بخش ذكر كرد.

وي اضافه كرد: 250عضو از سراسر كشور در اين انجمن، فعاليت مي‌كنند.

مدير روابط عمومي و امور بين‌الملل پارك علم و فن‌آوري استان يزد گفت: از آغاز فعاليت اين مركز تاكنون‪ ۱۵‬تفاهم نامه همكاري با سازمانها و شركتهاي مختلف به امضا رسيده است.

وي افزود: پارك علم و فن‌آوري طبس نيز بعنوان دومين مركز در استان يزد در حال راه‌اندازي است.

قويدل، ايجاد اشتغال مستقيم حداقل‪ ۶۰۰‬نفر در موسسات زير پوشش، آماده سازي حداقل‪ 10آزمايشگاه مجهز و گسترش شبكه داخلي پر سرعت را از برنامه هاي پنج سال آينده اين مركز اعلام كرد.

يزدفردا                                       ايرنا 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا