یزدفردا " استاندار خراسان جنوبی گفت: افزون بر یک سوم نیروهای شاغل در نهادهای اجرایی استان کارگری یا قراردادی هستند، این امر موجب می شود بخش اعظم اعتبار جاری دستگاه ها صرف حقوق و مزایای این نیروها شود.

 سید علی اکبر پرویزی عصرشنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان افزود: تعداد بالای نیروهای کارگری و قراردای در دستگاه های اجرایی از جمله مشکل استان است که دستگاه ها را در سایر هزینه های جاری، با مشکل مواجه کرد.

وی در ادامه اظهار کرد: وجود پروژه های نیمه تمام عمرانی از دیگر مشکل پیش روست که کمیته برنامه ریزی با مسئولیت فرمانداران باید اینگونه پروژه ها را در اولویت کاری و بودجه ای قرار دهند.
وی عنوان کرد: مدیران استان باید با عزمی راسخ به این امور بپردازند و حل شدن حتی یک مشکل باید برای مردم محسوس باشد.
پرویزی اظهار کرد: پایه اعتبارهای جاری و هزینه ای در استان ضعیف است و با تکیه بر این اعتبارها نمی توان نیاز های موجود را رفع کرد پس مدیران استانی در راستای تقویت ارتباط خود با مدیران کشوری، نسبت به جذب اعتبار های ملی تلاش کنند.
به گفته وی رفع نابرابری های پرداختی بین کارکنان از اولویت های کاری دولت است و این موضوع به عنوان یک دستور کار مهم در اولویت کاری هیات دولت و شخص رئیس جمهوری قرار گرفته است. 
همچنین نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان گفت: خراسان جنوبی از لحاظ جذب اعتبار آخرین استان کشور است.
محمد رضا امیر حسنخانی افزود: مدیران نباید طوری برخورد کنند که انگار یک استان برخورداریم و هیچگونه مشکلی نداریم، باید مطالبه گر باشند.
وی ادامه داد: مردم در روستاهای استان، زندگی نمی کنند، فقط نفس می کشند، مدیران استانی نباید برای معضل به وجود آمده خواب داشته باشند باید تدبیری بیندیشند.
وی اظهار کرد: بعضی اوقات گفته می شود در بعضی از شاخص ها بالاتریم در حالی که حتی در بسیاری از شاخصه های استاندارد هم سهم بسیار کمی داریم، پس چرا واقعیت ها را نمی پذیریم.
به گفته وی مردم از نبود اعتبار ناراضی نیستند، آنها از تبعیض ناراحتند و باید این توضیح داده شود که چرا با اینکه پروژه بیمارستان درمانی فردوس و طبس با هم آغاز شده، ولی فردوس هنوز ساختمانش تکمیل نشده در حالی که بیمارستان طبس تجهیز هم شده است.
امیر حسنخانی در ادامه از استاندار و مدیران خراسان جنوبی درخواست کرد تا واقعیت ها را بپذیرند و با هماهنگی و همدلی در راستای پیشرفت استان گام بردارند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا