یزدفردا"محمدرضا حداد در حاشیه بازرسی هیئت نظارت شوراهای حل اختلاف استان یزد که با هدف دیدار با کارکنان و قضات شوراهای حل اختلاف شهرستان اردکان انجام شد با اشاره به مقوله قاضی محوری در قانون جدید شوراهای حل اختلاف، اظهار داشت: این امر بر نظارت بیشتر و مستمر قضات بر عملکرد شعب دلالت دارد.

یزدفردا"محمدرضا حداد در حاشیه بازرسی  هیئت نظارت شوراهای حل اختلاف استان یزد که با هدف دیدار با کارکنان و قضات شوراهای حل اختلاف شهرستان اردکان انجام شد با اشاره به مقوله قاضی محوری در قانون جدید شوراهای حل اختلاف، اظهار داشت: این امر بر نظارت بیشتر و مستمر قضات بر عملکرد شعب دلالت دارد.

معاون رئیس کل دادگستری در امور شوراهای حل اختلاف استان یزد با اشاره به آمار بالای موجودی شعب شورا های حل اختلاف، همت و تلاش بیشتر برای کاهش آمار موجودی پرونده‌های شورا را خواستار شد.

 

وی شعب صلحی را یکی از نوآوری‌های قانون جدید شوراهای حل اختلاف دانست و ابراز داشت: حسب مواد 8 و 11 قانون شوراهای حل اختلاف دادستان و رئیس حوزه قضایی شهرستان می‌توانند با ارجاع پرونده‌ها و شکواییه‌های قابل صلح و سازش به شعب شورا و تلاش این شعب در جهت تحصیل صلح و سازش در این پرونده‌ها، عملکرد خوب و قابل تحسینی را رقم زنند.

این مقام قضایی ضمن بررسی دقیق پرونده‌ها و نحوه خدمات‌رسانی قضایی به مراجعین، گفت: باید با رفع کمبود‌ها و نوافص راه را برای ارائه خدمت خوب و بی‌منت به مردم هموار کرد و با تلاش مضاعف در جهت کاهش آمار پرونده‌های موجودی شعب شورا گام برداشت.

حداد ضمن تشریح نوآوری‌های قانون جدید تصریح کرد: زمینه و شرایط خدمت به مردم در شوراها فراهم است و اعضا و کارکنان شورا باید با سعی و تلاش خود در جهت ارتقای سطح کمی و کیفی حوزه‌های تحت تصدی خود، موجبات شکوفایی و پیشرفت بیشتر شوراهای حل اختلاف شهرستان اردکان را فراهم نمایند.


شایان ذکر است در این بازدید از زحمات و خدمات علی هاتفی، رئیس شورای حل اختلاف شعبه دوم اردکان نیز با اعطای لوح تقدیر تجلیل شد.  

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا