خطیب جمعه میبد با اظهار تأسف از بدعهدی‌ها و پیمان‌شکنی‌های آمریکایی‌ها در بر جام گفتند: متأسفانه در این روزها ما شاهدیم که خلاف عهدهایی که بستند و پیمان‌هایی که نوشته‌اند و شعارهایی که آقایان دموکرات داده‌اند؛ کنگره آمریکا، همین روزها قانون داماتو را ۱۰ سال دیگر علیه کشور ما تمدید کرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد به نقل از میبد آدینه، امام‌جمعه میبد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به مصوبات اخیر کنگره امریکا به بیانات رهبر معظم انقلاب دراین‌باره پرداختند و گفتند: ما در قضایای انتخابات امریکا هیچ‌چیز را نباید به آن‌ها گره بزنیم.
حضرت آیت‌الله اعرافی بابیان اینکه در سطح بین‌الملل و وقایعی که در کشورها ازجمله امریکا اتفاق می‌افتد 3 رویکرد وجود دارد، تصریح کرد: دل بستن کسانی در کشوری به آمریکایی‌ها و تنظیم متغیرهای خود با آن‌ها رویکرد خلاف انقلاب اسلامی است.
خطیب جمعه میبد، عدم تلاش و استفاده درست از تحولات را هم رویکردی نادرست خواند.
در حل مشکلات نباید چشممان به آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها باشد
ایشان با تأکید بر اینکه ما نباید خودمان را به آمریکایی‌ها و دعواهای داخلی آن‌ها گره بزنیم اظهار داشتند: اما رویکرد سوم منطق انقلاب اسلامی است که ما، چشممان در حل مشکلاتمان  به آمریکایی‌ها، اروپایی‌ها و صهیونیست‌ها نباشد و باید از فرصت‌ها استفاده کنیم.
دولتمردان ما باید نگاهشان اتکا به ملت و جوانان و سرمایه‌های ملی باشد
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه ما تاکنون هرچه از آمریکایی‌ها دیده‌ایم درواقع یک‌چیز بوده و فقط شکل‌های ظاهر قشنگ و در باطن سم مهلک بوده و گاهی در ظاهر هم تند بوده است تصریح کردند: مهم این است که دولتمردان و مسئولین ما نگاهشان اتکای به ملت، جوانان و سرمایه‌های ملی باشد.
رئیس جامعه المصطفی العالمیه اظهار داشتند: ما خود را نباید به آمدورفت این جناح و آن جناح و این قدرت و آن قدرت گره بزنیم چراکه همه این قدرت‌ها پوشالی‌اند و اگر اراده ما و راه شهیدان ما استمرار پیدا کند می‌توانیم روی پای خود بایستم و پیش برویم.
تمدید قانون داماتو علیه ایران از سوی کنگره آمریکا ظالمانه است
مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اظهار تأسف از بدعهدی‌ها و پیمان‌شکنی‌های آمریکایی‌ها در بر جام گفتند: متأسفانه در این روزها ما شاهدیم که خلاف عهدهایی که بستند و پیمان‌هایی که نوشته‌اند و شعارهایی که آقایان دموکرات داده‌اند؛ کنگره آمریکا، همین روزها قانون داماتو را 10 سال دیگر  علیه کشور ما تمدید کرد.
آمریکایی‌ها از هر چیز عادی هم برای منافع خود استفاده می‌کنند
امام‌جمعه میبد با اشاره به قانون ظالمانه امریکا در طول ده‌های گذشته علیه کشورمان و منع فروش هواپیما  که بستگی به زندگی مردم در دنیاست یادآور شدند: آمریکایی‌ها از هر چیزهای عادی هم برای منافع خودشان استفاده می‌کنند و با  تحریک برای صدور قطعنامه‌های دیگری که در باب حقوق بشر است تلاش می‌کنند، درحالی‌که خودشان در حلب، موصل، یمن و در نقاط مختلف عالم حقوق انسان‌های مظلوم را در عالم تضییع می‌کنند و مجامع بین‌المللی هم ساکت‌اند.
ضرب و شصت‌ها و قوانین بی‌ارزش آمریکایی‌ها برای ما اهمیتی ندارد  
خطیب جمعه میبد خاطرنشان کردند: اما دشمنان بدانند؛ ملت ایران با این شهدا و سرمایه‌های ایمانی و معرفتی، راه خود را ادامه خواهند داد و ضرب و شصت‌ها و قوانین بی‌ارزش آن‌ها برای ما اهمیتی ندارد.
آیت‌الله اعرافی گفتند: ما با عقلانیت، شجاعت، اقتدار و با تکیه‌بر منابع داخلی خود پیش خواهیم رفت و قطعاً توطئه‌هایی که دشمنان  طراحی کرده‌اند به شکست خواهد انجامید.
ایشان با تأکید بر همبستگی ملت و مسئولان افزودند: مسئولان ما باید راه را بر حضور و نفوذ فکری نرم دشمن ببندند و با برنامه‌ریزی‌های اساسی به ارتقا و پیشرفت کشور بیندیشند.
با الگوی بسیج کلیدهای بزرگ فتح پیدا می‌شود
آیت‌الله اعرافی با گرامی داشت هفته بسیج گفتند: الگوی بسیج الگویی است که در هر کاری ورود پیدا کند آن کار موفق می‌شود.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بسیج را کار دقیق، آگاهانه، انقلابی و سریع و درست برشمردند و بابیان اینکه انرژی هسته‌ای با نگاه بسیجی دانشمندان ما تحقق یافت افزودند: وقتی نگاه بسیجی به جامعه تزریق شود، کلیدهای بزرگ فتح، پیروزی و پیشرفت‌های بزرگ پیدا می‌شود بنابراین باید منطق بسیجی و نگاه انقلابی و الگوی بسیج را در کشور زنده نگه‌داریم و دائم از آن تجلیل کنیم.
رئیس جامعه المصطفی العالمیه خاطرنشان کردند: نسل‌های جوان ما باید باروحیه انقلابی و بسیجی وارد میدان‌های بزرگ اقتصاد، صنعت و دفاع و همه عرصه‌ها شوند.
ایشان افزودند: ما نباید فکر کنیم که کشوری در منطقه آرام هستیم بلکه در جهان پرآشوب هستیم و غفلت و بی‌توجهی ما و  مسئولین به این شرایط حساس و کوتاه آمدن و انقلابی نبودن به ما ضربه می‌زند.
حل بحران آب استان یزد عزم ملی می‌طلبد
حضرت آیت‌الله اعرافی با اشاره به مسائل و مشکلات استان به مقوله بحران آب در استان یزد پرداختند و گفتند: مسئولین باید به مقوله بحران آب استان یزد در سطح ملی و کشوری توجه کنند.
امام‌جمعه میبد بابیان اینکه استان یزد، نقش مهمی در اقتصاد و فرهنگ کشور دارد و نخستین اولویت برای این استان، رساندن آب است اظهار داشتند: استان یزد امروز به‌عنوان استان پویا در فرهنگ و صنعت جلوی گسترش کویر را هم گرفته است.
ایشان با اشاره به اقدامات ارزشمند در آب‌رسانی به استان یزد در طول سال‌های گذشته افزودند: آینده آب استان یزد بحرانی است و با شیبی که امروز پروژه‌ها و برنامه‌ریزی‌ها دنبال می‌شود ممکن است مشکلات آب استان به بحران برسد.
خطیب جمعه میبد با تأکید بر اینکه استان یزد جلوی نفوذ کویر در کشور را گرفته است و روند فعلی برنامه‌ریزی برای آب‌رسانی به این استان کافی نیست و عزم ملی می‌طلبد تصریح کردند: مسئولان در مجلس و دولت به مسئله آب و بعدازآن به صنعت مناسب در یزد و مقوله فضای سبز و محیط‌زیست توجه بیشتری کنند.
دولت نیجریه در قبال شیعیان پاک‌باخته مسئول‌اند
آیت‌الله اعرافی در بخشی از بیانات خود به استمرار کشتار مسلمانان در نقاط مختلف عالم پرداختند و گفتند: در یمن، موصل و حلب شاهد هستیم که بمب‌ها و اسلحه‌ی آمریکایی‌ها و وابستگان آن‌ها در منطقه دائم مردم را قتل و عام می‌کند.
مدیر حوزه‌های علمیه کشور، کشتار شیعیان در نیجریه را هم جان‌سوز خواندند و افزودند: در نیجریه شیعیان پاک‌باخته هم در عاشورا قربانی دادند هم در این ایام برای اینکه این‌ها جمع می‌شوند و برای عرض ادب به پیشگاه امام حسین (ع)، مورد تجاوز بخشی از ارتش آن کشور و تکفیری‌ها و وهابی‌ها قرار می‌گیرند.
ایشان به مسئولان کشور نیجریه هشدار دادند: در قبال شیعیان پاک‌باخته مسئولید و نباید با تحریک صهیونیست‌ها و آل سعود دست به کشتار مردم بی‌گناه بزنید.
امام‌جمعه میبد با تأکید بر کنترل ارتش نیجریه گفتند: این عاقبت خوبی برای کشور شما ندارد و اگر شما درست رفتار کنید ضرری نخواهید دید.
امام‌جمعه میبد از مسئولان وزارت خارجه خواستند: در دیپلماسی‌شان نسبت به دفاع از این مظلومان فعال‌تر وجدی‌تر عمل کنند.
اربعین سد محکمی در برابر مطالعه دشمنان است
خطیب جمعه میبد در بخش دیگر از بیانات خود با تشریح جلوه حضور میلیون‌ها انسان در راهپیمایی عظیم اربعین امام حسین (ع) گفتند: حضور میلیون‌ها انسان عاشق و شیدا از سراسر جهان در راهپیمایی بی‌نظیر تاریخی، مایه عزت، عظمت و افتخار ماست؛ این‌که بعد از قرن‌ها این‌همه دل شائف و قلب عاشق و انسان‌ها جمع و در بیابان‌ها نام حسین (ع) بر زبان جاری کنند و عشق و ارادتشان را تقدیم آن ساحت کبریایی بکنند گوهر آسمانی و الهی است.
ایشان خاطرنشان کردند: کی می‌دانست که در غروب عاشورا و مظلومیت زینب کبری در سختی‌هایی که کاروان عاشورا تحمل کرد پیشگویی زینب محقق می‌شود.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بابیان اینکه زینب سلام‌الله علیها سربلند فریاد زد که نام ما باقی خواهد ماند و نورافشانی خواهد کرد و مقابل دشمن تسلیم نشد و شعار آزادی و پیروزی را سر داد افزودند: امروز حضور میلیون‌ها انسان از ایران اسلامی و بیش از 60 کشور جهان همانی است که زینب فریاد کرد.
رئیس جامعه المصطفی العالمیه تصریح کردند: امروز تکفیری‌های سنگ دل و قصی القلب، پیروان بنی‌امیه و بنی مروان و وابستگان آل سعود و صهیونیست‌ها جمع شدند تا قبور آن‌ها را مورد تعرض قرار دهند و راه را برای دشمنان اسلام باز کنند.
امام‌جمعه میبد بابیان اینکه این حضور میلیونی در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی سد محکمی در برابر همه مطامع دشمنان خواهد بود یادآور شدند: این عاشقان دلداده نخواهند گذاشت آن‌ها به ایده‌ها و آرزوهایشان برسند و باید این مراسم باشکوه به بهترین شکل برگزار خواهد شد.
خطیب جمعه میبد با اشاره به انبوه جمعیت و مشکلات پیش رو بر رعایت نظم و مقررات تأکید کردند و افزودند: دولتمردان و مسئولان در استان‌های مرزی و کشور برای حل مشکلات مردم بیشتر توجه کنند.
مناسبت‌ها:
آیت‌الله اعرافی یاد و خاطره خانم مجاهد و مبارز مرضیه حدیدچی دباغ را گرامی داشتند و افزودند: زن قهرمانی که زندگی او برای همه مردان روزگار ما الهام‌بخش است.
ایشان افزودند: مرحوم مرضیه حدیدچی دباغ از زنانی بود که در سخت‌ترین شرایط مبارزه با دستگاه طاغوت، در برابر طاغوت سینه سپر کرد، زندان‌های سخت را تحمل و جان دادن دخترش را تماشا کرد اما خم به ابرو نیاورد و مسیر امام، ولایت و انقلاب را گم نکرد.
امام‌جمعه میبد بابیان اینکه خانم دباغ از انقلاب توقع بی‌جا نکرد و خود را سرباز انقلاب و اسلام  و رهبری می‌دانست افزود: اخلاق، معنویت، مبارزه و ایستادگی زینب گونه او در برابر سختی‌ها برای دختران وزنان امروز و فردای ما الهام‌بخش است.
آیت‌الله اعرافی یاد و خاطره شهدای عملیات سوسنگرد را هم گرامی داشتند و افزودند: عملیات سوسنگرد بسیار سخت و حساسی بود و دشمن شهرهای سوسنگرد، آبادان و خرمشهر را اشغال کرده بود.
خطیب جمعه میبد با اشاره به حضور خود در روزهای نخست آزادسازی سوسنگرد گفتند: از نزدیک شاهد بودم که چگونه رزمندگان دلیر و شجاع ما زیر آن‌همه آتش دشمن مقاومت می‌کردند؛ درحالی‌که بنی‌صدر بجای اینکه فرمانده کل قوا همراه جبهه ما باشد خیانت می‌کرد اما جوانانی از همین شهرستان میبد در آن عملیات قدم‌به‌قدم در طول 8 سال رزمندگان و شهدای سرافراز ما مقابل دشمن سرتاپا مسلح ایستادند و سوسنگرد، آبادان و خرمشهر را آزاد کردند تا این انقلاب، نظام، کشور و بزرگی محفوظ ماند.
خطیب جمعه میبد یاد و خاطره شهیدان اسلام و انقلاب و دفاع مقدس و مقاومت اسلامی و شهیدان مظلوم مدافع حرم و شهدایی که از گوشه و کنار جهان برای دفاع از حرم آل الله جمع شده‌اند و در برابر تکفیری‌ها و انسان‌های دست‌نشانده مستکبرین ایستاده‌اند گرامی داشتند.
امام‌جمعه میبد همچنین یاد و خاطره شهید خزایی که به‌عنوان خبرنگار متعهد و روایتگر مسئول درصحنه‌های دفاع از حرم حضور پیدا کرد و به قله شهادت نائل شد را هم گرامی داشتند.
امام‌جمعه میبد، هفته وقف را هم گرامی داشتند و برای همه واقفان علو درجات را از پیشگاه الهی مسألت کرد.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا