مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد با بیان اینکه 327 گلزار شهدا در استان وجود دارد، گفت: ساماندهی 60 درصد از این گلزارها اتمام یافته و ساماندهی 45 گلزار نیز در دست اقدام است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری خاتم؛ احمد ابراهیمی روزدوشنبه در حاشیه آیین اتمام پروژه ساماندهی گلزار شهدای روستای فتح آباد در هرات افزود: چنانچه اعتبار و بودجه کافی به این بخش اختصاص یابد تا چند سال آینده تمام گلزارهای شهدای استان ساماندهی می شود.
وی خاطرنشان کرد: ساماندهی گلزار شهدای فتح آباد در هرات با اعتباری افزون بر یک میلیارد و 44 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی و استانی از سال 89 آغاز شده و در سالجاری به اتمام رسیده است.
ابراهیمی اظهار کرد: این گلزار 5 شهید گلگون کفن را در خود جای داده و زیربنای عملیات ساماندهی آن حدود 240 متر مربع است.
وی از تعامل مسئولان شهرستان خاتم با بنیاد شهید قدردانی کرد و یادآور شد: با تعاملات بین دستگاهی تلاش می شود که ساماندهی تمامی گلزارهای شهدا به سرعت انجام شود تا شرمنده شهدا نشده و از دعای آنها محروم نشویم.
در این آیین فرماندار خاتم ساماندهی گلزارهای شهدا در روستاهای ترکان و هرابرجان را خواستار شد و گفت: ساماندهی گلزار شهدا موجب می شود تا علاوه بر حفظ ظاهر این مکان های مقدس، شهروندان نیز با حضور در این جایگاه معنوی از برکات این مکان های مقدس بهرمند شوند.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد در سفر به خاتم با همراهی فرماندار خاتم و جمعی دیگر از مسئولین استانی و شهرستانی علاوه بر حضور در گلزار شهدای فتح آباد با خانواده های معظم شهیدان محمدی و دهقان دیدار و از این خانواده ها تجلیل بعمل آورد.
خاتم هم اکنون 15 گلزار شهدا دارد که چهار گلزار نیاز به تکمیل و ساماندهی دارد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا