رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بافق از برگزاری دوره تخصصی اقدامات پیش بیمارستانی اعضا جوانان و امدادگران در این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد  / جعفر حسن پور رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بافق اظهار داشت: دوره پیش بیمارستانی ویژه اعضا جوانان و امدادگران جمعیت هلال احمر شهرستان با هدف آشنایی جوانان و امدادگران با نحوه برخورد با مصدومان ترومایی در حوادث و همچنین افزایش توانمندی‌های آنان و انجام مراقبت و اقدامات پیش بیمارستانی مصدومان برگزار شد.

وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت توانمندسازی نیروهای امدادی و آمادگی آنان برای حضور مناسب در صحنه های حادثه به عنوان کمک دهنده اول و بهره‌مندی از متد جدید و ارتقا سطح دانش امدادی و توان عملیاتی آنها، این جمعیت اقدام به برنامه‌ریزی و اجرای دوره آموزشی پیش بیمارستانی کرد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بافق با اشاره به اهمیت آموزش‌های تخصصی در هلال احمر ،عنوان کرد: این دوره آموزشی به مدت 5 روز و با حضور 30 امدادگر برگزار شد.

حسن پور گفت: شرح وظایف نجات‌گر پیش بیمارستانی،تزریقات و رگ گیری ، ارزیابی صحنه و محیط حادثه، تثبیت پزشکی مصدوم،لوله‌گذاری، تریاژ، آسیب‌های شایع پس از سوانح و مراقبت‌های آن، فوریت‌های نجات درمانی، انتقال مصدوم ازجمله مباحثی است که در دوره تخصصی اقدامات پیش بیمارستانی به شرکت کنندگان آموزش داده شد..

وی در پایان خاطر نشان کرد : در  پایان این دوره  و پس از قبولی در آزمون مربوطه به قبول شدگان گواهینامه پایان دوره اهدا می‌شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا