دکتر محمد رضا متوسل الحسینی اظهار داشت: در راستای اهداف پیشگیرانه سازمان دامپزشکی کشور و طبق اعلام قبلی، فاز دوم واکسیناسیون همزمان و سراسری تب برفکی در سال جاری از تاریخ 15/6/95 لغایت 15/7/95 به مدت 25 روز کاری توسط بخش دولتی و خصوصی دامپزشکی در جمعیت گاو و گوساله در استان یزد به اجرا در می آید.

دکتر محمد رضا متوسل الحسینی اظهار داشت: در راستای اهداف پیشگیرانه سازمان دامپزشکی کشور و طبق اعلام قبلی، فاز دوم واکسیناسیون همزمان و سراسری تب برفکی در سال جاری از تاریخ 15/6/95  لغایت 15/7/95 به مدت 25 روز کاری توسط بخش دولتی و خصوصی دامپزشکی در جمعیت گاو و گوساله در استان یزد به اجرا در می آید.

وی در ادامه افزود: در اجرای این طرح، واحدهای گاوداری صنعتی و نیمه صنعتی و مجتمع های گوشت و شیر که از تاریخ واکسیناسیون آنها 4 ماه گذشته است اولویت اول برنامه ی مایه کوبی تب برفکی می باشند و واحدهای روستایی واقع در مناطق پرخطر و اطراف کانون های فعال بیماری در اولویت های بعدی قرار می گیرند. ودراین فاز هزینه تامین واکسن به عهده دامداران محترم ، به میزان 22000 ریال به ازای هر راس گاو وگوساله واجد شرایط بوده وتزریق واکسن به صورت رایگان توسط اکیپ های دولتی وخصوصی صورت خواهد گرفت.

این مقام مسئول تصریح کرد: به منظور جلب مشارکت و همکاری صاحبان دام در اجرای سراسری واکسیناسون تب برفکی اطلاعات لازم از طریق خانه های ترویج، ایستگاه های جمع آوری شیر، تعاونی ها، شوراها و دهیاری ها در اختیار دامداران قرار می گیرد.

متوسل الحسینی در پایان به دامداران توصیه کرد: با واکسیناسیون به موقع دام ها و انجام امور مراقبتی، بهداشتی و قرنطینه ای پس از واکسیناسیون از بروز و شیوع بیماری های مسری دام و مشترک جلوگیری نمایند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا